Фейсбук реклама: Как да я направим максимално ефективнa?
Ако все още се колебаете дали си струва да инвестирате маркетинг усилията и средствата си в ефективна фейсбук реклама, е добре да знаете, че според данни, актуални към есента на 2019 г., водещата социална медия в България остава Фейсбук. С нея са ангажирани около 80 % от потребителите. От тях близо 40 % напълно съзнателно и доброволно следват определени брандове. През есента на 2020 г. Фейсбук продължава да бъде водещата социална медия в България, следвана от YouTube и Instagram. Това означава, че ако вие имате собствен бизнес и той не е прекалено специфичен, е твърде вероятно да откриете подходяща аудитория, пред която да комуникирате стоките и услугите си именно в тази платформа.
Как обаче да отправим точното послание пред потенциалните и реални за бизнеса ни потребители, така че да имаме успешна фейсбук реклама, предстои да разберем в следващите редове. А за още по-задълбочено разбиране на материята, не пропускайте практическия ни курс по Facebook Marketing през юни!
Какво ще научим за фейсбук рекламата в тази публикация?
Успешният маркетингов микс е немислим без ефективна фейсбук реклама в съвременния дигитален свят. В последните десетилетия общуваме все по-интерактивно, както с близки и приятели, така и с бизнес партньори и клиенти, и сериозно участие в това имат социалните медии.
Как можете да използвате максимално възможностите за комуникиране на бранда, стоките и услугите си във фейсбук, така че да ви донесат необходимата ефективност? Продължете да четете, за да научите. Какво предстои да разгледаме в настоящата публикация:
- Кои са предимствата на маркетинга в социалните мрежи;
- Какво е криейтив във фейсбук рекламата и на какви добри практики да заложим? Тук ще се спрем на конкретни насоки при създаване на рекламния банер, важни акценти при написване на заглавие и копи на фейсбук рекламата;
- Какво да съобразим при създаването на аудитория;
- Какво се има предвид с релевантност на фейсбук рекламата.
Предимства на маркетинга в социалните мрежи
Успешната маркетингова стратегия е пряко свързана с умелото комбиниране на различни средства и канали, чрез които да представим продуктите и услугите си. Преди да се спрем на конкретни стъпки при създаването на успешна фейсбук реклама, ще споменем някои от основните предимства на маркетинга в социалните мрежи:
- Разполагате с различни рекламни формати, които да използвате според посланието, което искате да предадете;
- Популярността на Фейсбук и други подобни мрежи е достатъчно голяма, така че със сигурност ще бъдете забелязани;
- Фейсбук страниците в повечето случаи са необходимо, ако не и задължително, допълнение към бизнес сайта ви;
- Маркетингът в социалните медии значително скъси и улесни комуникационната пътека между бизнеса и крайния потребител. Докато в уебсайтовете общуването е по-скоро едностранно, във Фейсбук диалогът и обратната връзка се случват далеч по-непринудено.
Какво е криейтив и кои са добрите практики, свързани с него?
Криейтивът съдържа три основни елемента: визуална част, която може да бъде банер, поредица от рекламни “картинки”, подредени в карусел, видео и т.н; заглавие и описание. Тук ще разгледаме добрите практики при създаването на всеки от тях.
Основни фактори при създаване на рекламния банер
Не е нужно да използвате всички наведнъж, когато създавате дадена рекламна визия. Достатъчно е да изберете най-релевантните според целите на рекламната ви кампания:
- Фокусът пада върху един обект, в противен случай потребителят се разконцентрира;
- Използвайте “жив обект” - това може да е човек, животинче, дори цветето и свежата зелена трева се възприемат като нещо живо;
- Очите са важен акцент - те предават посланието на рекламата, привличат вниманието и го насочват в желана от нас посока;
- Цветовата гама контрастира на основните за Фейсбук сини тонове. Добри резултати се получават с оранжева, жълта, червена гама. Успех може да имате и с черно-бели изображения.
- Доскоро Фейсбук имаше изискване рекламният текст върху снимката да заема не повече от 20 % от площта ѝ. Добрата новина е, че това ограничение, неспазването на което до неотдавна водеше до риск рекламата ви да бъде показана на много по-малко хора, отпада през есента на 2020 г. Все пак Фейсбук съветва да се придържате към кратки и ясни текстове, които максимално точно да предават посланието към аудиторията, която сте избрали.
