Как AI технологиите помагат на дигиталния маркетинг?
Изкуственият интелект (AI) се превърна в мощна стихия, която трансформира безброй индустрии. Един от най-повлияните сектори е дигиталният маркетинг. Той претърпя значителна метаморфоза с въвеждането на AI технологиите, като вече се запознава с нови инструменти, прозрения и ефективност, които демонстрират изключителни резултати. Ако се чудиш какви са те и как да ги използваш ефективно, разгледай курса ни AI Chatbots – септември 2023.
Един от най-задаваните въпроси относно значението на AI е: Ще замени ли той хората на работното място? В контекста на дигиталния маркетинг отговорът зависи от различни фактори. Въпреки че AI въвежда автоматизация и аналитични възможности, той далеч не замества човешкото усещане, което е от съществено значение за истинското взаимодействие и творчеството.
Нека разгледаме как AI технологиите променят дигиталния маркетинг и какви са причините да са по-скоро предимство, отколкото проклятие за маркетолозите:
По-добра информация относно потребителите и по-мащабна персонализация
Анализът на данни, базиран на изкуствен интелект, предоставя на дигиталните маркетолози задълбочена информация за поведението на потребителите. AI инструментите могат да пресяват огромни количества данни, за да идентифицират модели, предпочитания и потенциални навици за покупка. Тази информация е от решаващо значение за маркетолозите, за да разберат по-добре своята аудитория и да адаптират съответно своите стратегии.
Системата за препоръки на Netflix и предложенията за продукти на Amazon са класически примери за персонализация, управлявана от изкуствен интелект. Анализирайки дейността и предпочитанията на потребителите, AI може да прогнозира и препоръчва продукти, услуги или съдържание, които е по-вероятно да бъдат оценени от потребителите. Това ниво на персонализация, постигнато в такъв мащаб, би било невъзможно да се постигне ръчно.
Източник: Medium
Помощ в рекламните кампании и създаването на съдържание
AI може да анализира успеваемостта на различни реклами, като ги настройва в реално време за оптимално представяне. Платформи като Google Ads, например, използват машинно обучение, за да определят към кои сегменти на аудиторията да се насочат, колко да се оферира за рекламите и кои криейтиви се представят най-добре. Това осигурява по-висока възвръщаемост на инвестициите и намалява загубите на средства за реклама.
Но това не е всичко – самият дигитален маркетолог може да се възползва от AI технологиите, за да оптимизира своята работа. Това включва всичко от сегментиране на дадена аудитория до изготвянето на рекламни текстове и дори визии.
Въпреки че човешката креативност остава незаменима, AI несъмнено може да помогне при подбора на съдържание и дори при създаването на статии. Инструменти като Grammarly използват изкуствен интелект за подобряване на написаното съдържание, докато други могат да подготвят съдържание въз основа на предпочитанията на потребителите или дори да генерират идеи, основни новинарски доклади и резюмета.
Ангажиране на потребителите и лесна интеграция с други платформи
Може би вече си попадал на сайт, който има собствен чатбот и предлага да ти предостави помощ. Чрез ангажирането на потребителите в момента, в който влязат на сайта, чатботовете могат да намалят т.нар. bounce rate. Те могат да насочват потребителите, да отговарят на запитвания или дори да предлагат специални оферти, като по този начин гарантират, че посетителите имат причина да останат и да продължат да разглеждат уебсайта.
Освен с уебсайтове съвременните чатботове могат да се интегрират с различни инструменти и платформи, които използват дигиталните маркетолози. Независимо дали става въпрос за свързване с инструмент за имейл маркетинг, за събиране на регистрации за бюлетини, или за интегриране с платформи за електронна търговия, за безпроблемно извършване на поръчки, чатботовете предлагат широк спектър от възможности за интеграция.
Източник: Capterra
Защо изкуственият интелект няма да замени дигиталните маркетолози?
Въпреки постиженията на AI, същността на маркетинга е връзката с хората. Изкуственият интелект може да анализира данни, да оптимизира процеси и дори да създава съдържание, но не може да разбере човешките емоции или да създаде истински завладяващи разкази.
Машините не могат да съпреживяват, да вдъхновяват или да се свързват на емоционално ниво. Разказването на истории, идентичността на бранда и разбирането на нюансите на човешкото поведение остават ясно изразени човешки умения.
И въпреки че AI може да предлага препоръки, хората трябва да вземат стратегически решения. Инструментът може да предложи определен начин на действие въз основа на данни, но маркетологът трябва да го оцени в по-широк контекст.
Изкуственият интелект може да създава съдържание, но истинската креативност - искрата на нова идея, създаването на новаторска кампания, интуитивният скок, който води до иновация - остава извън обсега му.
Технологията на изкуствения интелект не е заплаха за дигиталните маркетолози, а добър съюзник. Като използват инструментите и прозренията на AI, маркетолозите могат да подобрят стратегиите си, да се свържат по-ефективно с аудиторията си и да останат в челните редици на постоянно развиващия се дигитален пейзаж.
Ако си готов да приемеш технологията, да разбереш нейните силни страни, като същевременно не забряваш незаменимата стойност на човешките способности, вече си една стъпка напред. Запознай се още по-отблизо с възможностите на изкуствения интелект с новия курс на SoftUni Digital – AI Chatbots – септември 2023!