Какво са Structured Data и как могат да ни бъдат полезни за SEO?
Помогнете на търсачките да разбират по-добре съдържанието ви и те ще ви се отплатят с добри резултати в страниците си с резултати. За да увеличите шансовете си това да се случи, един от най-ефективните начини са т. нар. структури от данни (Structured Data).
В настоящата статия ще научиш малко повече за тях, а за още по-задълбочени SEO познания за напреднали, не пропускай специализираното ни обучение SEO Website Architecture & Automations - ноември 2021.
Какво са Structured Data (структурирани данни)?
Търсачката на Google се стреми да подобрява все повече алгоритъма си, така че правилно да разбира съдържанието по сайтовете. По този начин се увеличава релевантността на резултатите спрямо заявките за търсене по дадени ключови думи. За да помогнем на търсачката да разбира по-добре съдържанието ни, удачен вариант е да използваме структури от данни.
Структурираните данни са стандартизиран формат за предоставяне на информация за дадена страница и класифициране на нейното съдържание. Например на страница с обучение това може да бъде старт на занятията, кратко конспектиране на програмата, дни и часове на провеждане.
Какви начини има за структуриране на данните?
За да се осъществи структурирането на данни, е необходимо да се добави “парче код” на съответния сайт и страниците в него. Това може да стане по три начина:
JSON-LD: Този начин за изпълнение на структурирани данни е най-лесният за изпълнение и се препоръчва от Google. При него няма да ви се наложи да маркитате HTML елементи, както се изисква при други методи. Достатъчно е да добавите JSON-LD като единен блок код и чрез него Google ще разбере основните неща, които е нужно да знае за дадена страница.
Microdata: Или така наречените микроданни. За разлика от JSON-LD, те не обособяват цялата важна информация в един блок, а маркират съдържанието в движение така, както се показва на страницата. Подходяши са за страници и приложения с по-семпла структура. За по-сложните обаче могат да се окажат истинско предизвикателство, на границата на невъзможното.
RDFa: Този метод силно наподобява принципа на работа на микроданните, но се използва сравнително по-рядко. Интересен факт е, че на него се основават мета маркерите на Open Graph на Facebook.
Как структурираните данни подпомагат SEO?
Важно е да се уточни от самото начало, че структурираните данни не са пряк фактор за класирането на страниците ви в резултатите на търсачката. Независимо от това, те имат своите предимства, които ще разгледаме в следващите редове:
Допринасят за Rich Results. Rich Results са визуално подобрени резултати от търсенето с информация, извлечени от подходящи структурирани данни. Най-често срещаният тип са т.нар. Rich Snippets. Те могат да повишат click through rate, да увеличат органичния трафик към вашите страници, и изглеждат така:
Подобряват видимостта и авторитета на бранда ви. Това може да се случи, когато структурираните данни се визуализират под формата на блок от информация. Последният съдържа синтезирани и полезни данни за бранда ви, за основната ви дейност, както и за стоките и услугите, които предлагате.
Подпомагат семантичните търсения. Това са търсения, които целят да научат значението на дадена дума или фраза. Типични примери са “какво е seo”, “какво представлява карбураторът”, “какво означава фазомер”. Могат да се използват и за търсене на популярна информация, като например: “На колко години е Мики Маус?”, “Каква е височината на Айфеловата Кула” и т.н.
Повишават E-A-T ефективността. E-A-T означава експертиза, авторитет и доверие (expertise, authoritativeness, and trust). Именно тях иска да види Google в съдържанието на една страница, за да я хареса и да я класира по-добре. Когато използвате структурирани данни, това ориентира по-добре ботовете на търсачката и в тези E-A-T параметри.
Гмурни се в дълбоките SEO води с предстоящия ни курс за напреднали SEO Website Architecture & Automations - ноември 2021. В него ще придобиеш полезни знания както за структурираните данни, така и за SEO филтрите, автоматизирането на SEO процеси и още много. Очакваме те!