“Лекторите в SoftUni Digital споделят полезни практики, детайли и тънкости при решаването на сложни ситуации“ – среща с Димитър Кателиев
Днес ще те срещна с Димитър, който успешно се реализира като маркетинг специалист след обучението си в SoftUni Digital.
Ако и ти искаш да стартираш кариерата си тази динамична сфера, кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг.
Виж какво сподели Димитър за обучението си в СофтУни:
Здравей, представи ни се с няколко думи!
Казвам се Димитър Кателиев и съм от Варна. Завърших НБУ със специалност „Мениджмънт в туризма“ през 2014 година. Работил съм на различни позиции в туроператорски и турагентски компании, както и в хотелиерството от 2007 година до 2018 година. Също така в продължение на 2 години отдавах апартаменти и къщи под наем в Airbnb във Варна. От 2018 година до 2019 работих като Project Coordinator във фирма за преводи. От 2019 до 2020 бях лидер на екип за обслужване на клиенти към компанията, за която работя в момента - Green Feather Gaming.
Поради мерките за COVID-19 съкратиха отдела ни и една година работих за онлайн банка в екипа за верификация на клиенти. През 2021 година се завърнах като агент обслужване на клиенти в Green Feather Gaming и заработих от вкъщи.
От миналата 2022 работя като младши маркетингов специалист в същата фирма. В момента се занимавам основно с E-mail Marketing. Също отговарям за промоции и кампании в Телеграм и нотификации. От лятото на 2020 година до февруари месец на тази година вземах проекти по SEO като Freelance.
С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?
Започнах курса по дигитален маркетинг малко преди да започне втория ми период в Green Feather Gaming. Компанията се занимава с онлайн залози. Имаше възможност за работа в отдел маркетинг и реших, че ще е добра идея да получа образование и умения в сферата. Честно казано, дадох пауза на образованието в SoftUni Digital след курса Google Ads Advanced, но от началото на тази година поднових Advanced курсовете. В момента съм към края на SEO Advanced Модула и ми предстои курса по Google Analytics Advanced, за да завърша модула за SEO & SEM Expert.
Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?
В интерес на истината в SoftUni започнах да уча C# около 2017-2018 година. Стигнах до Fundamentals и си дадох сметка, че програмирането не е за мен. Може би не му е било и времето. Въпреки че спрях с обучението по програмиране, регулярно следях курсове и семинари. Знаех, че в SoftUni може да се учи и дигитален маркетинг. Него го избрах поради три причини.
Едната е, че около 2014 година имах период, в който работих като Local SEO във фирма, която оптимизира сайтовете на хотелите Хилтън в Европа и Близкия Изток. Реших, че с програмата на SoftUni Digital мога да специализирам в SEO.
Втората причина е свързана с обучения по приложни науки, в които участвах в Нидерландия в периода 2015-2017 година. Маркетингът и приложните науки ми се струват пряко свързани. Съответно програмата ми се стори като добър шанс за надграждане.
Третата причина беше възможността за работа в маркетинговия отдел на Green Feather Gaming. Познавам хората в екипа и начина на работа в компанията, защото вече бяхме работили заедно (макар и не в един отдел). За момента се чувствам добре и на място в тази компания. Тези фактори също допринесоха за крайното ми решение.
Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?
Избрах SEO направлението, защото това събужда интерес в мен. Това, което ми харесва в SoftUni, е, че курсовете имат голяма практическа насоченост. Като човек, който натрупа малък опит в SEO, ми е изключително полезно да видя в Advanced модула как колеги с много по-голям опит се справят с проблемите и задачите по различен начин от този, който практикувам аз. Това е доста, доста полезно.
Какво смяташ за обучителния процес?
Мисля, че цялостният процес е оптимизиран много добре. В безплатния въвеждащ курс Marketing Basics леко се открехва вратата на маркетинга, колкото да надникнеш и да си отговориш на въпроса “Що е то Маркетинг?”. Във Fundamentals те развеждат из голямата зала на маркетинга. Запознаваш се с основите в различните сфери. В Advanced вече можеш да видиш някои тънкости на занаята и да си “откраднеш” някоя друга добра практика, която да приложиш в работата си.
Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.
Мисля, че лекторите са страхотни и много отдадени. Много помага това, че са отворени да споделят лични примери и практики, защото сухата теория не стига. В днешния дигитален свят сухата теория лесно може да се намери. Практики, детайли, тънкости при решаването на сложни ситуации. Това прави разликата в преподаването, според мен, в днешно време. Без лектори, които са отворени да споделят, няма как да се надгради информация, която може да се намери в търсачките с не повече от 3 клика.
В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
Преди да започна в SoftUni Digital, имах за цел да завърша програмата по маркетинг и да си намеря работа в сферата (по възможност в SEO). В момента работя основно в E-mail Marketing и имам Freelance опит в SEO почти една година.
Харесва ми, че за момента успях да придобия малък опит в две направления на маркетинга. Изпитвам удоволствие и удовлетворение от работата си. В постоянната ми работа фокусът ми е в автоматизация на email-и. Това включва изграждане и автоматизиране на пътеки спрямо поведението на клиентите. Комуникирам си пряко с програмисти и дизайнери. Други отговорности включват поддържането на Телеграм канал и нотификации.
В SEO взимах проекти, свързани с планиране на съдържание. Това включва както ново съдържание, така и подобрение на вече съществуващо. На първо време правя анализи на подходящи ключови думи и групирането им по теми. Създавам препоръки за теми и подтеми, които да бъдат включени в съдържанието на страниците или блог постовете, както и блог календар. Също създавам и подобрявам мета данни и вътрешни линкове. Не на последно място изготвям и EAT анализи. Определено сегашният ми момент и състояние надмина очакванията и целите, които имах със започването на курсовете. Относно моята кариера, може да видите стажа и част от пътя ми в LinkedIn.
Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?
За тези, които се колебаят дали искат да се занимават с маркетинг - пробвайте, не боли. Дори това да не е за вас и да се откажете, ще научите нещо за себе си.
За тези, които искат да се занимават с маркетинг - това е много добра възможност да се докоснете до практиката. Ако не работите в маркетинга, ще ви бъде много полезно, ако имате време и възможност да започнете своя инициатива докато вървите с курсовете. Подходете с изследователски интерес. Бъдете Индиана Джоунс на маркетинга и задавайте въпроси от типа “Защо това работи така?”, “Как работи това?”, “Какво ли ще се случи, ако направя …”. Задавайте ги не само на себе си но и на лекторите. Бъдете търпеливи и се движете със собственото си темпо. Програмата и хората го позволяват.
За тези, които вече имат опит в маркетинга, работят в маркетинга и искат да продължават да работят в маркетинга - ако имате възможност, пробвайте. Заслужава си да видите какво правят колеги и лектори. С какви ситуации и проблеми се сблъскват, как търсят и намират решения. От това също може да се научи.
---
Кандидатствай в SoftUni Digital и направи първата стъпка към успеха в дигиталния маркетинг! Очакваме те!