Популярни инструменти на дигиталния маркетинг
Дигиталният маркетинг е сфера, която изисква колкото креативност, толкова и находчивост в употребата на разнообразни технологични решения, които да направят всяко действие много по-ефективно. Ако и ти станеш част от цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital, не само ще придобиеш уменията на експерти, но и ще откриеш какви инструменти имат в арсенала си.
Днес ще обсъдим част от инструментите, които се използват от маркетолозите, и каква е целта им. В следващите редове ще си говорим за дейности като планиране, реклама в социалните медии, имейл маркетинг и маркетинг на съдържанието, или т.нар. content.
Планиране на дейностите
Една от основните дейности на всеки маркетолог е създаването на добър и ясен план, който да се изпълнява последователно. Дори не говоря за цялостна маркетингова стратегия, може и да е просто работният план за деня или седмицата.
Добрият план и организация на работата не само спомагат за по-ефективното ѝ изпълнение, но и за по-доброто разпределение на маркетинговите дейности във времето. Повечето инструменти позволяват да се зададат крайни срокове, могат да се планират дългосрочни дейности и да се следи прогреса им. Този agile метод на работа отдавна е познат в софтуерните среди, но и маркетолозите се възползват от възможностите на софтуерите за планиране.
В началото е напълно възможно да ползваш дори само Excel за целите на планирането. Днес маркетинговите екипи използват софтуери с много и разнообразни функционалности, с които да планират работата си. Дори и да не си ги ползвал, вероятно си чувал някои от тях като Jira и Asana, гъвкави и направени за обикновения потребител.
Реклама в социалните мрежи
Рекламата в социалната мрежа е ключова за всеки бизнес днес. Именно затова е и толкова важна част от подготовката на всеки маркетолог, стремящ се към развитието на водещи и ценни умения. Но не всяка социална мрежа е подходяща за всеки бизнес и рекламата му.
Така например, ако търсиш крайни потребители, най-добре е да се насочиш към използването на решенията, които предлагат Facebook, Instagram, а и нашумелият като платформа за реклама TikTok. Ако представляваш бизнес, ориентиран към други бизнеси, можеш да се възползваш от инструментите за реклама на LinkedIn.
Рекламата в социалните мрежи няма нужда да се случва ръчно. Можеш да се възползваш от решения за автоматизация, предлагани както от самите платформи, така и такива на трети страни като HubSpot, където да следиш всичките си рекламни и маркетингови дейности.
Източник: HubSpot
Маркетинг на съдържанието
Когато говорим за съдържание, нещата не опират толкова до софтуера, който ще използваш, колкото до начините, по които ще привличаш внимание със съдържанието си. В случая, дори Excel таблица с график за публикуване ще ти свърши работа, за да следиш прогреса и работата си по content-а.
Все по-популярен става подборът на съдържание, особено ако не разполагаш с време да създаваш собствено такова. Тъй като е много важно съдържанието ти да стигне до хората, можеш да насочиш повече усилия в тази посока, отколкото в самото му създаване. Решения като Contently ще ти позволяват не само да публикуваш през платформата директно на собствения си сайт, но и с един клик да разпратиш съдържанието по различните социални канали.
От друга страна, когато говорим за подбор на съдържанието, съществуват решения като Curata. Подобен софтуер ти помага да откриеш релевантно съдържание по темите, които следиш и искаш да споделяш с аудиторията си. По този начин можеш да осигуряваш качествено и ангажиращо съдържание без инвестицията от време, необходима, за да го създаваш сам.
Източник: Curata
Имейл маркетинг
Имейл маркетингът продължава да бъде един от най-ефективните методи за комуникация с целевата аудитория и за реализиране на продажби. Макар и мнозина да го смятат за отживелица, това е все още водещ аспект на дигиталния маркетинг. Затова и съществуват толкова много решения за автоматизиране на имейл комуникацията, създаването на привлекателни нюзлетъри и изобщо инструменти за повишаване на стойността на имейлите.
Най-популярният инструмент за управление на имейл комуникацията е Mailchimp – платформа, за която със сигурност си чувал. Това е един от най-гъвкавите и интуитивни инструменти за имейл маркетинг на разположение на експертите. Решението предлага опции за анализ и дори съвети кога е най-подходящо да се изпращат имейли.
Нужни ли са ти инструментите?
Истината е, че можеш да се справиш и без инструменти за оптимизиране на работата ти, но ще е много по-трудно. Именно затова съществуват решения, които да те направят по-ефективен. Цялостната програма по дигитален маркетинг ще ти даде уменията и знанията, необходими да се специализираш в областта, а с кои инструменти ще ги прилагаш, зависи от теб. Не се колебай да се запишеш за безплатния старт на новото издание, ако си готов да се впуснеш в сферата и да се възползваш от неограничените ѝ възможности!