Мястото на съдържанието и персоните в бизнеса
Маркетингът чрез съдържание категорично остава един от най-устойчивите методи за популяризиране на една марка през 2022. Наред с продажбите, които подходът носи, съдържанието работи в полза на бранда като го прави разпознаваем, доверен и запомнящ се.
Но ефективното съдържание се нуждае от ефективна стратегия, ако искаш да постигнеш поставените пред теб цели. През януари 2022 започва курсът Content Marketing, който ще ти разкрие тайните на маркетинга чрез съдържание, а в следващите редове ще те запозная с персоните, основополагащи за всяка content стратегия.
Какво представляват персоните?
По своето естество, персоната представлява събирателен образ на познатите черти на целевия пазар, на който оперираш. Персоните се използват за целите на маркетинг, за да информират стратегията за съдържанието. Те са тези, които ще ти подскажат какво съдържание трябва да създаваш, така че да е от интерес и полза за целевата ти аудитория.
Защо да се главоболиш с персони?
Ако смяташ, че не е нужно този събирателен образ да съществува, рискуваш да допуснеш редица грешки при изграждането на стратегията си. Без персона, всички, включително и аз, създаваме съдържанието си около това, което знаем – нашите продукти, компанията си, предложенията си.
Персоната ни кара да се замислим за това какво е интересно на целевата аудитория, за да вложим именно това в съдържанието си. Именно когато създаваш съдържание с персоната на ум, можеш да се надяваш, че то е ефективно и от усилията и времето, които си вложил, има смисъл.
Как да създадеш точната персона?
За да изградиш подходящия събирателен образ, ще трябва да помислиш отвъд демографските характеристики като пол, възраст, платежоспособност и др. Ще трябва да си представиш потенциалите затруднения, какви решения търси, какви амбиции има. Ще трябва да имаш на ум не само демографските характеристики на събирателния образ, но и поведенческите, както и целите на таргет аудиторията.
Откъде да си набавиш толкова специфична информация?
Няма нужда да си специалист във всички сфери на маркетинг или бизнес операциите, за да се сдобиеш с информация, необходима за изграждането на персони. Тя може да дойде от редица източници.
Отделите по продажби и клиентско обслужване могат да те насочат към поведенческата информация. Използването на анкети, въпросници и форми за обратна връзка също могат да разкрият много за интересите на целевата ти аудитория.
Ефективността и качеството на съдържанието си можеш да мериш чрез анализ на редица статистики като прегледи, отваряне на имейли, click-through rate, коефициент на отпадане и др. Това може да ти даде добра представа как се държат потребителите, когато се сблъскат със съдържанието ти. Всички тези данни ще ти помогнат да изградиш по-ясен събирателен образ.
За всекиго ли да създавам съдържание?
Персоните са събирателни образи, защото чрез тях се стремим да обобщим целевия си пазар, за да изграждаме стратегиите си по-лесно. Истината е, че често пъти не искаме да продаваме на всички потенциални клиенти в целевия пазар. Тук роля намират т.нар. негативни персони. Те са много подобни на негативните ключови думи, които се използват в създаването на платени реклами. Това са потенциалните купувачи, които не искаме да стават наши клиенти.
Вярно е, че всяка продажба е добре дошла, но има и такива хора. Примери за нежелани купувачи са хора, които са трудни за привличане като клиенти, които ще костват на маркетинг екипа ти повече средства, отколкото могат да осигурят като клиенти.
Те често имат нереалистични очаквания към продукта или услугата и рядко имат потенциал да се превърнат в лоялни клиенти. Когато създаваш съдържание е хубаво да имаш този събирателен образ на негативната персона предвид, за да не насочваш съдържанието си към този тип аудитория.
Откъде да започнеш?
Ако си готов да създадеш подходяща персона за своята content стратегия, запиши се в предстоящия ни курс Content Marketing – януари 2022. Обучението ще ти предостави темплейти за изграждане на потребителски персони наред със задълбочен поглед над цялостната концепция за маркетинг чрез съдържанието. Ще откриеш тънкостите на различните типове съдържание и как да ги съчетаваш, а и не на последно място – как да измерваш успеха на съдържанието, което си създал. Запиши се до 9 януари ето ТУК, а ние ще те очакваме на 11 януари, за да започнем!