Ключови елементи на ефективния LinkedIn профил
Ако все още нямаш LinkedIn профил, време е да поправиш грешката. С очакване потребителите до 2025 година да достигнат над милиард, това е най-голямата и харесвана професионална социална мрежа, в която можеш да участваш. Как да позиционираш себе си и да използваш мрежата в полза на бизнеса и собственото си кариерно развитие, ще научиш по време на предстоящия курс LinkedIn Marketing - януари 2024.
Не се колебай да се запишеш, ако искаш да разбереш как успяват професионалистите. По този повод, в аванс ще разгледаме какво представлява един LinkedIn профил, как можеш да го направиш по-успешен и къде може да допуснеш грешки!
Водещи елементи на един LinkedIn профил
Всеки от нас е бранд, който може да се позиционира пред аудиторията. В LinkedIn разполагаш със собствена страница, в която да изградиш успешен образ на професионалист. Ще откриеш стандартни елементи като име и профилна снимка, както и корица на профила. Можеш да посочиш местоположението си, настоящата работна позиция, индустрията, в която си, данни за контакт, но едно нещо прави по-особено впечатление. И това е т.нар. Headline.
Това е първото място в твоя LinkedIn профил, където можеш да направиш впечатление, защото е и първото нещо, което всички виждат. Там можеш да споменеш какво правиш, как се отличаваш от други хора с твоята експертиза, какви са нещата, от които наистина се вълнуваш, и т.н. Заедно със снимката и заглавната ти картинка, това е корицата на книгата, която представляваш.
Следващият елемент, който може да подсили позиционирането ти в мрежата, е About секцията, или мястото, където можеш да резюмираш информацията за теб. Това е един от елементите, където повечето хора допускат грешки при изграждането на своя LinkedIn профил. Като я неглижират.
В нея разполагаш с няколко реда, за да накараш хората да прочетат цялата секция. А ето и какво я прави толкова важна:
• Можеш да се представиш със свои думи – включително по-персонално, а и това е още една възможност да споменеш постиженията си, сферите си на интерес и експертизата си по един достъпен начин.
• Можеш да се изкачиш в алгоритъма – въпреки че е професионална социална мрежа, тук също можеш да влияеш колко високо излизаш в резултатите при търсене. Алгоритъмът взема предвид заглавието и резюмето, затова и в тях трябва да присъстват ключови думи. Но не и до степен да бъдат нечетими, все пак създаваш LinkedIn профил.
• Можеш да покажеш характера си – било то хумор, приятелски настроена персона, или строг професионализъм, в резюмето можеш да зададеш тона, съответстващ на бранда, който самият ти си. Това ще помогне на посетителите на профила ти да си създадат първоначална представа за човека, с когото ще комуникират.
Източник: JobScan
Какво да включиш в секцията ще научиш на практика по време на предстоящия LinkedIn курс. Запомни едно, обаче – повечето посетители в профила ти се интересуват от това кой си ти и с какво се занимаваш, как можеш да си им полезен или дали могат да ти се доверят, преди всичко. Затова не забравяй да добавиш призив към действие. Чак след тези секции, посетителите ще продължат надолу към неща като опит, образование и сертификати.
Основни ползи от създаването на LinkedIn профил
Много хора правят грешката да смятат, че LinkedIn е просто поредното място, на което може да се кандидатства по обяви за работа. Истината е, че платформата предлага множество инструменти и похвати, чрез които не просто да позиционираш себе си като професионалист, но и бизнеса си – като търсен и дори желан партньор. Особено ако оперираш в B2B сферата. Ето как е възможно това:
• Изграждане на бранд – както на теб, в ролята ти на експерт, така и този на бизнеса ти. От лична гледна точка, много хора предпочитат да развиват своя LinkedIn профил, отколкото да поддържат персонален уебсайт. Особено като сравним колко струват двете опции.
• Развитие на мрежа – контактите са основен фактор за растеж и развитие, както на хора, така и на бизнеси. Чрез добре изграден LinkedIn профил можеш да привлечеш съмишленици, хора, с които можеш да обменяш идеи и да си сътрудничиш.
• Проучване на конкуренти, потенциални работодатели и индустрии – всички професионалисти са тук. Независимо дали искаш да позиционираш себе си или да откриеш потребителската си аудитория, не можеш да го направиш без добре оптимизиран LinkedIn профил.
Ако искаш да създадеш успешен акаунт и да избегнеш най-честите грешки при изграждането и развитието на един LinkedIn профил, на точното място си. За да откриеш неограничените възможности, които платформата създава за потребителите си, запиши се още днес за курса LinkedIn Marketing - януари 2024. Очакваме те!