Какво е UGC и как те прави безценен за марките? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е UGC и как те прави безценен за марките?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво е UGC и как те прави безценен за марките?

Какво е общото между IMDb, Wikipedia и Flickr? Фактът, че всички започват като генерирано от потребителите съдържание (UGC, user-generated content). Курсът User-Generated Content - април 2024 ще ти покаже как и ти да започнеш да създаваш и продаваш визуално съдържание за социалните мрежи. Ако визуалното съдържание е твоята страст и искаш да го превърнеш в повече от хоби, курсът е точно за теб.

Именно по повод на това изцяло ново обучение, днес ще ти разкажа повече за това какво е UGC, защо е толкова ценно за марките, а и как можеш ти да започнеш да създаваш такова съдържание. Да не губим повече време!

Какво е UGC – user-generated content?

Зад термина UGC стои т.нар. потребителски генерирано съдържание. То е уникално, посветено на даден бранд, а най-важното е, че се създава доброволно от потребителите, а не от компаниите, и те могат да го разпространяват и в собствените си канали.

UGC може да се създава в разнообразни формати – текстове, видеа, ревюта и отзиви, снимки, аудио съдържание и подкасти, дори пресъздадено съдържание във видео игри. То може да е изцяло по инициатива на потребителите, а може и да е мотивирано от бранда, обикновено с кампания, кауза и дори заплащане, когато говорим за специализирали се в това UGC creator-и.

Пример за популярна кампания, която създава много потребителско съдържание касае червените чаши на Starbucks. Наближат ли зимните месеци, около тях започва да се шуми.

Днес т.нар. Red Cup Day, в който можеш да получиш червена чаша с празничен дизайн и за многократна употреба, се е превърнал в коледна традиция. А в Instagram ще намериш хиляди снимки, споделени от потребители.

Но марките изобщо вълнуват ли се от потребителското съдържание? Истината е, че това е един от най-бързо растящите сегменти – през 2022 година UGC пазарът е оценен на $4.4 милиарда и прогнозите сочат, че ще расте с по 29.4% на година между 2023 и 2030 година.

Защо обаче марките се интересуват от UGC и какво им носи? Да видим!

Какво осигуряваш на марките със своя UGC?

Социалните мрежи и ревю сайтовете днес са неотменна стъпка в процеса по взимане на решение за покупка от страна на потребителите. Последното проучване на BrightLocal показва, че 34% от клиентите използват Instagram, а 23% - TikTok, когато търсят информация за продукти и услуги.

И това е допълнение на проверката на рейтинга, който даден бизнес има на места като Google Reviews. 81% се обръщат именно към Google, 45% проверяват репутацията на бизнеса във Facebook. Средно потребителите преглеждат между 1 и 3 сайта, търсейки мнения за даден бизнес.

Когато ти като обикновен човек и потребител споделя мнението и опита си с даден продукт или услуга, помагаш на брандовете:

Да повишат доверието към тях, чрез повече автентично съдържание от реални хора, които се възприемат като „равни“ на аудиторията, а не като „лицата от рекламата“;

Да увеличават ангажираността с марката, тъй като и останалите потребители забелязват интеракциите, а това кара самите клиенти да се чувстват „видени“ и да споделят собствения си опит, доброволно създавайки още UGC;

Да изглеждат по-автентично и натурално, тъй като потребителските снимки и видеа спомагат изграждането на откровени и открити взаимоотношения между марки и потребители;

Да намалят разходите си за реклама или поне реклама за популяризиране на бранда, тъй като потребителите могат да се договорят да позиционират марките пред собствените си аудитории, и още.

След като брандовете печелят толкова от потребителски генерираното съдържание, възниква въпросът какво печелят потребителите от създаване на UGC. Ще видим в следващите редове!

Какво можеш да получиш като UGC creator?

Сигурно се питаш какво е особеното при създателите на UGC и как се различават от класическите инфлуенсъри. Професионалните UGC създатели продават съдържание на брандовете, за да могат марките да го използват в своите канали за комуникация и за реклами.

Това елиминира необходимостта да имаш много последователи. Достатъчно е да си способен да създаваш качествено съдържание, според нуждите на марките. Това е съдържание, което е много по-автентично и далеч не толкова шлифовано като това на инфлуенсърите.

С други думи, ако искаш да се развиваш като UGC creator, от теб ще се очаква да създаваш спонсорирано съдържание, което наподобява автентично потребителски генерирано съдържание. Но! От теб няма да се изисква ти да го разпространяваш и популяризираш.

Разбира се, известно количество последователи и добре развити социални канали са предпоставка марките да те забележат. Тъй като днес всеки втори в интернет създава съдържание, може да е малко по-предизвикателно брандовете да те открият и да те наемат да създаваш UGC за тях. Затова и курсът ще обърне внимание и на този особен момент – как да продадеш услугите си.

Ако искаш да превърнеш страстта си към създаване на съдържание в нещо повече от хоби, практическият курс User-Generated Content - април 2024 е точно за теб. От първите стъпки до портфолиото и това успешно да продадеш услугите си като UGC creator – ще откриеш тези и още полезни теми в обучението. Запиши се още днес, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.