Какво е имейл сегментиране и как се прави?
Имейл маркетингът продължава да носи най-много приходи срещу минимална инвестиция. По данни от Litmus, говорим за приходи от $36 за всеки похарчен долар. Курсът Email Marketing - март 2024 ще ти осигури умения и знания, които ще те направят безценен експерт за всеки бизнес, който иска да провежда успешни имейл маркетинг кампании.
По повод новото, а и обновено издание на курса, днес ще ти представя една от най-важните теми в имейл маркетинга, която всъщност прави този канал толкова ефективен. Това е т.нар. сегментиране на аудиторията. В следващите редове ще видим какво представлява и как да подходиш към него.
Какво е имейл маркетинг сегментиране?
Сегментирането на аудиторията е сигурен начин да повишиш ангажираността и да осигуриш повече резултати през имейл кампаниите си. Тя е инструмент, който ще превърне имейлите ти в желани, а не досадни елементи от комуникацията ти с потребителите.
Така имейлите ти няма да бъдат игнорирани, само защото са били пратени до някой, който не се интересува от тях. Това усилие – точните имейли да стигат до точните хора, помага този тип комуникация да не се възприема като досаден спам от получателите и да спадне процентът от хора, които се отписват от получаването на имейли.
Това се дължи на факта, че сегментирането ти позволява да групираш потребители с еднакви характеристики – демографски, психографски, поведенчески и т.н., в отделни сегменти. А след това и да таргетираш имейл комуникацията по-добре, спрямо спецификите на всеки сегмент.
Основни ползи от имейл маркетинг сегментиране
Сегментирането на имейли е начин да се персонализира комуникацията и да се подобри цялостното съдържание. А резултатите не бива да те изненадват:
• Подобряване на конверсиите от имейл кампании, тъй като по-доброто таргетиране води до по-добър отговор от страна на получателите. Тъй като изпратеният имейл отговаря по-добре на очакванията и интересите им, то е по-вероятно да предприемат целево и желано от нас действие.
• Подобряване на взаимоотношения с потребителите, тъй като имейлите започват да отговарят по-добре на очакванията, желанията и нуждите им. В резултат, клиентите подобряват отношението си към бранда. Чрез персонализирани и добре сегментирани имейли им демонстрираш, че се интересуваш от това какво искат, а не им пращаш стандартизирани имейли.
• Подобряване на репутацията и по-добро доставяне на имейлите, което се дължи на това, че получателите по-рядко биха ги маркирали като спам или биха се отписали от листата ти. Напротив, колкото по-удачни и по-добре таргетирани са имейлите към специфични сегменти, толкова повече ще се отварят и четат, а и цялостното ще се подобрят статистиките им.
• Подобряване качеството на потребителската информация, като резултат от поведението им спрямо имейлите, които изпращаш. Ако в началото ще разполагаш само с демографски данни и информация за последната поръчка на даден потребител, колкото по-активно той си взаимодейства с имейлите ти, толкова по-добре ще разбираш как да го таргетираш. Придобиването и на повече данни за потребителите в различните сегменти ще ти позволи и да откриеш кои са най-ценните ти клиенти.
Източник: Mailchimp
А как да подходиш към сегментирането на имейл аудиторията, за да постигнеш максимални резултати? Да видим!
4 основни модела на сегментиране
Не съществува напълно хомогенна аудитория. Но ти можеш да създадеш различни сегменти с хора, които споделят достатъчно характеристики, и да ги таргетираш успешно с една и съща комуникация. Някои основни сегменти са:
1. Демографски – това са базови данни и те включват възраст, пол, допускания за финансовите възможност дори.
2. Географски – ако предлагаш продукти или услуги на национално или международно ниво, можеш да разделиш аудиторията си спрямо локацията.
3. Психографски – малко по-абстрактен подход, който прави допускания за начина на живот, ценностите и интересите на потребителите, на база на тяхното взаимодействие с бранда. Това разкрива какво мотивира потребителското им поведение.
4. Поведенчески – който взима предвид аспекти като това какво са купили, какво са разглеждали на сайта, къде са кликнали, дали са предпочели намалени стоки или по-скъпи такива, дали си взаимодействат с имейлите, които си изпратил, и т.н.
Това са само примери за най-високо ниво на сегментация, което може да приложиш. Нищо не ти пречи да комбинираш аспекти от различни сегменти и да си създадеш собствени, по-детайлни. Например да таргетираш клиенти жени само от Бургас и Варна със специални кърпи за грижа за коса, изложена на морски климат целогодишно.
Източник: Moosend
Важното тук е да запомниш, че сегментите трябва да са достатъчно големи, за да носят резултати. Ако създаваш имейл маркетинг за онлайн магазин за дрехи и обувки, нямаш полза от много детайлен сегмент, в който има само петима потребители.
От друга страна, ако правиш имейлите на спортен бранд, помисли дали детайлната персонализация, например спрямо предпочитан спорт, местоположение и доходи, ще е по-удачна полза в сравнение с това да изпратиш промоция за намалено колело до всички потребители мъже.
Имейл маркетингът има много тънкости и семгнетирането на аудиторията е само част от тези важни моменти. За да откриеш всички, не се колебай и се запиши за обновения курс Email Marketing - март 2024 още днес!