5 копирайтинг примера от легендарни копирайтъри - SoftUni Digital
Loading...

5 копирайтинг примера от легендарни копирайтъри

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 копирайтинг примера от легендарни копирайтъри

Маркетингът е бизнес поезия, която разчита на силата на словата, за да предизвиква емоции и да извиква образи в съзнанието на аудиторията. А копирайтърите са нейните поети. Сега и ти можеш да откриеш тайните на копирайтинг изкуството с помощта на практическия курс Copywriting Secrets – май 2023. В него ще направиш първите си стъпки към умелото комуникиране на маркетингови съобщения, ще придобиеш фундаментални знания и умения как се разработват убедителни послания.

Както копирайтърите са водачи на аудиторията, водейки ги през лабиринта на съдържанието, така и предстоящият курс ще бъде твой водач в света на копирайтинга. А аз днес ще те срещна с петима легендарни рекламисти и копирайтъри, чиято работа е създала култови образи и е положила фундаментите на съвременната реклама и маркетинг.

1. Дейвид Огилви и позиционирането

Познат още като бащата на рекламата, Дейвид Огилви основава рекламната си агенция без никакъв предходен опит, за да се превърне в едно от емблематичните имена в сферата. Печели договори с компании като Shell и American Express, а магията му личи най-ясно в начина, по който позиционира продуктите, за които пише.

Примерът, който ще ти споделя, е за Dove. От сапун, с който мъжете мият мръсните си ръце, Огилви позиционира Dove като продукт за красота. Аудиторията вече са дамите, които държат на външния си вид, меката си кожа и обичат да се грижат за себе си:

2. Лео Бърнет и иконичните персонажи

Лео Бърнет е създател на някои от най-разпознаваемите образи в рекламата, както и на най-запомнящите се кампании от миналия век. Неговата работа ражда образа на популярния каубой от рекламите на цигари Marlboro. Работил е с компании като Kraft Foods, Nestlé и General Motors.

Според него, преди да се сдобиеш с пазарен дял, трябва да се сдобиеш с място в ума на потребителите. И постига това със закачливи, дръзки кампании, които днес дори не смеем да си представим. Достатъчни са му ангажираща визия и няколко думи:

3. Джоузеф Шугърман и ритъмът

Джо Шугърман е друго емблематично име – от електроинженер до легенда на маркетинга и рекламата. През 2006 година излиза книгата му The Adweek Copywriting Handbook, която и до днес се счита за пътеводител на копирайтърите.

Един от фундаменталните принципи зад работата му е наличието на ритъм в съдържанието. Изреченията трябва да са с различна дължина. Текстът не трябва да е монотонен. Така, независимо колко дълго е съдържанието, няма да дотегне. Нещо, което е било от критична важност във времената, в които Джо Шугърман е практикувал.

Ето само един пример за рекламите, които е създавал, и колко текст са съдържали:

4. Клод Хопкинс и гаранциите

Големият грях на маркетинга е, че дава поле за изява на шмекери и шарлатани. Позволява им да преувеличават, сякаш за марките не може да има последици. Не и Клод Хопкинс. Описван като бащата на мострите и възстановяването на суми (money back guarantee), той превръща рекламата в наука.

Хопкинс изповядва и един от фундаментите на успешния маркетинг – като рекламисти и маркетолози да не продаваме продукти, а решения. Затова и потребителските болки (pain points) и нужди често намират място в копито му.

5. Юджийн Шварц и умението да чуеш клиента

Юджийн Шварц е легендарен рекламист, който прекарва 80% от времето си в опознаване на продукта, за който пише, и в търсене на ъгъл, който конкурентите са пропуснали. Той е вярвал, че ключът към успешното копи се крие във вслушването в потребителите, техните желания и нужди.

Това е било интегрална част от работния му процес и е помагало на Шварц да събуди с копито си точно онези емоции, които биха довели до продажба:

Разкри ли тайните на копирайтинга?

Легендарните копирайтъри са писали книги, споделяли са опита си щедро и не са се свенили да се хвалят с работата си. Какви изводи можем да си извадим за нея от горните примери? Копирайтингът е наука И изкуство, прецизност и поезия, съчетани в хора, които много добре познават и аудиторията, и продуктите, за които пишат.

Още много любопитни примери – класически и съвременни, ще разгледаш в предстоящия практически курс по копирайтинг. Ще откриеш техники, похвати и трикове за ефективна комуникация. Ако се вълнуваш от тайните на копирайтинга, не се колебай. Можеш да се запишеш за новото издание на Copywriting Secrets – май 2023 до 14 май. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.