Фейсбук реклама: Какво е нужно, за да бъде ефективна?
Loading...

Фейсбук реклама: Как да я направим максимално ефективнa?

avatar Павлина Георгиева 6 минути
Фейсбук реклама: Как да я направим максимално ефективнa?

Ако все още се колебаете дали си струва да инвестирате маркетинг усилията и средствата си в ефективна фейсбук реклама, е добре да знаете, че според данни, актуални към есента на 2019 г., водещата социална медия в България остава Фейсбук. С нея са ангажирани около 80 % от потребителите. От тях близо 40 % напълно съзнателно и доброволно следват определени брандове. През есента на 2020 г. Фейсбук продължава да бъде водещата социална медия в България, следвана от YouTube и Instagram. Това означава, че ако вие имате собствен бизнес и той не е прекалено специфичен, е твърде вероятно да откриете подходяща аудитория, пред която да комуникирате стоките и услугите си именно в тази платформа.

Как обаче да отправим точното послание пред потенциалните и реални за бизнеса ни потребители, така че да имаме успешна фейсбук реклама, предстои да разберем в следващите редове. А за още по-задълбочено разбиране на материята, не пропускайте практическия ни курс по Facebook Marketing през юни! 

Какво ще научим за фейсбук рекламата в тази публикация?

Успешният маркетингов микс е немислим без ефективна фейсбук реклама в съвременния дигитален свят. В последните десетилетия общуваме все по-интерактивно, както с близки и приятели, така и с бизнес партньори и клиенти, и сериозно участие в това имат социалните медии.

Как можете да използвате максимално възможностите за комуникиране на бранда, стоките и услугите си във фейсбук, така че да ви донесат необходимата ефективност? Продължете да четете, за да научите. Какво предстои да разгледаме в настоящата публикация:

  • Кои са предимствата на маркетинга в социалните мрежи;
  • Какво е криейтив във фейсбук рекламата и на какви добри практики да заложим? Тук ще се спрем на конкретни насоки при създаване на рекламния банер, важни акценти при написване на заглавие и копи на фейсбук рекламата;
  • Какво да съобразим при създаването на аудитория;
  • Какво се има предвид с релевантност на фейсбук рекламата.

Предимства на маркетинга в социалните мрежи

Успешната маркетингова стратегия е пряко свързана с умелото комбиниране на различни средства и канали, чрез които да представим продуктите и услугите си. Преди да се спрем на конкретни стъпки при създаването на успешна фейсбук реклама, ще споменем някои от основните предимства на маркетинга в социалните мрежи:

  • Разполагате с различни рекламни формати, които да използвате според посланието, което искате да предадете;
  • Популярността на Фейсбук и други подобни мрежи е достатъчно голяма, така че със сигурност ще бъдете забелязани;
  • Фейсбук страниците в повечето случаи са необходимо, ако не и задължително, допълнение към бизнес сайта ви;
  • Маркетингът в социалните медии значително скъси и улесни комуникационната пътека между бизнеса и крайния потребител. Докато в уебсайтовете общуването е по-скоро едностранно, във Фейсбук диалогът и обратната връзка се случват далеч по-непринудено.

Какво е криейтив и кои са добрите практики, свързани с него?

Криейтивът съдържа три основни елемента: визуална част, която може да бъде банер, поредица от рекламни “картинки”, подредени в карусел, видео и т.н; заглавие и описание. Тук ще разгледаме добрите практики при създаването на всеки от тях.

Основни фактори при създаване на рекламния банер

Не е нужно да използвате всички наведнъж, когато създавате дадена рекламна визия. Достатъчно е да изберете най-релевантните според целите на рекламната ви кампания:

