Facebook pixel: как да присъстваш по-ефективно в социалната мрежа? - SoftUni Digital
Loading...

Facebook pixel: как да присъстваш по-ефективно в социалната мрежа?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Facebook pixel: как да присъстваш по-ефективно в социалната мрежа?

Т.нар. Facebook pixel е инструмент, с който задължително трябва да се запознаеш, ако искаш да създаваш успешни реклами във Facebook – за собствения си бизнес или пък защото си се прицелил в кариера на PPC експерт. Затова и темата е залегнала в предстоящия практически курс по Facebook Marketing за начинаещи. Обучението ще те въведе в света на социалната мрежа и ще ти помогне да разбереш как успешно да рекламираш себе си или бизнеса, за който работиш.

За да участваш пълноценно в занятията и да вземеш максимума от тях, нямаш нужда от практически опит в маркетинга. Не се колебай да се запишеш, а по повод предстоящия старт на обучението, днес ще повдигна завесата именно към това какво е Facebook pixel и как ще ти е от полза.

Facebook pixel: същност и значение

Ако планираш да създаваш платени реклами във Facebook (а и Instagram), въпросният Facebook pixel е инструмент, който задължително трябва да използваш. Днес може да го срещнеш и като Meta Pixel, но същността му е непроменена.

Т.нар. Facebook pixel е парче код, което ще поставиш на сайта си. Това парче код ти позволява да събираш ценна информация за поведението на потребителите, когато си взаимодействат с бизнеса ти. В резултат ще може да следиш конверсии, да оптимизираш елементи от рекламите си и да таргетираш и ремаркетираш по-успешно.

Източник: Meta for Business

Този инструмент работи на фона и събира данни за поведението на хората, които са посетили сайта ти. Това включва прегледани страници, осъществени поръчки, регистрация и влизане в акаунт и т.н. Това са т.нар. events, събития. Такъв поглед върху потребителското поведение ти дава ясни насоки за оптимизация.

На база на това поведение, можеш да създаваш и специфични аудитории, обединени от определени критерии – посетени страници, осъществени или неосъществени действия и т.н. По този начин имаш възможност и да създаваш и по-релевантни реклами за по-обещаващи аудитории, което ще доведе и до увеличаване на конверсиите. Именно това прави и наличието на Facebook pixel на сайта ти, ако искаш да правиш реклама в социалната медия, задължително.

Два основни типа Facebook pixel събития

Събития настъпват в резултат от взаимодействие на потребителите с Facebook рекламите, които им се показват и с които ги таргетиш в социалната мрежа. По своето естество, тези събития са два основни типа:

Стандартни събития – дефинирани и заложени от самия Facebook. Това са 17 събития от типа на преглед на съдържание, търсене на сайта, попълване на форма, добавяне на продукт в количка, покупка и т.н.

Персонализирани събития – това са действия, които не попадат в списъка от стандартни събития. На теб се пада да определиш какво изразяват, да ги дефинираш спрямо бизнес нуждите и целите си, както и да им дадеш подходящо име.

Стандартните събития могат да бъдат разширени с допълнителни параметри. Това ти позволява да персонализираш информацията, която ще отразяват, така че да са ти от максимална полза. По-детайлно ще разгледаш събитията и по време на предстоящия Facebook Marketing курс.

Източник: Meta for Business

А защо изобщо трябва да се интересуваш и трябва да създадеш Facebook pixel? Ако описаното дотук не те е убедило, ползите и ефектите от създаването му ще разгледаме по-подробно в следващата секция.

5 водещи ползи от създаването на Facebook pixel

Потенциалът, който отключваш, създавайки Facebook pixel, е неоспорим. Чрез него можеш:

1. Да следиш конверсиите – независимо микро или макро такива. Пикселът ти помага да разбереш как се държат хората на сайта ти, след като са си взаимодействали с твоя реклама, при това между различни устройства.

2. Да увеличиш възвръщаемостта – когато използваш данните, събирани от Facebook pixel-а, за да оптимизираш аудиториите и елементите на рекламите, подобряваш шансовете рекламата ти да се показва на хора, които е по-вероятно да предприемат целево действие.

3. Да създаваш подобни аудитории – ще можеш да създаваш т.нар. lookalike аудитории, което от своя страна ти помага да увеличиш броя на потенциални клиенти, до които можеш да достигнеш.

4. Да подобриш рекламите си – данните ти показват какъв ефект имат рекламите ти върху достигнатите потребители. В резултат, можеш да оптимизираш рекламното си съдържание така, че да повишиш стойността му и да го направиш по-успешно и ефективно.

5. Да провеждаш по-успешен ремаркетинг – с помощта на добавения към сайта ти Facebook pixel ще можеш по-лесно да изграждаш удачни за ремаркетинг аудитории, с хора, които вече са си взаимодействали със сайта ти и са показали някакъв интерес, който след това имаш шанс да превърнеш в намерение и конверсия.

Тези ползи са определящи за необходимостта да добавиш Facebook pixel към сайта си, дори и в момента да не осъществяваш платена реклама. Ако социалната мрежа е място, което харесваш, искаш да научиш повече, при това не само по тази тема, както и да се възползваш от възможностите на Facebook за растеж, не се колебай и се включи в практическия курс. Той ще ти разкрие тайните и на доброто копи и успешното визуално съдържание. Facebook Marketing - септември 2023 те очаква!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.