Какво предстои за дигиталния маркетинг през 2025? - SoftUni Digital
Loading...

Какво предстои за дигиталния маркетинг през 2025?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво предстои за дигиталния маркетинг през 2025?

Светът на дигиталния маркетинг преживява своя ренесанс. От първия прототип на търсачката на Google преди почти 30 години, до предизвикателството на zero-click съдържанието, изкуствения интелект и огромните бюджети за реклама – сферата се доказа като една от най-динамичните изобщо.

Това обуслови направлението и като едно от най-желаните за развитие. В цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital ще откриеш необходимата подготовка, за да се впуснеш успешно в сферата. А с края на още една динамична година, идва време и за нови тенденции, които ще диктуват работата на маркетолозите.

1. AI агенти и асистенти

Изкуственият интелект ще продължи да играе важна роля в дейностите на маркетолозите. На сцената ще се появят т.нар. AI агенти – сложни системи, способни да обработват мултимодална информация, което ще позволи на агентите да се адаптират и да мисля напред, така че да помагат по-ефективно в управлението на сложни процеси и решаването на казуси.

Тези агенти ще играят роля в управлението и обработването на данни, а през 2025 година ще станат изключително разпространени. Но какво всъщност представляват?

Актуален пример идва от компанията за ремонт и реновация на дома – Kingfisher. Те комбинират вече съществуващият им инструмент за препоръки с наличната си база данни и изкуствен интелект, способен да поддържа разговор. AI агентът, който създават, може да си служи с текст, аудио, изображения и дори видео. Целта е по-бързото и цялостно осигуряване на информация на клиенти и служители.

2. На пазар през видеото

Изпълнителният директор на YouTube за Великобритания и Ирландия – Алисън Ломакс, стъпва на данни, за да сподели своята прогноза за маркетинга през 2025 година. Според нея добавянето на продуктови каталози към видео кампании и свързването на видеа с продуктов каталог в Google създава нови възможности за бизнесите, а и за потребителите, които могат да правят поръчки директно през видеото.

Това се дължи на факта, че много от потребителите, специфично тези от поколението Z и милениълите, са склонни да приемат препоръки от създатели на съдържание и видео инфлуенсъри. А това отваря вратите и към нови, още по-вълнуващи колаборации между марки и създатели.

Защо покупката през видео е възможност и на българския пазар? По последни данни, YouTube има над 4 милиона потребители в България, а рекламите в платформата достигат 79.6% от българските интернет потребители. (DataReportral)

3. На пазар в социалните мрежи

Преди да се случи самата покупка, потребителите черпят вдъхновение и идеи от социалните мрежи. Данните показват, че шест от десет потребители откриват нови продукти и марки именно чрез тях и съдържанието, което консумират в тях. Предпочитана социална мрежа с опция за пазаруване безспорно е Facebook, следвана от Instagram.

Затова и познаването на функционалностите на тези платформи продължава да е водещо умение за всеки маркетолог. Особено за онези, които работят в сферата на персоналната грижа, модата и бързооборотните стоки.

Това е валидно и за българския пазар – тук има над 4.4 милиона потребители на социалните мрежи, като над 3 милиона са членове на Facebook. (DataReportral)

4. Предизвикване на творческите граници

Всеки, който се обучава в сферата на дигиталния маркетинг, знае или предстои да научи защо марките създават своя идентичност и се придържат стриктно към нея. Въпреки това, през 2025 ще видим все повече брандове да се опитват да се откроят в социалните мрежи с креативност, разчупвайки границите на заложените правила.

Последните проучвания показват, че преди всичко потребителите искат да бъдат забавлявани. А това е по-трудно, когато не смееш да направиш нещо различно. 43% от марките са изпробвали нов тон, говорили са на друга персона или са сменили своето поведение като тест в социалните мрежи. И това не само им се е разминало от репутационна гледна точка, а и са били поздравявани за смелостта.

Това се дължи на факта, че социалните мрежи са като пясъчник, в който всеки може да пробва всичко. В комбинация с възможностите, създавани от генеративния изкуствен интелект, пред маркетолозите стоят все повече опции. Стига да знаят как да си служат с различните техники и похвати, разбира се.

5. Потребителското съдържание като източник на автентичност

С възхода на AI, едно от основните притеснения на потребителите е загубата на автентичност в марките. Затова т.нар. потребителско съдържание – user-generated content, ще играе централна роля в маркетинговите стратегии през 2025 година. Този тип съдържание може да бъде източникът на автентичност, която е вероятно да се позагуби в стремежа към оптимизация и ефективност.

Както стана ясно, повечето потребители са готови да се доверят на препоръка и търсят вдъхновение онлайн. Това е ясен знак, че марките могат да си съдействат както с големи инфлуенсъри, така и с по-неизвестни потребители, за да присъстват по органичен начин в съзнанието на аудиторията си.

Как да се подготвим за новата ера на маркетинга?

Тенденциите в дигиталния маркетинг през 2025 година ще изискват адаптивност, иновации и стратегическо мислене. С нарастващото влияние на изкуствения интелект, разширяването на персонализираните кампании и интеграцията на нови технологии, маркетолозите трябва да се подготвят за фундаментални промени в подхода си.

Потребителското съдържание, прозрачността и ангажираността ще бъдат в основата на успешните стратегии. Автентичността ще играе решаваща роля за спечелването на доверие.

Ако се вълнуваш от тези възможности и искаш да се развиваш в сферата на дигиталния маркетинг, може да се подготвиш за това динамично бъдеще с помощта на експерти и лектори-практици в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Тя разглежда всички основни аспекти на сферата, запознава курсистите с ключови техники и подходи и полага основа, с която да стартираш кариерата си като маркетолог. Новият прием е активен!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.