Какво е имейл сегментиране и как се прави? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е имейл сегментиране и как се прави?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво е имейл сегментиране и как се прави?

Имейл маркетингът продължава да носи най-много приходи срещу минимална инвестиция. По данни от Litmus, говорим за приходи от $36 за всеки похарчен долар. Курсът Email Marketing - март 2024 ще ти осигури умения и знания, които ще те направят безценен експерт за всеки бизнес, който иска да провежда успешни имейл маркетинг кампании.

По повод новото, а и обновено издание на курса, днес ще ти представя една от най-важните теми в имейл маркетинга, която всъщност прави този канал толкова ефективен. Това е т.нар. сегментиране на аудиторията. В следващите редове ще видим какво представлява и как да подходиш към него.

Какво е имейл маркетинг сегментиране?

Сегментирането на аудиторията е сигурен начин да повишиш ангажираността и да осигуриш повече резултати през имейл кампаниите си. Тя е инструмент, който ще превърне имейлите ти в желани, а не досадни елементи от комуникацията ти с потребителите.

Така имейлите ти няма да бъдат игнорирани, само защото са били пратени до някой, който не се интересува от тях. Това усилие – точните имейли да стигат до точните хора, помага този тип комуникация да не се възприема като досаден спам от получателите и да спадне процентът от хора, които се отписват от получаването на имейли.

Това се дължи на факта, че сегментирането ти позволява да групираш потребители с еднакви характеристики – демографски, психографски, поведенчески и т.н., в отделни сегменти. А след това и да таргетираш имейл комуникацията по-добре, спрямо спецификите на всеки сегмент.

Основни ползи от имейл маркетинг сегментиране

Сегментирането на имейли е начин да се персонализира комуникацията и да се подобри цялостното съдържание. А резултатите не бива да те изненадват:

Подобряване на конверсиите от имейл кампании, тъй като по-доброто таргетиране води до по-добър отговор от страна на получателите. Тъй като изпратеният имейл отговаря по-добре на очакванията и интересите им, то е по-вероятно да предприемат целево и желано от нас действие.

Подобряване на взаимоотношения с потребителите, тъй като имейлите започват да отговарят по-добре на очакванията, желанията и нуждите им. В резултат, клиентите подобряват отношението си към бранда. Чрез персонализирани и добре сегментирани имейли им демонстрираш, че се интересуваш от това какво искат, а не им пращаш стандартизирани имейли.

Подобряване на репутацията и по-добро доставяне на имейлите, което се дължи на това, че получателите по-рядко биха ги маркирали като спам или биха се отписали от листата ти. Напротив, колкото по-удачни и по-добре таргетирани са имейлите към специфични сегменти, толкова повече ще се отварят и четат, а и цялостното ще се подобрят статистиките им.

Подобряване качеството на потребителската информация, като резултат от поведението им спрямо имейлите, които изпращаш. Ако в началото ще разполагаш само с демографски данни и информация за последната поръчка на даден потребител, колкото по-активно той си взаимодейства с имейлите ти, толкова по-добре ще разбираш как да го таргетираш. Придобиването и на повече данни за потребителите в различните сегменти ще ти позволи и да откриеш кои са най-ценните ти клиенти.

Източник: Mailchimp

А как да подходиш към сегментирането на имейл аудиторията, за да постигнеш максимални резултати? Да видим!

4 основни модела на сегментиране

Не съществува напълно хомогенна аудитория. Но ти можеш да създадеш различни сегменти с хора, които споделят достатъчно характеристики, и да ги таргетираш успешно с една и съща комуникация. Някои основни сегменти са:

1. Демографски – това са базови данни и те включват възраст, пол, допускания за финансовите възможност дори.

2. Географски – ако предлагаш продукти или услуги на национално или международно ниво, можеш да разделиш аудиторията си спрямо локацията.

3. Психографски – малко по-абстрактен подход, който прави допускания за начина на живот, ценностите и интересите на потребителите, на база на тяхното взаимодействие с бранда. Това разкрива какво мотивира потребителското им поведение.

4. Поведенчески – който взима предвид аспекти като това какво са купили, какво са разглеждали на сайта, къде са кликнали, дали са предпочели намалени стоки или по-скъпи такива, дали си взаимодействат с имейлите, които си изпратил, и т.н.

Това са само примери за най-високо ниво на сегментация, което може да приложиш. Нищо не ти пречи да комбинираш аспекти от различни сегменти и да си създадеш собствени, по-детайлни. Например да таргетираш клиенти жени само от Бургас и Варна със специални кърпи за грижа за коса, изложена на морски климат целогодишно.

Източник: Moosend

Важното тук е да запомниш, че сегментите трябва да са достатъчно големи, за да носят резултати. Ако създаваш имейл маркетинг за онлайн магазин за дрехи и обувки, нямаш полза от много детайлен сегмент, в който има само петима потребители.

От друга страна, ако правиш имейлите на спортен бранд, помисли дали детайлната персонализация, например спрямо предпочитан спорт, местоположение и доходи, ще е по-удачна полза в сравнение с това да изпратиш промоция за намалено колело до всички потребители мъже.

Имейл маркетингът има много тънкости и семгнетирането на аудиторията е само част от тези важни моменти. За да откриеш всички, не се колебай и се запиши за обновения курс Email Marketing - март 2024 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.