5 ключови принципа в дигиталната маркетингова стратегия
Дигитална маркетингова стратегия е планът, който помага на бизнеса да достигне до конкретни цели, чрез внимателно подбрани маркетингови канали като спечелени, платени или притежавани такива. Най-важното оръжие е съдържанието, което създаваш. Добрата стратегия все още е доста голямо предизвикателство за повечето компании. Ако желаеш да научиш всички тънкости на работещата маркетингова стратегия, то ти си на правилното място! Кандидатствай още днес за цялостната програма по дигитален маркетинг и започни с безплатен курс Marketing Basics.
По повод предстоящия безплатен курс и новия старт на програма, днес ще си говорим за ключови принципи, които залягат в стратегията, и защо тези елементи са ти необходими.
Проучване на социалните медии и активи
Това е процесът, в който трябва да разбереш с какво разполага бизнеса. Кои са социалните канали, в които той присъства. Също какво работи за него, какво не е успешно и кои са нещата, които могат да бъдат подобрени. Освен всичко това, е хубаво да отбележим, че фундаментът на маркетинга се корени в добрия анализ и проучване. Някои от нещата, чиято проследимост е от голяма полза, са:
- Анализ на аудиторията – каква част от аудиторията е достигната и къде се намира тя.
- Вътрешен одит – какви канали се ползват и какви резултати осигуряват те. Подобни канали са сайт, социални медии, имейл маркетинг. Във вътрешния одит се прави оценка и на SEO-то и собственото съдържание.
- Анализ на конкурентите – какво е тяхното присъствие в комуникационните канали и кои са нещата, които работят в тяхна полза.
Определяне на целите
Социалните медии са важни, но на бизнес целите също трябва да бъде обърнато сериозно внимание. За да имаш като краен продукт една добра и работеща дигитална маркетингова стратегия, трябва да създадеш ясно изградени цели, които искаш да постигнеш като краен резултат.
За да бъде достижимо това, е необходимо да обвържеш текущите кампании и маркетингови дейности с основните цели на бизнеса, за да бъдат постигнати по-големи общи цели.
Проучване на аудиторията
Тези проучвания са ключови, тъй като те дават важна информация, която би помогнала за по-успешно предлагане на пазара.
Дигиталният маркетинг има много предимства пред традиционния такъв, като едно от тях е, че достига по-голяма аудитория. Извършването на по-обширни проучвания ни помагат по-точно да определим нашата целева аудитория или така наречената таргет група.
Този тип проучвания ни помагат по-лесно да съберем необходимите подробности за нашите потребители, като например желанията им, техните нужди, както и поведение при покупка на продукт или услуга. Освен това, разбираме по-добре и техните предпочитания. Тази информация ни помага да създаваме по-ефективни и по-подходящи маркетингови кампании.
Ключово послание на бранда
Познавайки добре аудиторията на бранда и интересите ѝ, ще можеш да се фокусираш върху емоционалната връзка, която можеш да създадеш с целевата група. Най-важното е да се запиташ с какво желаеш твоята аудитория да свързва бранда, който представляваш, и как искаш да го описва.
Създаването на бранд персона е начин за персонифицирането на бранда, използвайки човешки характеристики. Ако това идентифициране на чертите е правилно, то позволява аудиторията да се свърже лично с бизнеса.
Планиране на съдържание
След всички анализи и проучвания, вече имаш визия за елементите, от които ще се състои твоята дигитална маркетинг стратегия. Ключово в нея е съдържанието. Стратегията на съдържанието трябва да е съставена от последователни действия, като всяко отговаря на цели, които имат конкретна времева линия, така че действията да могат да имат измерими срокове.
Като заключение мога да отбележа само, че не изглежда лесно съставянето на работеща дигитална маркетингова стратегия, но ти гарантирам, че е изключително интересно и обогатяващо. Ако все още се чудиш дали това би ти доставяло удоволствие, то SoftUni Digital ще ти помогне да разбереш! Кандидатствай за програмата по дигитален маркетинг ТУК и разбери дали това е кариерата, която искаш да градиш.