5 практики за ефективно прессъобщение
През 1906 година Айви Лий пуска прессъобщение, което съобщава за смъртта на 50 души в железопътен инцидент, и го споделя с колеги репортери. Днес, както ще се убедиш и в курса Digital PR - май 2024, този тип комуникация има малко по-различен характер, а и роля.
Ето какво те очаква в курса:
Курсът е безплатен, затова не се колебай да научиш повече за сферата на PR-а и провеждането на ефективни PR кампании. А днес в аванс ще видим някои добри практики при използването на прессъобщения в комуникационната стратегия на една компания.
Какво е прессъобщение?
Прессъобщението е средство, с което да обогатиш комуникационната си стратегия, когато искаш да достигнеш до по-широка аудитория. Имаш два варианта:
1. Можеш да изпратиш кратка и стегната „новина“ тип анонс до много медии и да оставиш журналисти да работят по нея, разписвайки собствен материал;
2. Другата опция е да сключиш такива партньорства и договорки с медиите, които ти позволяват да изпратиш готова новина до различни платформи, съгласни да я публикуват както им я подадеш.
Източник: Prowly
В този смисъл, подобна комуникация може да е детайлно публично изявление, лидерско мнение в дадена ниша, може да обявява нови продукти, услуги или дадени промени в една компания. А може и да е просто кратък анонс, който да бъде проучен и отразен от журналисти.
Независимо каква е целта, има някои добри практики, които да приложиш, за да си сигурен, че подобен тип комуникация ще изпълни целта си. Да ги видим!
5 практики при работата с прессъобщения
Съставянето на ефективно прессъобщение не се изчерпва със заглавие, което веднага да грабне вниманието. Това всъщност е само началото.
Ето няколко неща, които да запомниш, така че работата ти да е ефективна:
1. Направи съдържанието им значимо и стойностно
Запомни, че пускаш новина, която да привлече вниманието на читатели и журналисти. Ако анонсът ти се крепи само на общи приказки и не предава значима информация, малко вероятно е да е ефективен.
2. Придържай се към професионален и изчистен стил на писане
Тъй като прессъобщението има за цел да достигне до по-широка аудитория, вероятно ще бъде видяно от хора, които не са запознати с твоята сфера на дейност. Няма да познават и специфичната терминология.
Избягвай технологичен жаргон и заложи на яснота и прецизност в изказа си.
3. Прецени в кои медии е най-удачно да го пуснеш
При това – още преди да е готово. Веднъж ясна ли е темата, направи списък с медиите, до чиято аудитория предпочиташ да стигнеш. Ако обявяваш нова модна колекция, надали спортна медия ще е най-подходящото място да споделиш новината.
4. Не забравяй да измериш ефективността на прессъобщението
Спомогнало ли е за осъществяване на дадена цел, например повече записвания за семинар или покупка на билети за събитие. Успяло ли е да генерира значимо количество трафик към сайта на компанията, която го разпространява?
Източник: Prowly
В общия случай, можеш да добавиш т.нар. UTM параметри към линковете, които евентуално ще се включат в текста. С тяхна помощ можеш да проследиш различни показатели.
5. Сподели го и ти
Веднъж излезе ли в медийните канали, които си подбрал, не се колебай да споделиш прессъобщението си в и в собствените такива. На първо място, това допълнително разширява аудиторията.
А по-важното е, че собствената ти аудитория ще види, че брандът, който следва, е достатъчно надежден, за да бъде отразен в медиите. Затова и подборът на канали за разпространение на комуникацията е много важен момент.
Това са тънки моменти, които ще ти бъдат разкрити по време на безплатното обучение. От писането на прессъобщение до изграждането на цялостна PR стратегия и провеждане на успешни PR кампании чрез различни техники, похвати и в различни канали, Digital PR - май 2024 ще ти разкрие тайните на един от най-важните аспекти на маркетинга. Запиши се още днес, очакваме те!