7 предпоставки за успешна реклама в Гугъл
Осъществяването на реклама в Гугъл днес е необходимост за почти всеки бизнес. Това превръща маркетолозите с познания и умения в осъществяването на такива кампании в необходими експерти. Сега и ти можеш да поемеш по подобен път на развитие като ценен маркетинг кадър с курса Google Ads - май 2024.
В него един от най-популярните лектори на SoftUni Digital ще ти предаде безценен know-how и ще ти разкрие тайните на рекламата в търсачката. Ето какво споделя за курса самият Богдан Богомилов:
Ако искаш да развиваш уменията си по посока на платената реклама, курсът е точно за теб. А днес по повод скорошния му старт, ще си поговорим за това какво всъщност спомага за успеха на подобна кампания.
Какво представлява рекламата в Гугъл?
Това е платена кампания, реализирана през платформата Google Ads, която ти позволява да промотираш продукти или услуги на асоциирани с търсачката места. Това включва т.нар. дисплейна мрежа и страницата с резултати – search engine results page (SERP).
Това са онези резултати, които си виждал най-отгоре в SERP-а, отбелязани като спонсорирани/Sponsored. Този тип реклама е позната и като PPC или pay-per-click, защото плащаш за възможността да ги провеждаш, само когато потребителят си взаимодейства с рекламата ти, т.е. най-малкото кликне на нея.
7 предпоставки за успех на рекламата в Гугъл
Има редица предпоставки, които да спомогнат за успеха на една реклама в Гугъл. Това включва:
1. Наличие на предварително изяснени и много конкретни маркетингови цели, които трябва да бъдат осъществени от рекламата;
2. Много добро познаване на аудиторията, до която искаш да достигнеш с платената реклама, какви въпроси си задават потребителите и какви техни нужди могат да задоволят, ако последват рекламата ти;
3. Внимателно проучване и подбор на ключови думи, за които искаш рекламата да се показва. Тук е ключово да разбираш какво е намерението на потребителите при осъществяване на дадено търсене – информационно, с цел покупка и т.н.;
4. Усвояване на тънкостите при списването на кратките текстове за реклама в Гугъл и включването ключовите думи – умение, на което ще обърнете сериозно внимание и по време на курса;
5. Използване на релевантни целеви страници (landing page), на които потребителят да изпълни желаното от бизнеса действие с лекота и без излишни стъпки;
6. Сегментиране и подбор на аудитория, пред която искаш да се визуализира рекламата – запомни, че искаш да достигаш само до хора, които се интересуват от това, което имаш да им предложиш.
7. Провеждане на тестове с варианти на текстове, визии и бюджети, както и различни типове кампании, за да разполагаш с достатъчно информация, на база на която да се оптимизират кампаниите.
Източник: Noble Desktop
Това са все важни моменти, които могат да определят успех на рекламната кампания в търсачката. А не по-малък ефект ще има и изборът на типа кампания. Да видим някои от най-популярните варианти.
3 основни типa реклама в Гугъл
Няколко са основните рекламни типове, които можеш да използваш. По-подробно ще ги разгледаш по време на курса, като ще обърнете. А в следващите редове ще повдигна завесата за теб:
• Реклама в търсачката – това са вече споменатите спонсорирани резултати, които се визуализират в страницата с резултати, когато пуснеш търсене в Гугъл.
• Реклами в дисплейната мрежа – или т.нар. Google Display Network, където можеш да провеждаш кампании с банери, които се визуализират на сайтове от тази мрежа.
• Видео реклами – които ти позволяват не просто да прекъснеш времето на потребителите с любимите им видеа, а да им предложиш едно ангажиращо преживяване чрез криейтивите.
Можеш още да създаваш целеви реклами за генериране на обаждания, за промотиране на списъци с продукти и за сваляне на приложения. Разбира се, всеки тип си има и своите специфики и определени изисквания.
А за да започнеш да се възползваш от всички варианти пълноценно, трябва преди всичко да разбираш добре как работи рекламата в Гугъл и откъде да започнеш с изграждането ѝ. Курсът Google Ads - май 2024 ще те преведе от създаването на акаунт до работата с нови функционалности като Demand Gen, автоматизациите, използването на AI и измерването на резултати от реклама в Гугъл.
За да направиш първите си стъпки в материята, запиши се още днес, очакваме те!