- Шрифтът на текста е несерифен. Серифните шрифтове са тези, които имат малки “пънчета” в долната част на буквите. Избягвайте както тях, така и ръкописните, тъй като са по-трудни за четене.
- Не прекалявайте с използването на логото в дизайна. Ако примерно на снимка, която ползвате за даден криейтив, има човек с фланелка с логото и то се вижда достатъчно ясно, не е нужно да го добавяте повторно в кадъра.
- Препоръчително е в самия дизайн да има call-to-action бутон - той няма да бъде реално активен, но фактът, че е част от самата снимка създава ефекта на конкретен призив за действие.
Заглавието на фейсбук рекламата - какво е важно да знаем?
Заглавието е вторият елемент, който потребителят забелязва, веднага след текста върху снимката.
- Важно е то да бъде конкретно, кратко и ясно. Придържайте се към дължина от около 60-65 символа;
- Ако няма как да спазите препоръчваната дължина, стремете се съществената част от него да е съсредоточена в началото му. Това е частта, представяща продукта, услугата, евентуална отстъпка, цена;
- Ако чрез снимката не сте изразили достатъчно посланието си, било чрез виждащото се на нея или текста, то заглавието може да компенсира тази неяснота.
Копи (описание) - на какви добри практики да заложим тук?
Копито е текстовата част или описанието в една фейсбук реклама. То е предвидено за по-любопитната и четяща част от аудиторията. Имайте предвид, че средно около 30 % от хората, видели рекламата ви, ще прочетат и копито (описанието) към нея. Преди това ще са видели текста към снимката и заглавието, в тази последователност. Какво е добре да съобразим при създаването му:
- Важно е да бъде грабващо, увлекателно, без да е досадно дълго;
- Представете наболял проблем и решението му, в случай че стоката или услугата, която комуникирате, го позволява;
- Използвайте емотиконки, ако това е релевантно на бранда ви. Не прекалявайте с тях, добре е да имате не повече от 3-4 основни. Помнете, че идеята на емотиконките е да подпомогнат описанието, да ги направят по-структурирано, а не да отвличат вниманието от него;
- Избягвайте шаблонни рекламни въпроси като “Искаш ли да си здрав?”, “Искаш ли да си богат?” - с тях ще изгубите аудиторията си още на старта. Бъдете малко по-конкретни с това, което предлагате, без да разкривате всичко. Целта на копито ви е потребителят да кликне върху предложен му линк - там вече може да се запознае с цялата информация на предлаганата стока, услуга, промоция, събитие и т.н.
Какво е добре да знаем при създаването на аудитория?
Създаването на подходяща аудитория за вашата фейсбук реклама е още една съществена предпоставка за успешното ѝ представяне. Ето какво е важно да имате предвид тук:
- Избягвайте прекалено обширни и многобройни аудитории. Дори целта на рекламата ви да е запознаване и/или ангажиране с бранда ви, пак е необходимо да стесните подбора до релевантни за бизнеса ви потенциални потребители.
- Твърде специфичните аудитории също не са препоръчителни. Другата крайност, да направите аудиториите си прекалено специфични и конкретни, също би намалила ефективността на рекламата ви. Причината за това е, че когато сте прекалено конкретни, рискувате да изгубите потенциална аудитория, която реално може да се интересува от стоките и услугите ви.
Релевантност на фейсбук рекламата
Без значение какви комуникационни канали използвате, за да представите стоките или услугите си, е много важно да обмислете добре какво предлагате и на кого го предлагате. Определете максимално акуратно какви точно стоки или услуги предлагате и до какви потребители желаете да достигнат те. Това ще ви помогне да изградите релевантна и ефективно работеща за вас реклама, като създадете подходящия криейтив и го насочите към правилните аудитории.
В случай че искаш да навлезеш още по-детайлно в тайните на създаването на ефективни фейсбук реклами, SoftUni Digital има точното решение за теб. Специализираният курс Facebook Marketing ти предлага качествено, достъпно и практически насочено обучение, което ще издигне уменията ти за използването на маркетинга в социалните мрежи до професионално ниво. Запиши се още днес!