Как дигиталните маркетолози балансират работата и личния живот?
Въпреки че като маркетолози постоянно повтаряме колко динамична е сферата и колко гъвкав и адаптивен трябва да си, истината е, че това е поприще, което ти дава изключителна свобода и възможност да балансираш личния с професионалния си живот с лекота. Това споделя и Екатерина Ангелова – един от ключовите маркетолози в екипа на СофтУни. Ако искаш да се реализираш именно в такава сфера, даваща ти възможност да намериш баланс и удовлетворение, кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг още днес.
А ако имаш колебания и се притесняваш, че експертите в сферата са „all work and no-play“, Екатерина ще ти сподели собствения си опит и уникалната си перспектива към професията!
Здравей, представи се на бъдещите маркетолози!
Здравейте! Казвам се Екатерина Ангелова и съм Digital Marketing Expert в СофтУни. Имам четири години опит в сферата на дигиталния маркетинг, като съм специализирана основно в Performance Marketing и Social Media. Имам богат опит във Facebook и Google рекламата, като достигането до потребителите през тези канали е една от основните ми отговорности в СофтУни.
В СофтУни фокусът ми е върху Software University и достигането до хора, които се интересуват от образование в IT сферата. В работата си трябва да съм изключителна гъвкава и да използвам правилно възможностите на Google и Facebook рекламата, за да достигна с точното послание до потребителя в съответния етап от неговото пътешествие.
Моя задача е и развиването на социалните канали на бранда в LinkedIn и Facebook, където „говоря“ на потребителите с правилния език, за да предавам успешно посланията на Software University.
Защо избра сферата на дигиталния маркетинг за своето поприще?
Насочих се към дигиталния маркетинг, защото за мен сред дигиталните професии тази е с най-хуманитарния профил. Маркетингът е „настръхване по кожата“, говорене от хора на хора, разказване на истории, превръщане на марката от продукт в нещо с добавена стойност, пресъздаване на “the hero’s journey”, вместо сухо говорене за потребителски фунии.
Завършила съм Културология. Литературата, философията, социологията винаги са ми били на сърцето, както и писането. Най-логичното нещо, когато исках да насоча тези мои интереси към съвременна и перспективна професия, в която да мога да ги приложа, беше да се насоча към дигиталния маркетинг.
Тази сфера е изключително динамична и се развива постоянно – както откъм технологични възможности, така и, логично, в синхрон с поп и социалните динамики в обществото. Трябва постоянно да се следят новости и трендове, така че не може да ти стане скучно и да навлезеш в „опасната“ рутина. В подобна професия можеш да се изразяваш креативно, ако имаш интерес към писане или снимане.
Дигиталният маркетинг е широкообхватен и можеш да се развиеш и специализираш в различни негови направления като Content Marketing, SEO, Performance, Social Media, Email и Affiliate Marketing, всяка със своите специфики и технически умения, които трябва да бъдат усвоени. Това ти дава възможност постоянно да надграждаш и да се доразвиваш като специалист.
Професията е свързана с постоянен анализ на данни и стратегическо мислене за изграждане на по-добри стратегии за повишаване на резултатите. Изисква създаване на цялостен план за това как да се представи един продукт на потребителите, чрез богатите възможности на дигиталния маркетинг, които изброих по-горе. Това за мен е изключително предизвикателно и интересно.
Какво представлява типичният ден на маркетолог в твоята сфера?
Един мой ден като експерт по дигитален маркетинг обикновено протича така:
1. Сутринта започва с проверка на кампаниите във Facebook и Google, отчитане на резултати, проверка на данни в Google Analytics и попълване на съответните KPIs. Стандартна проверка на имейли и кореспонденция с колеги.
2. След това, обикновено, провеждаме планираните срещи с колеги от Performance, дизайн или Content екипа. Нашата работа няма как да протича гладко без добра комуникация между нас, провеждане на brainstorming срещи, защото добрата реклама се получава със съвместната работа на тези екипи.
3. Останалата част от деня е отделена за оптимизация на кампании и създаване на нови. Отделям време за обмисляне на идеи за нови криейтиви, които да бъдат реализирани от дизайн екипа, както планиране на следващи активности във Facebook и Google спрямо целите на СофтУни. И не на последно място, създаване и споделяне на съдържание за Facebook и LinkedIn.
Как разбираш т.нар. work-life balance и как го постигаш в динамична професия като тази на маркетолога?
За да бъде човек продуктивен в професията си, е необходимо да намери своя ритъм за work-life balance, който да го кара да се чувства отпочинал, в ритъм и с който да постига кариерните си цели, без да burn out-не. Покрай Ковид рестрикциите, лично аз научих да ценя гъвкавото си работно време, което ми предлага възможност да работя по всяко време на деня и откъдето е удобно за мен. Един от големите плюсове на дигиталния маркетинг е, че дава възможност именно за такъв баланс между работи и свободно време.
В момента в СофтУни работим хибридно, което дава възможност както да се виждам с колегите си, така и да работя, заобиколена от комфорта на дома си или да избягам от градския шум в някое природно кътче. Така имам балансирам ритъма на работа и планирам ефективно задачите си.
Какво ще кажеш на хората, които се притесняват, че дигиталният маркетинг е само работа и никаква почивка?
Нормално е, ако сферата ти е непозната, да се чувстваш притеснен, че натовареността е прекалено голяма, предвид, че постоянно повтаряме колко динамичен е дигиталният маркетинг. Е, това не е точно така – с добро планиране на задачите остава достатъчно време и за почивка.
Освен това с тази професия не можеш да затънеш в умората от „роботския“ тип работа и рутина, защото задачите са разнообразни. Например ако социалните мрежи те влекат, със сигурност ще ти е приятно като част от работните ти задачи да имаш един час за снимане на TikTok.
Разбира се, всичко зависи и от това работодателят да уважава work-life баланса на своите служители. През последните годни в България дигиталният маркетинг и експертите в сферата станаха все по-ценени. Тук се развиха успешно не малко наши компании и навлязоха чуждестранни, които търсят класифицирани дигитални маркетолози. Така че със сигурност съществуват възможности, в които да се развиваш успешно, но не за сметка на личния си живот и интереси.
---
За да откриеш възможностите и свободата на дигиталния свят и професия в маркетинга, кандидатствай без колебания в програмата на SoftUni Digital, която ще ти осигури всички необходими умения. Очакваме те!