7 предпоставки за успешна реклама в Гугъл - SoftUni Digital
Loading...

7 предпоставки за успешна реклама в Гугъл

avatar Мария Вълчева 3 минути
7 предпоставки за успешна реклама в Гугъл

Осъществяването на реклама в Гугъл днес е необходимост за почти всеки бизнес. Това превръща маркетолозите с познания и умения в осъществяването на такива кампании в необходими експерти. Сега и ти можеш да поемеш по подобен път на развитие като ценен маркетинг кадър с курса Google Ads - май 2024.

В него един от най-популярните лектори на SoftUni Digital ще ти предаде безценен know-how и ще ти разкрие тайните на рекламата в търсачката. Ето какво споделя за курса самият Богдан Богомилов:

Ако искаш да развиваш уменията си по посока на платената реклама, курсът е точно за теб. А днес по повод скорошния му старт, ще си поговорим за това какво всъщност спомага за успеха на подобна кампания.

Какво представлява рекламата в Гугъл?

Това е платена кампания, реализирана през платформата Google Ads, която ти позволява да промотираш продукти или услуги на асоциирани с търсачката места. Това включва т.нар. дисплейна мрежа и страницата с резултати – search engine results page (SERP).

Това са онези резултати, които си виждал най-отгоре в SERP-а, отбелязани като спонсорирани/Sponsored. Този тип реклама е позната и като PPC или pay-per-click, защото плащаш за възможността да ги провеждаш, само когато потребителят си взаимодейства с рекламата ти, т.е. най-малкото кликне на нея.

7 предпоставки за успех на рекламата в Гугъл

Има редица предпоставки, които да спомогнат за успеха на една реклама в Гугъл. Това включва:

1. Наличие на предварително изяснени и много конкретни маркетингови цели, които трябва да бъдат осъществени от рекламата;

2. Много добро познаване на аудиторията, до която искаш да достигнеш с платената реклама, какви въпроси си задават потребителите и какви техни нужди могат да задоволят, ако последват рекламата ти;

3. Внимателно проучване и подбор на ключови думи, за които искаш рекламата да се показва. Тук е ключово да разбираш какво е намерението на потребителите при осъществяване на дадено търсене – информационно, с цел покупка и т.н.;

4. Усвояване на тънкостите при списването на кратките текстове за реклама в Гугъл и включването ключовите думи – умение, на което ще обърнете сериозно внимание и по време на курса;

5. Използване на релевантни целеви страници (landing page), на които потребителят да изпълни желаното от бизнеса действие с лекота и без излишни стъпки;

6. Сегментиране и подбор на аудитория, пред която искаш да се визуализира рекламата – запомни, че искаш да достигаш само до хора, които се интересуват от това, което имаш да им предложиш.

7. Провеждане на тестове с варианти на текстове, визии и бюджети, както и различни типове кампании, за да разполагаш с достатъчно информация, на база на която да се оптимизират кампаниите.

Източник: Noble Desktop

Това са все важни моменти, които могат да определят успех на рекламната кампания в търсачката. А не по-малък ефект ще има и изборът на типа кампания. Да видим някои от най-популярните варианти.

3 основни типa реклама в Гугъл

Няколко са основните рекламни типове, които можеш да използваш. По-подробно ще ги разгледаш по време на курса, като ще обърнете. А в следващите редове ще повдигна завесата за теб:

Реклама в търсачката – това са вече споменатите спонсорирани резултати, които се визуализират в страницата с резултати, когато пуснеш търсене в Гугъл.

Реклами в дисплейната мрежа – или т.нар. Google Display Network, където можеш да провеждаш кампании с банери, които се визуализират на сайтове от тази мрежа.

Видео реклами – които ти позволяват не просто да прекъснеш времето на потребителите с любимите им видеа, а да им предложиш едно ангажиращо преживяване чрез криейтивите.

Можеш още да създаваш целеви реклами за генериране на обаждания, за промотиране на списъци с продукти и за сваляне на приложения. Разбира се, всеки тип си има и своите специфики и определени изисквания.

А за да започнеш да се възползваш от всички варианти пълноценно, трябва преди всичко да разбираш добре как работи рекламата в Гугъл и откъде да започнеш с изграждането ѝ. Курсът Google Ads - май 2024 ще те преведе от създаването на акаунт до работата с нови функционалности като Demand Gen, автоматизациите, използването на AI и измерването на резултати от реклама в Гугъл.

За да направиш първите си стъпки в материята, запиши се още днес, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.