Черните и белите шапки в SEO оптимизацията
Във филмите често срещаме концепцията за сблъсъка между доброто и злото, светлината и тъмнината, черното и бялото. Вероятно ще ви стори смешно, но добре запознатите експерти в SEO оптимизацията също водят подобна борба - между белите и черните шапки.
За да разберем идеята зад двата цвята шапки, първо трябва да знаем какво е Google и как работи. Google, преди всичко, е търсачка, която доставя точните резултати на потребителите си и актуалността на тези резултати я прави „кралицата“ на търсачките. За да защитят тази актуалност, както и сигурността на приходите си, Google са направили списък с препоръки за това кое можем и не можем да правим в уебсайтовете си. Разбира се, няма да отидете в затвора ако не спазвате тези препоръки, но има наказания, които могат да разбият маркетинговата ви кампания. Точно тук се заражда битката между черните и белите шапки.
Какво са черни и бели шапки в SEO?
Белите шапки спазват препоръките, не ги заобикалят и не „чупят“ правилата. Обикновено рискът при белите шапки е минимален. При черните е обратното, където е и основната разлика между двете. Рискът се увеличава и дори има шанс да бъдете изтрити от индекса на Google, което означава, че просто няма да се появявате в търсачката. Има много различни SEO техники, които могат да се използват и в двата случая.
Да вземем например използването на ключови думи. Белите шапки ще добавят ключови думи, които ще допринесат към изграждането на актуалността на уеб страницата без да злоупотребяват. Черните шапки ще „натъпчат“ страницата с ключови думи (keyword stuffing), като една дума ще бъде използвана отново и отново… и отново.
При връзката с линкове (link building), белите шапки ще се постараят да изградят връзки, които да промотират уебсайта ви. Черните шапки ще използват ферми за линкове или ще купуват линкове от други уебсайтове, което е против правилата на Google.
Източник: Contentsking
Коя шапка да изберем?
Изборът между двете звучи елементарен, но и двaта подхода имат своите позитиви и се използват от специалистите. Белите шапки наистина не поемат никакъв риск, стабилни са и гарантират дълготрайност. Черните водят до изключително бързи резултати, те обаче са твърде нетрайни.
За да научите тънките разликите между двете техники и да разберете какво са сивите шапки, побързайте да се запишете в предстоящия модул на SoftUni Digital Search Engine Optimization , който стартира на 5 октомври. Той е подходящ за всички, завършили успешно курса на SoftUni Digital Search Engine Optimisation (SEO) или имат основни SEO познания и опит. Включете се сега!