Как да развиеш водещи за дигиталните маркетолози умения? - SoftUni Digital
Loading...

Как да развиеш водещи за дигиталните маркетолози умения?

avatar Мария Вълчева 5 минути
Как да развиеш водещи за дигиталните маркетолози умения?

Ако през 2022 година си решил да се впуснеш в света на дигиталния маркетинг, присъедини се още сега към новия сезон на цялостната програма на SoftUni Digital. Ще започнеш напълно безплатно с въвеждащия курс Marketing Basics, а след това ще имаш възможност да избереш пътя и специализацията си.


По повод старта на новия прием, днес ще си говорим за водещите умения, от които се нуждае всеки дигитален маркетолог, за да вирее онлайн и да постига желаните резултати. Ще обсъдим както техническите аспекти на сферата, така и меките умения, които трябва да се стремиш да развиеш, за да се чувстваш комфортно в работата си. Да действаме!

Социалните медии като втора природа

Ако повечето от нас сме свикнали основно да скролваме, да споделяме снимки и да си чатим, за дигиталните маркетолози социалните медии са основно бойно поле, а целта – нашето внимание. Това са местата, където могат да започват значими разговори и да се предават водещи послания. Умелото им управляване изисква много повече от споделянето на съдържание, но и поддържане на тон, който да привлича аудиторията и да я ангажира.


Всяка социална мрежа има собствен вътрешен алгоритъм, който ти дава възможност да настроиш внимателно стратегията си, така че да достигаш до точните хора. На твое разположение са инструменти за платена реклама, хаштагове, събития, групи и много други, чрез които да наложиш присъствието си и да водиш различните разговори от позицията на доверен експерт.


Social media marketing експертите са комплексни специалисти, които са се доказали като безценни през годините. Ако искаш да тръгнеш по този път, трябва да овладееш тънкостите на Facebook и Instagram маркетинга, дори да погледнеш по-смело към TikTok. Не на последно място, нуждаеш се и от познания в областта на копирайтинга и създаването на съдържание, което да привлича правилната аудитория.

Оптимизация и пак оптимизация

Уменията в областта на SEO-то са ключови за успеха на усилията в областта на дигиталния маркетинг. Разпознаваемостта и по-високото позициониране на всяка марка в мрежата се крепят на search engine optimization (SEO) и search engine marketing (SEM). Оптимизацията за търсачки има силно технически аспекти, които могат да бъдат оставени на колегите ти, но и ти се нуждаеш от основни познания в областта, ако искаш да създаваш котиращо се в търсачките съдържание, което достига правилната аудитория.


Когато задълбочаваш познанията и уменията си в сферата, ще се научиш да боравиш с инструменти като Google Ads и Google Analytics. Analytics е източник на безценна информация за това как се представят различните типове съдържание на сайта ти. Затова е толкова важно дигиталният маркетолог да може „да чете“ различните статистики и огромният набор от данни, достъпни в Google Analytics.


SEO и SEM експертите са безценни кадри в маркетинговите екипи. Те са магьосниците, които спомагат за изкачването на сайтове на челни места в резултатите в търсачки като Google и Bing. Това, както сам се досещаш, спомага за увеличаването на трафика към сайта, а оттам – и за постигането на целите пред този сайт. Било то повишаване на продажбите, придобиването на нови потребители и т.н.

Съдържанието все още е цар

Създаването на съдържание за целите на дигиталния маркетинг е все така една от най-ценните дейности, с които можеш да се заемеш в сферата. Тук не става дума само за блог постове, но и за видео материали, story-та, наръчници в Instagram, YouTube shorts и т.н. Създаването на съдържание не е самоцелно и зад него винаги стои внимателно структурирана стратегия с определени цели, които съдържанието трябва да постигне.


Няма нужда да си виртуоз-писател, професионален фотограф, или видео оператор с умения в областта на анимацията и motion дизайна, за да създаваш качествено и ефективно съдържание. Цели се в това съдържанието ти да е добре изпипано, SEO съобразено, както и любопитно и полезно, за да привлича вниманието.


Аспект, от който можеш да се възползваш, е необходимостта от „вечнозелено“ или т.нар. evergreen съдържание. То не губи стойността си във времето, остава актуално и валидно години, след като е било публикувано за първи път, и информацията остава релевантна и полезна за потребителя, независимо кога попада на нея.

Източник: Spotify Wrapped Campaign

Анализирай това!

Анализите са неотменна част от дигиталния маркетинг, независимо в каква посока тръгнеш. Ако създаваш съдържание, ще трябва да се научиш да четеш метриките, които обуславят неговата ефективност. Ако управляваш бюджети и платени реклами, трябва да разбираш метриките, с които боравиш в различните платформи за реклама, независимо дали Facebook Ads или Google Ads, или пък ако създаваш кампании в TikTok.


Когато се научиш да боравиш с цялата информация, която можеш да събираш, ще можеш да насочиш усилията си в най-правилната посока. Днешните технологии ти предлагат редица инструменти, с които можеш да събираш данни за ефективността на маркетинговите действия, които предприемаш.


Умението да анализираш информацията е толкова ценно, че някои дигитални маркетолози се насочват изцяло към тази дейност като основна, в ролята си на Performance Marketing експерти. Те са търсени и желани кадри, защото знаят как да извлекат най-доброто от всички положени усилия, да оптимизират конверсиите (толкова водещият conversion rate) и да зададат по-ефективна посока на маркетинговата стратегия според постигнатите резултати.

Маркетингът е отборна игра

Освен комбинацията от знания и умения, друг ключов фактор, който прави маркетолозите успешни, е способността им да бъдат отборни играчи. Глобалната маркетингова стратегия е резултат от много елементи – content стратегия, performance стратегия, SEO план и т.н. Независимо в каква посока ще се специализираш, ще си заобиколен от колеги, които могат да допринесат с идеи, насоки и обратна връзка.


Затова освен да избереш точната за теб посока на развитие, не пропускай да работиш върху отборната си игра, комуникационните си умения и способностите си да убеждаваш околните. Често ще ти се налага да търсиш творчески подходи, за да решаваш проблеми. Освен това, трябва да бъдеш и много гъвкав, защото непредвидени ситуации ще изискват бърза реакция и адаптиране на маркетинговия подход. Не на последно място, ако имаш уникални умения, които не са задължително необходими за позицията, която заемаш или искаш да достигнеш, не се колебай да ги демонстрираш. Винаги има място да внесеш малко допълнителна стойност.


Ако все още не си сигурен кой е пътят, по който да поемеш в сферата на маркетинга, дай си шанс с безплатния курс Marketing Basics. Той отваря вратата към цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital и ще ти даде първоначалния тласък, от който се нуждаеш. Новото издание те очаква!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.