8 ключови метрики за Facebook маркетинга ти
Маркетингът в социалните мрежи отдавна е доказал своята ефективност и неслучайно е неизменна част от всяка успешна стратегия. Всеки бизнес иска да знае как да имаме успешна страница във Фейсбук. За задълбочено изучаване на полезни практики за напреднали, не пропускай курса Facebook Marketing Advanced, който стартира през юни и ще ти даде всички инструменти, необходими за качествено развиване на Фейсбук страница.
Ефективността на стратегията ти, разбира се, трябва да бъде регулярно измервана. Това е възможно с помощта на някои ключови метрики, които ще разгледаме в настоящата публикация, а ти ще опознаеш подробно по време на обучението си – включително и как да създаваш автоматизирани правила. В тях се крият редица сигнали, които могат да ти подскажат дали си създал и поддържаш успешна Фейсбук страница, или е необходимо да нанесеш промени в стратегията си.
Импресии (Impressions)
Те ще ти помогнат да разбереш колко пъти съдържанието, което си публикувал, се е показало на стените на последователите и харесалите страницата ти, и изобщо е било видяно. Това касае както органичните ти постове, така и платените ти реклами. Импресиите ще ти помогнат да отсееш кое съдържание се показва най-много и какви резултати ти носи това. Най-добре е да наблюдаваш импресиите за по-дълъг период от време, за да можеш да забележиш някакви тенденции, например за месец и дори цяло тримесечие.
Обхват (Reach)
Тази метрика се отнася до общия брой уникални потребители, до които твоето органично или платено съдържание е достигнало. Чрез нея можеш да проследиш как потребителите реагират на постовете ти. На база на реакциите, които забелязваш, ще можеш да коригираш съдържанието си, така че да стане по-добре работещо.
Според някои проучвания, обхватът е третата най-важна метрика за професионалистите, занимаващи се с Фейсбук маркетинг, след ангажираността към съдържанието и броя на харесвания и коментари. Той е четвърти по важност за клиентите, които се нуждаят от услуги за развиване на социални канали.
Ангажираност към видео съдържание (Video Engagement)
Видео съдържанието е ключов фактор както за уебсайтовете, така и за социалните мрежи. Фейсбук не прави изключение. Дали обаче постваме правилните видеа на точната аудитория можем да преценим като измерваме ангажираността на последователите си към тях. Това включва както брой преглеждания на видеата, така и времето, отделено за гледане на всяко видео.
Ефективността на видео съдържанието си можеш да следиш според това колко харесвания, коментари, споделяния и кликове генерира. Вертикалните видеа остават водещия формат и генерират по-висока ангажираност конкретно във Facebook, когато ги използваш за целите за реклама и популяризиране на бизнеса си.
Брой последователи (Followers Growth)
Колкото повече харесвания и последователи имаш на Фейсбук страницата си, до толкова повече хора достига съдържанието ти. Наред с отчитането на броя нови харесвания обаче, е важно на регулярна база да проверяваш и процента на отказалите се от нея. Ако същият започне да нараства, това ще е сигнал да коригираш маркетинг стратегията си.
За да привличаш повече хора, отколкото губиш, можеш да увеличиш създаването на видео съдържание, да си взаимодействаш с общността и да заложиш на т.нар. viral content. Но в крайна сметка не забравяй, че колкото и последователи да имаш, ако тях не ги е грижа за бизнеса и съдържанието ти, това също ще повлияе на ефективността на стратегията ти.
Click Through Rate (CTR)
Този показател измерва колко от хората, до които съдържание ти е достигнало, са кликнали на линка, който си включил в органичните си постове или реклами. Или колко потребители са посетили страницата от уебсайта ти, която рекламираш. За да изчислиш своя CTR е нужно да разделиш броя кликвания на линковете на общия Reach и да умножиш по 100.
Източник: Digital Branding Institute
Цена за конверсия (Cost per Conversion)
Важно е да измерваш колко реално струват резултатите от всяка една рекламна кампания, която пускаш. Това е възможно чрез проследяване на цената за отделна конверсия. На тази база можеш адекватно да планирате рекламния си бюджет, да прецениш дали цената е оправдано висока или достатъчно ниска. В крайна сметка, целта ти е да постигнеш оптимални резултати с минимални разходи.
Цена за 1000 импресии (Cost per 1000 impressions)
Това е цената, която плащаш всеки път, когато рекламата ти се покаже на 1000 души. Добър начин е числово да измериш колко ти струва достигането на по-голям обхват. Разбира се, това важи само за спонсорирано и платено съдържание.
Демографски характеристики на последователите (Followers demographics)
Колкото по-добре разбираш аудиторията си, толкова по-акуратно ще можеш да определиш подходящите тон и подход към нея. Затова ще ти бъде изключително полезно да проследяваш откъде идват последователите ти, в какви възрастови групи са, какви са интересите им и т.н. Така ще можеш да прецениш дали съдържанието ти достига целевата аудитория, към която се стремиш – млади и активни клиенти, или по-улегнали потребителите с по-високи финансови възможности, да речем.
Фейсбук маркетинг за оптимално присъствие
Метриките ще ти помогнат да оцениш колко успешно се представя брандът ти в социалната мрежа. Но те не са единственият инструмент за оценка на успеха ти. Не се колебай да се включиш в предстоящия курс, ако искаш да откриеш топ практиките за успешна реклама във Facebook. Ще се учиш от доказани практици с години опит в планирането и осъществяването на ефективни маркетингови кампании в социалната мрежа. Включи се в курса Facebook Marketing Advanced – юни 2022 още днес!