"SoftUni променят правилата на играта" - среща с Цвета Димитрова
Поредната прелюбопитна СофтУни история е на Цвета Димитрова. Самата тя ври и кипи на маркетинговата сцена от години, но е решила да тества дали курсовете в SoftUni Digital могат да ѝ дадат дори още знания и умения. Цвета е поредното доказателство, че човек се учи докато е жив и винаги има нещо ново за научаване. Ето какво още ни разказа тя в своята СофтУни история:
Представи се с няколко думи
Здравейте, казвам се Цвета Димитрова. Завършила съм "Журналистика и масови комуникации" в СУ "Св. Климент Охридски" и журналистиката е първата ми голяма любов. Имам професионална диплома от London School of PR. След като работих години в медиите, преминах в корпоративния свят, като отговарях за маркетинговите комуникации, връзки с обществеността и вътрешна комуникация в няколко големи компании.
Преди 15 години стартирах собствена комуникационна агенция, като PR консултирането и услугите са ключовата ни дейност. PROTONE осигурява професионална подкрепа в сферата на комуникациите на международни и български компании от различни сектори, включително IT, застраховане и финанси, транспорт и логистика, автомобилна индустрия, рискови капитали, енергетика, български общини, НПО, както и на избрани каузи в полза на хората.
Как започна историята ти със SoftUni?
Работейки по проекти за Employer Branding и Employee Engagement в IT сектора в България, традиционно следя с изключително внимание дейността на SoftUni и наблюдавам как променят правилата на играта, дават нови хоризонти на хора и бизнеси. Затова разбрах сравнително бързо за Digital Marketing програмата на SoftUni Digital и реших лично да тествам дали ще е полезна за мен.
Тъй като времето ми е доста ограничено, а и честно казано, не съм класически академичен профил, за мен беше важно обучението да е изключително подредено и практически насочено, преподавателите да са действащи професионалисти с опит по реални казуси, както и да има гъвкава схема за достъп до лекциите, учебното съдържание и т.н.
Кои обучения завърши при нас и кое е най-важното, което обучителният процес остави в теб като впечатление?
Преминах последователно през обученията Marketing Basics, E-mail Marketing, SEO, Google Analytics, Facebook Marketing, Google Ads. Те затвърдиха от една страна убеждението ми, че битките вече се печелят на дигиталното поле, но от друга това, което разбрах за себе си е, че "има място за старите кучета". Основните принципи на комуникацията, познаването на аудиториите, прецизността, структурирането на кампаниите, разработването на релевантно съдържание, си остават оръжията, с които се печелят тези битки.
Какво мислиш за лекторския състав на SoftUni Digital?
Хубаво беше, че от една страна, преподавателите бяха с различен профил, опит, подход и дори чувство за хумор, но от друга си приличаха по това, че всички искрено искаха да бъдат полезни и споделяха знанието си. Практически примери и задачи не липсваха, някои се справяха по-добре със структурирането на големи масиви сложна информация, а за мен лично беше важно при техническите теми "да не се пропускат стъпала".
Като човек, който е стартирал агенцията си от нулата, ми направи много добро впечатление, че дори извън лекциите, отделят време, за да отговорят на конкретни въпроси по казуси на курсисти, които се борят да направят бизнесите си успешни онлайн. Мисля, че за някои от тях това си беше ключова помощ. Впоследствие в работата си с клиенти съм давала контакти на някои преподаватели с препоръка за конкретни задачи.
Какви са впечатленията ти от курсовете?
Моето очакване и основна цел преди обученията беше да придобия достатъчно добра представа как различните елементи могат да помогнат за изграждането на цялостна ефективна маркетингова стратегия и съответно как могат да бъдат включвани в комуникационния микс. Това е от ключово значение за работата ми, за да мога да предлагам цялостни решения на клиентите си, да създавам подходящо съдържание за различни канали и дори да предотвратявам потенциални комуникационни кризи.
Дори при самата реализация на дейностите да използвам партньори и подизпълнители, за мен е важно преди това да съм убедена от какво има нужда клиентът, каква ще е ползата, как да дам коректно задание и как да оценя предложенията и резултатите. Изначално лично аз не съм имала амбиция да задълбочавам конкретно познанията си в някое от направленията си и да навлизам във фини детайли на оперативно ниво.
В този смисъл, за мен съдържанието на курсовете беше напълно достатъчно и изчерпателно, даже картината, която получих е с по-висока резолюция, отколкото очаквах :). Оттам нататък, според мен, който има желание може да влезе още по-надълбоко с Advanced курсовете или пък да използва основата, за да се самообучава с достъпното съдържание онлайн.
Какво се промени за теб, след като започна обучението си при нас?
Предполагам, че за хората на старта на кариерното развитие обученията на SoftUni Digital могат да имат по-драматичен ефект и да форсират успеха им. За мен е достатъчно, че вече информирано и убедено мога да структурирам комуникационните кампании на клиентите си по-ефективно за тях, а съдържанието, което създаваме за различни канали, е все по-добро и консистентно.
Убедих някои от клиентите си да оптимизират или изцяло да създадат нови сайтове на компаниите си. Съответно и работата ми с подизпълнители стана много по-пълноценна и мога да добавям стойност в процеса. Но може би най-важното от всичко е, че научих нови неща и се предизвиках да се върна донякъде в дисциплиниран академичен режим, макар и доста по-приятен и практичен от познатия ми.
Какъв съвет би отправил към бъдещите курсисти на СофтУни?
Първо, да не дават непоискани съвети (за дигитален маркетинг, курсове и нещата от живота) :) Второ, да подходят към SEO курса като Бел към Звяра. На пръв поглед е доста ужасяващо, но ако спреш да се страхуваш и му дадеш шанс, откриваш, че е симпатично. А някои дори започват и да танцуват с него. И трето – забавлявайте се, учете, експериментирайте, не разчитайте изцяло някой да ви даде готовите завършени решения, търсете още информация. И все пак, не губете фокус върху вашата цел и ключова мотивация да сте част от това приключение.
---
Независимо дали вече имаш опит на сцената на дигиталния маркетинг, или тепърва започваш развитието си, сега имаш шанс да се запишеш напълно безплатно за входящия ни курс Marketing Basics, и ти също като Цвета да тестваш дали може да ти предложи нещо ново и обогатяващо. Цвета не е единственият пример за специалист, който решава да открие дори още възможности пред себе си, доверявайки се на актуално образование. Прочети още подобни истории в блога ни, а ако и ти имаш вдъхновяваща СофтУни история, която искаш да разкажеш, не се колебай да ни пишеш на content@softuni.bg!