Facebook pixel: как да присъстваш по-ефективно в социалната мрежа?
Т.нар. Facebook pixel е инструмент, с който задължително трябва да се запознаеш, ако искаш да създаваш успешни реклами във Facebook – за собствения си бизнес или пък защото си се прицелил в кариера на PPC експерт. Затова и темата е залегнала в предстоящия практически курс по Facebook Marketing за начинаещи. Обучението ще те въведе в света на социалната мрежа и ще ти помогне да разбереш как успешно да рекламираш себе си или бизнеса, за който работиш.
За да участваш пълноценно в занятията и да вземеш максимума от тях, нямаш нужда от практически опит в маркетинга. Не се колебай да се запишеш, а по повод предстоящия старт на обучението, днес ще повдигна завесата именно към това какво е Facebook pixel и как ще ти е от полза.
Facebook pixel: същност и значение
Ако планираш да създаваш платени реклами във Facebook (а и Instagram), въпросният Facebook pixel е инструмент, който задължително трябва да използваш. Днес може да го срещнеш и като Meta Pixel, но същността му е непроменена.
Т.нар. Facebook pixel е парче код, което ще поставиш на сайта си. Това парче код ти позволява да събираш ценна информация за поведението на потребителите, когато си взаимодействат с бизнеса ти. В резултат ще може да следиш конверсии, да оптимизираш елементи от рекламите си и да таргетираш и ремаркетираш по-успешно.
Източник: Meta for Business
Този инструмент работи на фона и събира данни за поведението на хората, които са посетили сайта ти. Това включва прегледани страници, осъществени поръчки, регистрация и влизане в акаунт и т.н. Това са т.нар. events, събития. Такъв поглед върху потребителското поведение ти дава ясни насоки за оптимизация.
На база на това поведение, можеш да създаваш и специфични аудитории, обединени от определени критерии – посетени страници, осъществени или неосъществени действия и т.н. По този начин имаш възможност и да създаваш и по-релевантни реклами за по-обещаващи аудитории, което ще доведе и до увеличаване на конверсиите. Именно това прави и наличието на Facebook pixel на сайта ти, ако искаш да правиш реклама в социалната медия, задължително.
Два основни типа Facebook pixel събития
Събития настъпват в резултат от взаимодействие на потребителите с Facebook рекламите, които им се показват и с които ги таргетиш в социалната мрежа. По своето естество, тези събития са два основни типа:
• Стандартни събития – дефинирани и заложени от самия Facebook. Това са 17 събития от типа на преглед на съдържание, търсене на сайта, попълване на форма, добавяне на продукт в количка, покупка и т.н.
• Персонализирани събития – това са действия, които не попадат в списъка от стандартни събития. На теб се пада да определиш какво изразяват, да ги дефинираш спрямо бизнес нуждите и целите си, както и да им дадеш подходящо име.
Стандартните събития могат да бъдат разширени с допълнителни параметри. Това ти позволява да персонализираш информацията, която ще отразяват, така че да са ти от максимална полза. По-детайлно ще разгледаш събитията и по време на предстоящия Facebook Marketing курс.
Източник: Meta for Business
А защо изобщо трябва да се интересуваш и трябва да създадеш Facebook pixel? Ако описаното дотук не те е убедило, ползите и ефектите от създаването му ще разгледаме по-подробно в следващата секция.
5 водещи ползи от създаването на Facebook pixel
Потенциалът, който отключваш, създавайки Facebook pixel, е неоспорим. Чрез него можеш:
1. Да следиш конверсиите – независимо микро или макро такива. Пикселът ти помага да разбереш как се държат хората на сайта ти, след като са си взаимодействали с твоя реклама, при това между различни устройства.
2. Да увеличиш възвръщаемостта – когато използваш данните, събирани от Facebook pixel-а, за да оптимизираш аудиториите и елементите на рекламите, подобряваш шансовете рекламата ти да се показва на хора, които е по-вероятно да предприемат целево действие.
3. Да създаваш подобни аудитории – ще можеш да създаваш т.нар. lookalike аудитории, което от своя страна ти помага да увеличиш броя на потенциални клиенти, до които можеш да достигнеш.
4. Да подобриш рекламите си – данните ти показват какъв ефект имат рекламите ти върху достигнатите потребители. В резултат, можеш да оптимизираш рекламното си съдържание така, че да повишиш стойността му и да го направиш по-успешно и ефективно.
5. Да провеждаш по-успешен ремаркетинг – с помощта на добавения към сайта ти Facebook pixel ще можеш по-лесно да изграждаш удачни за ремаркетинг аудитории, с хора, които вече са си взаимодействали със сайта ти и са показали някакъв интерес, който след това имаш шанс да превърнеш в намерение и конверсия.
Тези ползи са определящи за необходимостта да добавиш Facebook pixel към сайта си, дори и в момента да не осъществяваш платена реклама. Ако социалната мрежа е място, което харесваш, искаш да научиш повече, при това не само по тази тема, както и да се възползваш от възможностите на Facebook за растеж, не се колебай и се включи в практическия курс. Той ще ти разкрие тайните и на доброто копи и успешното визуално съдържание. Facebook Marketing - септември 2023 те очаква!