Оптимизация на онлайн магазин в WordPress: 3 важни елемента
Знаеш, че си отчаян, когато опреш до втората страница с резултати в Google. Ако ти предстои да направиш оптимизация на онлайн магазин, който стопанисваш или си отворил току що, няма нужда да стигаш до втората страница. Тук ще си говорим именно за това, по повод предстоящия курс WordPress and WooCommerce for Business. Курсът е изцяло практически, ще те запознае със спецификите на изграждането на сайт и магазин чрез тези два инструмента, а освен това ще ти помогне да придобиеш практически умения в управлението и поддръжката на един онлайн магазин.
В следващите редове ще откриеш полезни насоки как да оптимизираш по-добре своя електронен магазин, а по време на курса ще се запознаеш по-подробно със спецификите на т.нар. on-page SEO. Днес WordPress е част от 43% от сайтовете, които се нуждаят от система за управление на съдържанието, а WooCommerce е водещият WP plugin за електронна търговия. Работата ти, обаче, не свършва със създаването на сайта и наливането на продуктите.
Ето защо е важно да оптимизираш своя онлайн магазин добре, така че да не се загуби на втората страница с резултати:
Защо ти е нужна оптимизация на онлайн магазин?
Комбинацията на WordPress и WooCommerce ти позволява да създадеш гъвкав и модерен онлайн магазин изключително бързо и лесно. Тогава работата тепърва започва. Ако не оптимизираш сайта си, рискуваш да пропуснеш много ползи, включително:
• Генериране на повече трафик към сайта;
• Повече продажби и по-високи печалба;
• По-добро позициониране на бранда онлайн;
• По-добра репутация за бранда;
• По-добро преживяване за потребителите;
• По-малко разходи за реклама.
Въпреки че съвременните онлайн магазини разчитат значително на продажбите и разпознаваемостта, придобити чрез платена реклама, оптимизацията все още е актуална и важна. Това е най-лесният и евтин начин да накараш потребителите да те забележат, а и ползите от нея са дългосрочни.
Източник: WooCommerce
Ето и няколко добри практики за оптимизация на онлайн магазин в WordPress:
1. Интуитивна структура на сайта
Ясната структура позволява на потребителите да се ориентират по-бързо и лесно. Продуктите трябва да бъдат внимателно организирани по категории и под-категории, като целта ти винаги е да постигнеш баланс между съдържанието на различни категории. Включи линкове към ключови категории, без да създаваш излишно разбиване на продуктите в множество под-категории.
Добрата структура на сайта ще е от полза както за подобреното потребителско преживяване, така и за търсачките, които ще индексират магазина ти по-добре. Когато създаваш своя онлайн магазин, хубаво е предварително да имаш ясна представа как ще изглежда структурата му.
2. Уникални продуктови описания
Това е мястото, където ще можеш да вложиш необходимите си ключови думи. Трябва да третираш описанията като ангажиращо и ключово за бранда ти съдържание. Те трябва да са съобразени с аудиторията ти, да са полезни и да носят стойност и информация. Не се изкушавай да използваш описания на производител, ако си само доставчик, защото ще си съперничиш с описанията на всички останали доставчици и няма да можеш да предложиш нищо уникално.
3. Оптимизирани SEO елементи
Няколко са водещите елемента, на които трябва да обърнеш повече внимание, когато правиш оптимизация на онлайн магазин. По време на курса ще се научиш да ги оптимизираш, а в следващите редове ще ги разгледаме накратко:
• Описателни URL-и – или линковете към страниците и продуктите ти. Те трябва да са описателни, кратки и да съдържат ключовата дума, в случая – типът продукт, към който водят, например.
• Meta тагове – това включва Title tag, който трябва да бъде внимателно оптимизиран, защото може да помогне за по-доброто класиране на сайта, и да е уникален за всяка страница, и Meta Description, който може да се визуализира като snippet в резултатите на търсачката и да доведе до клик.
Източник: Yoast
• Оптимизирани картинки – картинките на една страница също са елемент, чрез който можеш да я класираш в резултатите. Картинките трябва да имат релевантни alt-text описания, които по възможност да съдържат ключовата ти дума.
• Internal linking – известно още като interlinking, а на български като вътрешно налинкване. По този начин даваш линкове към други страници и подсказваш на търсачката как да разглежда сайта ти. Вътрешното налинкване е необходимо за оптимизацията на всеки сайт, независимо дали е онлайн магазин в WordPress, или блог.
Още редица добри практики ще ти представи опитният ни лектор, а ти ще имаш възможност да приложиш всички на практика. Ако си готов да създадеш своя онлайн магазин от нулата и да го оптимизираш успешно, или просто да осъществиш по-добра оптимизация на онлайн магазин, който вече съществува, запиши се за предстоящото обучение WordPress and WooCommerce for Business ТУК. Очакваме те!