5 начина да поддържаш съдържанието си свежо
Маркетингът чрез съдържание е критичен аспект от всеки бизнес, независимо дали става дума за местен такъв или многомилионна корпорация. Курсът Content Marketing - януари 2024 ще ти осигури стратегическите и практически умения, необходими ти да създадеш и приложиш успешна контент маркетинг стратегия.
А защо изобщо се нуждаеш от нея? Съдържанието е живителната сила, която придава смисъл на социалните мрежи и корпоративните сайтове. То е основата, върху която стъпва съвременното SEO, а и е водещ способ за изграждане на устойчиви взаимоотношения с клиенти. И това си личи от широкото приложение на съдържанието както в B2B, така и в B2C сегмента, както ще видиш в следващата секция.
Контент маркетингът в цифри
По данни от Content Marketing Institute, 73% от B2C и 73% от B2B маркетолозите имат контент маркетинг стратегия. От останалите, 21% от B2C сферата и 20% в B2B сегмента възнамеряват да създадат такава в следващите 12 месеца. Процентът маркетолози, които се борят за вниманието и доверието на аудиторията без подобна стратегия, е пренебрежително малък.
Водещите причини за разработването на такава и целите, които се поставят пред нея, са:
• Повишаване на разпознаваемостта на бранда – над 80% от участвалите в проучването на CMI и в двата сегмента са постигнали тези цели чрез съдържание;
• Изграждане на репутация и доверие у потребителите с експертно и честно съдържание е постигнато от 77% и в двата сегмента;
• Образоване на аудиторията – над 70% от маркетолозите и в двата сегмента споделят, че са постигнали подобни цели чрез съдържание;
• Изграждане на доверие и генериране на лийдове са следващите в списъка – над 60% от маркетолозите използват съдържанието за постигане на тази цел;
• С цел конверсии, като над 40% от участвалите в проучването на CMI, споделят, че постигат тази цел с помощта на съдържанието си, и още.
Ако и ти искаш да постигаш подобни цели, съдържанието ще бъде един от най-мощните ти инструменти. А тъй като създаването му отнема време и усилия, в следващите редове ще ти разкрия няколко начина, по които можеш да го освежаваш:
1. Комбиниране на съдържание
След като натрупаш достатъчно количество текстово съдържание, а и повече опит в създаването му, ще започне да ти прави впечатление, че не всяко носи достатъчно стойност или пък е достатъчно обемно, за да помогне с класирането на един сайт. За да може ефективно да изпълнява целите си, а и да носи стойност, можеш да комбинираш тематично близко съдържание.
Това е начин да подобриш структурата на две отделни по-кратки статии, да ги обогатиш, без да влагаш допълнителни ресурси, а и да ги направиш по-ангажиращи, добавяйки снимки и видеа. Така можеш да се погрижиш и за оптимизацията на съдържание, особено ако две статии засягат една и съща ключова дума, същевременно освобождавайки се от съдържание с ниско качество и незадоволително представяне.
2. Обновяване на стара информация
Вероятно не винаги ще създаваш evergreen съдържание. Може да споделяш текущи статистики и новости, които ще са актуални известно време. Или пък си създал статия с всички функционалности на някакъв софтуер или инструмент, например Canva.
Какво ще направиш, когато статистиките се обновят, а функционалностите се увеличат или променят, а защо не и да отпаднат? Вместо да създаваш абсолютно нов текст, който да се конкурира със съществуващия, много по-удачно е да обновиш съществуващо съдържание. Така ще спестиш време, усилия, а и ако статията е популярна – необходимостта да популяризираш ново съдържание.
3. Обогатяване и олекотяване на съдържание
Всеки, който ще потребява съдържанието ти за цели, различни от забавление, вероятно търси директен отговор на въпрос или решение на проблем. Това означава, че търси дълбочина. За да постигнеш такава, трябва да освободиш съдържанието си от излишни изрази и празни фрази, които не носят стойност и да замениш подобен кух контент с информация, спрямо която може да се действа.
Източник: Content Harmony
Това означава обогатяване с непосредствено приложими съвети, с примери, които да изобразят информацията, статистика (ако такава съществува) и т.н. Идеята е да вложиш повече плънка в съдържанието си, премахвайки ехото от кухите фрази.
4. Качество на потребителското преживяване
Един от водещите начини, по които да задържиш аудиторията пред съдържанието си, в частност писменото такова, е осигуряването на качествено преживяване. Освен бързо зареждане на самия сайт, това означава и четимост и подреденост на текста. Трябва да осигуряваш „въздух“ сред информацията, така че аудиторията да може да поспре и по-лесно да смели поднесеното.
Не се изкушавай да споделяш стени от текст. Коригирай четимостта на съдържанието чрез кратки изречение, когато това е възможно, обособени в кратки параграфи. Поставяй ясни подзаглавия, при това на често, за да разбиваш текста, а читателите да разбират от пръв поглед какво им престои да прочетат.
Днес повечето от нас четем по диагонал, търсим бързи, директни и лесни за разбиране отговори. Затова е важно да се стремиш към точно такъв тип олекотяване на съдържанието.
Източник: WordPress
5. Като отговор на намерението
Част от освежаването на съществуващо съдържание могат да бъдат корекции с цел отговор на т.нар. search intent. Това е намерението, с което един потребител прави заявка за търсене. Трябва да разбираш дали аудиторията ти иска да научи нещо или да купи нещо, да открие бърз за преглеждане списък или има друга цел с търсенето си.
Разбереш ли това, можеш да обновиш съдържанието си така, че да отговаря директно на болките на потребителите. Когато видиш как конкуренцията поднася съдържанието, ще имаш възможност да го адаптираш към по-удачен формат. А зачетеш ли се в по-високо позиционираните резултати, ще видиш и какъв език да използваш и колко сложно поднесено да бъде съдържанието.
Всички тези подходи ще ти помогнат да оптимизираш усилията си по създаване на съдържание, давайки ти повече възможности за преизползване на вече съществуващо такова. Още трикове и подходи към дистрибутирането и преизползването му пък те очакват в предстоящия курс Content Marketing - януари 2024, редом със задълбочени знания и умения, които да ти помогнат да осъществяваш работещ контент. Очакваме те!