  • Фокусът пада върху един обект, в противен случай потребителят се разконцентрира;
  • Използвайте “жив обект” - това може да е човек, животинче, дори цветето и свежата зелена трева се възприемат като нещо живо;
  • Очите са важен акцент - те предават посланието на рекламата, привличат вниманието и го насочват в желана от нас посока;
  • Цветовата гама контрастира на основните за Фейсбук сини тонове. Добри резултати се получават с оранжева, жълта, червена гама. Успех може да имате и с черно-бели изображения.
  • Доскоро Фейсбук имаше изискване рекламният текст върху снимката да заема не повече от 20 % от площта ѝ. Добрата новина е, че това ограничение, неспазването на което до неотдавна водеше до риск рекламата ви да бъде показана на много по-малко хора, отпада през есента на 2020 г. Все пак Фейсбук съветва да се придържате към кратки и ясни текстове, които максимално точно да предават посланието към аудиторията, която сте избрали.
  • Шрифтът на текста е несерифен. Серифните шрифтове са тези, които имат малки “пънчета” в долната част на буквите. Избягвайте както тях, така и ръкописните, тъй като са по-трудни за четене.
  • Не прекалявайте с използването на логото в дизайна. Ако примерно на снимка, която ползвате за даден криейтив, има човек с фланелка с логото и то се вижда достатъчно ясно, не е нужно да го добавяте повторно в кадъра.
  • Препоръчително е в самия дизайн да има call-to-action бутон - той няма да бъде реално активен, но фактът, че е част от самата снимка създава ефекта на конкретен призив за действие.

Заглавието на фейсбук рекламата - какво е важно да знаем?

Заглавието е вторият елемент, който потребителят забелязва, веднага след текста върху снимката.

  • Важно е то да бъде конкретно, кратко и ясно. Придържайте се към дължина от около 60-65 символа;
  • Ако няма как да спазите препоръчваната дължина, стремете се съществената част от него да е съсредоточена в началото му. Това е частта, представяща продукта, услугата, евентуална отстъпка, цена;
  • Ако чрез снимката не сте изразили достатъчно посланието си, било чрез виждащото се на нея или текста, то заглавието може да компенсира тази неяснота.

Копи (описание) - на какви добри практики да заложим тук?

Копито е текстовата част или описанието в една фейсбук реклама. То е предвидено за по-любопитната и четяща част от аудиторията. Имайте предвид, че средно около 30 % от хората, видели рекламата ви, ще прочетат и копито (описанието) към нея. Преди това ще са видели текста към снимката и заглавието, в тази последователност. Какво е добре да съобразим при създаването му:

  • Важно е да бъде грабващо, увлекателно, без да е досадно дълго;
  • Представете наболял проблем и решението му, в случай че стоката или услугата, която комуникирате, го позволява;
  • Използвайте емотиконки, ако това е релевантно на бранда ви. Не прекалявайте с тях, добре е да имате не повече от 3-4 основни. Помнете, че идеята на емотиконките е да подпомогнат описанието, да ги направят по-структурирано, а не да отвличат вниманието от него;
  • Избягвайте шаблонни рекламни въпроси като “Искаш ли да си здрав?”, “Искаш ли да си богат?” - с тях ще изгубите аудиторията си още на старта. Бъдете малко по-конкретни с това, което предлагате, без да разкривате всичко. Целта на копито ви е потребителят да кликне върху предложен му линк - там вече може да се запознае с цялата информация на предлаганата стока, услуга, промоция, събитие и т.н.

Какво е добре да знаем при създаването на аудитория?

Създаването на подходяща аудитория за вашата фейсбук реклама е още една съществена предпоставка за успешното ѝ представяне. Ето какво е важно да имате предвид тук:

  • Избягвайте прекалено обширни и многобройни аудитории. Дори целта на рекламата ви да е запознаване и/или ангажиране с бранда ви, пак е необходимо да стесните подбора до релевантни за бизнеса ви потенциални потребители.
  • Твърде специфичните аудитории също не са препоръчителни. Другата крайност, да направите аудиториите си прекалено специфични и конкретни, също би намалила ефективността на рекламата ви. Причината за това е, че когато сте прекалено конкретни, рискувате да изгубите потенциална аудитория, която реално може да се интересува от стоките и услугите ви.

Релевантност на фейсбук рекламата

Без значение какви комуникационни канали използвате, за да представите стоките или услугите си, е много важно да обмислете добре какво предлагате и на кого го предлагате. Определете максимално акуратно какви точно стоки или услуги предлагате и до какви потребители желаете да достигнат те. Това ще ви помогне да изградите релевантна и ефективно работеща за вас реклама, като създадете подходящия криейтив и го насочите към правилните аудитории.

В случай че искаш да навлезеш още по-детайлно в тайните на създаването на ефективни фейсбук реклами, SoftUni Digital има точното решение за теб. Специализираният курс Facebook Marketing ти предлага качествено, достъпно и практически насочено обучение, което ще издигне уменията ти за използването на маркетинга в социалните мрежи до професионално ниво. Запиши се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.