От традиционния към дигиталния маркетинг - SoftUni Digital
Loading...

От традиционния към дигиталния маркетинг

avatar Румен Янев 2 минути
От традиционния към дигиталния маркетинг

Помните ли продуктите на WS Teleshop? Хорст Фукс, който цапаше коли, чупеше чаши и предлагаше уникални решения за битовите ни проблеми. Дигитализацията коренно промени начина по който създаваме и консумираме рекламно съдържание. Хорст Фукс вече е весел спомен, а ние получаваме персонализирани реклами, които се променят спрямо нас, а не обратното. Предстоящият ни модул Performance Marketing Channels ще разгърне и задълбочи познанията ви точно в тази област. По този повод ще ви запознаем с основната разлика между него и традиционния.



Традиционният маркетинг има за цел да достигне голяма аудитория – колкото повече, толкова повече. Дигиталният маркетинг е прецизен. Той цели да достигне аудитория, която има нужда от продавания продукт. Цялата комуникация се извършва чрез интернет и инструментите са съвсем различни.


Google analytics например позволява да се следят най-различни маркери, които показват дали даден маркетингов материал се възприема добре от потребителите. В случай, че резултатите са по-ниски от очакваното, маркетинг експертите могат да реагират и да съобразят кампанията спрямо желанията на потребителя. При традиционния маркетинг това е доста по-трудно.


Маркетинг платформата на Facebook също позволява изключително точно таргетиране. Ако целите да популяризирате новия си зоомагазин, можете да зададете точни параметри, така че рекламата ви да се показва само на хора, които имат домашни любимци в квартала на магазина ви. По този начин парите, които влагате за реклама, се използват максимално ефикасно, за да доведат до желаните от вас резултати.


Ако сте достатъчно любопитни, можете да отидете в настройките на вашия Facebook профил и да разгледате секцията „Ads“, където ще видите профила, на базата на който рекламодателите насочват рекламите си към вас.


Дигиталният маркетинг е личен. Потребителите имат възможността да си взаимодействат с бранда, комуникацията не е еднопосочна, а двупосочна. Точно затова експертите по дигитален маркетинг имат толкова разнообразни задължения – да умеят правилно да подбират аудиторията си, да правят проучвания на конкурентните брандове, да знаят как да управляват бюджета си, за да са максимално ефикасни и разбира се, да не спират да бъдат креативни.


Разбира се, това не значи, че традиционният маркетинг е отживелица. Най-успешните кампании успяват да комбинират двете, но често това е обвързано и с по-голям бюджет.


Ако вие имате желание да се развиете в динамичната сфера на дигиталния маркетинг, имате начален опит в създаването на рекламни кампании в платформата на Google Ads и рекламната платформа на Facebook, включете се в предстоящия модул Performance Marketing Channels на SoftUni Digital, който стартира на 6 октомври. Разберете как да насочите рекламата си там, където трябва да бъде насочена и много други тънкости от професионалисти в сферата!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.