Какво да вземеш предвид, когато създаваш онлайн магазин - SoftUni Digital
Loading...

Какво да вземеш предвид, когато създаваш онлайн магазин

avatar Румен Янев 2 минути
Какво да вземеш предвид, когато създаваш онлайн магазин

Последната година изстреля онлайн продажбите в космоса и голяма част от търговците преминаха изцяло в дигитален формат, адаптирайки се към пандемичната обстановка. Разбира се, тази промяна далеч не е толкова елементарна за изпълнение. Направата на един e-commerce уебсайт и популяризацията му изисква правилно планиране, разпределяне на ресурси и разбира се, познания в сферата. По случай предстоящият ни курс E-commerce съм ти приготвил няколко важни елемента от изготвянето на един истински добър онлайн магазин:

Направи responsive дизайн

Важно е клиентите ти да могат да използват уебсайта ти от всичките си устройства. Затова е важно дизайнът на магазина ти да изглежда добре както на компютър, така и на телефон. Важно е изображенията да се виждат добре, важният текст да не изчезва и клиентът да не се чуди как да намери количката си. Може да научиш повече за адаптивния дизайн тук.

Забързай страницата си

Статистиките сочат, че 38% от хората напускат уебсайт ако им се наложи да чакат 1.5 секунди да зареди. Този процент се увеличава с нарастването на времето. Това е разбираемо – все пак онлайн пазаруването трябва да е бързо и лесно. Може да видиш повече информация за скоростта на страницата си на този уебсайт, както и съвети как да я подобриш.

Използвай качествени изображения

Няма как да не си попадал на предложение за продукт, чиято снимка моментално те отблъсква. Хората виждат първо изображенията и ако това, което виждат не им хареса, няма да се задържат дълго време в сайта ти. Предложи им повече от една снимка, а ако е възможно – видео.

Оценката е важна

Решението дали ще купиш даден продукт често е повлияно от оценката на този продукт. Затова оценката трябва да е поставена на видимо място. Това ще засили доверието помежду ви. Нека клиентът има възможност да оцени продукта и да даде обратна връзка.

Улесни финалния процес

Провери колко стъпки ще са нужни на клиента, за да финализира поръчката си. Ако му се наложи да премине през няколко страници и да въведе множество детайли, това може и да го откаже. Осигури лесен, бърз и интуитивен процес, който да отведе клиента до крайната му точка. Име, адрес и детайли за плащане, това е предостатъчно.

Предостави няколко възможности за плащане

Със сигурност ми се е случвало да откажа поръчка, защото няма как да платя с определен вид карта. Затова клиентът трябва да има опцията да избира дали ще плати на ръка, с дебитна, кредитна карта, по банков път или ще се възползва от някоя от популярните платформи за плащания.


Създаването на добре работещ електронен магазин включва още много различни процеси, които трябва да вземеш предвид. Предстоящият ни курс E-commerce ще те научи да направиш цялостен бизнес план, маркетингова стратегия и да ги реализираш. Той е подходящ за абсолютно начинаещи, започвайки от основите на дигиталния бизнес, както и за експерти, които искат да надградят знанията си в областта. Обучението стартира на 1 март, а ти можеш да се запишеш тук!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.