6 съвета за реклама в Google Ads с ограничен бюджет - SoftUni Digital
Loading...

6 съвета за реклама в Google Ads с ограничен бюджет

avatar Мария Вълчева 3 минути
6 съвета за реклама в Google Ads с ограничен бюджет

Google Ads е несъмнено най-големият доставчик на реклами в търсачката. Тази тенденция ще се запази заедно с тенденцията за нарастване на разходи по реклама в Google Ads. По данни на Statista, за периода между 2021 и 2025, в България разходите за реклама в търсачката ще нарастват със 7.57% на година. Битката за вниманието на потребителите ще се разиграва именно на това поле. С други думи, неминуемо трябва да участваш.


Отново по данни на Statista, през 2021 година в България са били похарчени средно по $9.41 на потребител. За едни това е малко, за други ще е невероятно много. И макар всички да мечтаем да разполагаме с огромни бюджети за Google Ads, реалността обикновено е много различна. Затова, по повод старта на курса Google Ads Advanced, ще ти представя 6 трика, с които да направиш най-доброто с малък, ограничен бюджет.

Ясни цели и страхотна структура

В основата на успешните Google Ads кампании стои правилното начало. Ако вече се занимаваш с тях, но внезапно ти се е наложило да намалиш бюджета си, моят съвет е добре да обмислиш целите. В случая говорим както дългосрочните общи бизнес цели, така и тези, които стоят пред рекламата в търсачки.

Заложи на качеството

Т.нар. Quality Score или рейтинг на качеството на рекламата е критичен за ефективността на кампанията. Винаги трябва да се стремиш към рейтинг 10, което е най-високото ниво. Това ще повлияе на цената на рекламата, нейната позиция в резултатите, дали изобщо ще се показва.


Ключовите думи, посланията, дори страницата, към която искаш да отведеш потребителя, ще окажат влияние върху рейтинга. С други думи, колкото по-качествена е твоята реклама, толкова по-добро представяне ще има.

Прицели се в ключови думи с дълги фрази

Ако се занимаваш с Google Ads, със сигурност знаеш как да избираш и използваш ключови думи. Моят съвет е, особено когато бюджетът ти е ограничен, да се фокусираш върху т.нар. long tail keywords или ключови думи с дълги фрази. Защо? Ако таргетираш думата „обувки“, като нищо ще пропуснеш възможността да привлечеш клиентите, търсещи „червени обувки на ток“. Ако правиш реклама на заведение, физически магазин или нещо, което е строго локализирано, не забравяй да добавиш града към ключовите си думи.

Не разпилявай ограничени ресурси

Вместо да се разпиляваш между 50 ключови думи, когато имаш ограничен бюджет, съветвам те да се фокусираш върху други неща. Това включва най-платежоспособната ти аудитория, продукт или пазар, а с ключовите думи бъди много конкретен и специфичен. По този начин ще таргетираш точно клиентите, които искаш, с възможностите, които имаш.


Хипер-фокусът върху конкретна ключова дума също има потенциалът да увеличи любимия на всички CTR (click-through rate), тъй като достига много специфична аудитория. Същевременно, може да помогне за повишаване на рейтинга на качеството, правейки възможно по-доброто представяне на рекламата в очите на Google.

Действай негативно

Не, нямам предвид да си в тон със сивото зимно време. Имам предвид ключовите думи, с които не искаш да се асоциираш. Т.нар. negative keywords ти позволяват да избереш при какви търсения твоята реклама да не се показва.


Може би червените обувки на ток, които рекламираш са само с нисък, квадратен ток? Тогава няма да искаш да се показваш в търсения на червени обувки на висок или тънък ток. Това допълнително ще ти помогне да стесниш кръга от хора, на които ще се покаже рекламата, и отново ще достигаш само заинтересовани потребители.

Довери се на автоматизацията

Автоматизираните процеси не измислят страхотни рекламни стратегии за Google Ads. Това е твоята задача, особено когато не разполагаш с неограничени ресурси. Но автоматизацията може увеличава bid-овете ти при наддаване, когато рекламата ти има най-големи шансове за успех, и да ги намалява, когато конкурентите се представят по-добре, за да ти спести хем време, хем пари. Стратегиите за наддаване са едни от най-сложните аспекти на рекламата в Google Ads и автоматизирането на процесите може да ти спести много занимавка и главоболия.


Ако искаш да се научиш да си поставяш ясни цели, да автоматизираш наддаването, да провеждаш успешни ремаркетинг кампании и да си вадиш точните изводи от анализа на всяка кампания, запиши се за курса Google Ads Advanced от ТУК. Ще почерпиш знания директно от извора. Курсът е подходящ за теб, ако вече имаш опит в създаването на рекламни кампании в Google Ads и можеш да се ориентираш в платформата. Можеш да се запишеш до 8 януари 2022, а курсът стартира на 10 януари 2022. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.