5 практики за ефективно прессъобщение - SoftUni Digital
Loading...

5 практики за ефективно прессъобщение

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 практики за ефективно прессъобщение

През 1906 година Айви Лий пуска прессъобщение, което съобщава за смъртта на 50 души в железопътен инцидент, и го споделя с колеги репортери. Днес, както ще се убедиш и в курса Digital PR - май 2024, този тип комуникация има малко по-различен характер, а и роля.

Ето какво те очаква в курса:

Курсът е безплатен, затова не се колебай да научиш повече за сферата на PR-а и провеждането на ефективни PR кампании. А днес в аванс ще видим някои добри практики при използването на прессъобщения в комуникационната стратегия на една компания.

Какво е прессъобщение?

Прессъобщението е средство, с което да обогатиш комуникационната си стратегия, когато искаш да достигнеш до по-широка аудитория. Имаш два варианта:

1. Можеш да изпратиш кратка и стегната „новина“ тип анонс до много медии и да оставиш журналисти да работят по нея, разписвайки собствен материал;

2. Другата опция е да сключиш такива партньорства и договорки с медиите, които ти позволяват да изпратиш готова новина до различни платформи, съгласни да я публикуват както им я подадеш.

Източник: Prowly

В този смисъл, подобна комуникация може да е детайлно публично изявление, лидерско мнение в дадена ниша, може да обявява нови продукти, услуги или дадени промени в една компания. А може и да е просто кратък анонс, който да бъде проучен и отразен от журналисти.

Независимо каква е целта, има някои добри практики, които да приложиш, за да си сигурен, че подобен тип комуникация ще изпълни целта си. Да ги видим!

5 практики при работата с прессъобщения

Съставянето на ефективно прессъобщение не се изчерпва със заглавие, което веднага да грабне вниманието. Това всъщност е само началото.

Ето няколко неща, които да запомниш, така че работата ти да е ефективна:

1. Направи съдържанието им значимо и стойностно

Запомни, че пускаш новина, която да привлече вниманието на читатели и журналисти. Ако анонсът ти се крепи само на общи приказки и не предава значима информация, малко вероятно е да е ефективен.

2. Придържай се към професионален и изчистен стил на писане

Тъй като прессъобщението има за цел да достигне до по-широка аудитория, вероятно ще бъде видяно от хора, които не са запознати с твоята сфера на дейност. Няма да познават и специфичната терминология.

Избягвай технологичен жаргон и заложи на яснота и прецизност в изказа си.

3. Прецени в кои медии е най-удачно да го пуснеш

При това – още преди да е готово. Веднъж ясна ли е темата, направи списък с медиите, до чиято аудитория предпочиташ да стигнеш. Ако обявяваш нова модна колекция, надали спортна медия ще е най-подходящото място да споделиш новината.

4. Не забравяй да измериш ефективността на прессъобщението

Спомогнало ли е за осъществяване на дадена цел, например повече записвания за семинар или покупка на билети за събитие. Успяло ли е да генерира значимо количество трафик към сайта на компанията, която го разпространява?

Източник: Prowly

В общия случай, можеш да добавиш т.нар. UTM параметри към линковете, които евентуално ще се включат в текста. С тяхна помощ можеш да проследиш различни показатели.

5. Сподели го и ти

Веднъж излезе ли в медийните канали, които си подбрал, не се колебай да споделиш прессъобщението си в и в собствените такива. На първо място, това допълнително разширява аудиторията.

А по-важното е, че собствената ти аудитория ще види, че брандът, който следва, е достатъчно надежден, за да бъде отразен в медиите. Затова и подборът на канали за разпространение на комуникацията е много важен момент.

Това са тънки моменти, които ще ти бъдат разкрити по време на безплатното обучение. От писането на прессъобщение до изграждането на цялостна PR стратегия и провеждане на успешни PR кампании чрез различни техники, похвати и в различни канали, Digital PR - май 2024 ще ти разкрие тайните на един от най-важните аспекти на маркетинга. Запиши се още днес, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.