6 навика на успешния SEO експерт - SoftUni Digital
Loading...

6 навика на успешния SEO експерт

avatar Мария Вълчева 7 минути
6 навика на успешния SEO експерт

SEO дейността все още е чужда на много бизнеси, а и страшилище за начинаещите дигитални нинджи. Това всъщност е сред водещите аспекти за успешно класиране и представяне на бизнеса онлайн, което прави и експертите особено търсени. Ако и ти искаш да си сред тези ценни кадри, можеш да придобиеш необходимите умения в цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital.

С навлизането на AI в ежедневната работа на маркетолозите, т.нар. оптимизация за търсачки ще придобива все по-голямо значение. А какво всъщност прави SEO практиките и експертите толкова ценни?

Вярно е, че платената реклама осигурява повече резултати за по-кратко време. Но какво става, когато бюджетът свърши или правилата на социалните мрежи се променят? Остава ти да разчиташ на постигнатите в търсачката позиции, репутацията на бранда и качеството на съдържанието.

А всичко това се крепи върху добрата SEO стратегия и успешното приложение на най-добрите практики. Постигането на желани SEO резултати е маратон, не спринт, и изисква експерти с внимание към детайла и способност да комуникират работата си. Собствениците на бизнес обикновено са изключително нетърпеливи, затова и правилната комуникация е ключова в работата на специалистите по оптимизация за търсачки.

С какво точно се занимават SEO експертите и от какви умения и навици се нуждаят, за да вършат дейността си успешно, ще ти разкрия в днешната статия. А безценен опит ще сподели и SEO специалистът на СофтУни – не го пропускай!

С какво се занимават SEO експертите?

SEO специалистите са комплексни експерти с широки компетенции. Те могат да се фокусират върху работата с ключови думи или по-техническите аспекти на оптимизацията и автоматизацията на дейността. За да си успешен в сферата, трябва:

• Да разбираш аспектите на on-page и off-page SEO-то;

• Да умееш да проучваш ключови думи и да откриваш нови възможности за позициониране;

• Да можеш да анализираш SEO практиките, които прилага конкуренцията, за да видиш какво можеш да направиш по-добре;

• Да оптимизираш съдържанието на сайтовете, по които работиш;

• Да разбираш добре link building-а, internal linking-а и цялостното значение на линковете за SEO-то на един сайт.

• Да боравиш с инструменти, спомагащи дейността ти, като Google Search Console, Google Analytics, платформи като Semrush, Ahrefs и т.н.;

Регулярно да проследяваш постигнатите позиции и още.

Източник: IntelliPaat

Някои SEO експерти дори умеят да създават съдържанието, чрез което спомагат за класирането на сайтовете. Това обаче не е сред задълженията, нито пък сред уменията, които се изискват от теб. В следващите редове ще ти представя именно набора от умения, присъщи на SEO експертите, които самият ти можеш да развиваш в програмата по дигитален маркетинг. Нека видим!

Какви умения са ти необходими?

Практическите умения на SEO експертите касаят:

Проучването на ключовите думи – изборът на няколко ключови думи далеч не изчерпва задълженията на експерта в това отношение. Специалистите трябва да умеят да подбират клъстери от ключови думи, да ги анализират на база намерението зад подобно търсене, както и да ги използват за оптимизиране на създаденото съдържание. Не на последно място, трябва да умеят да създават SEO задания за написване на текстове по селектираните ключови думи.

Анализа на позициите и резултатите – за изграждането на успешни SEO стратегии, експертите се нуждаят от базово разбиране на KPI-ите и бизнес целите на марката, за която работят. По този начин ще могат много по-лесно да достигат до данните, които им трябват за изграждането на работеща стратегия.

Уеб дизайн и уеб съдържание – ранкирането в мрежата се влияе както от съдържанието, така и от техническите аспекти, скоростта на зареждане и цялостния дизайн на един сайт. Няма нужда да умееш да програмираш или да пишеш съдържание, но трябва да си способен да дадеш насоки за подобрения.

Гъвкавост и адаптивност – промените в алгоритмите на търсачките и изискванията за ранкиране на съдържание еволюират непрекъснато. За да може един SEO експерт да поддържа водещи позиции на сайтовете, по които работи, трябва да умее бързо да реагира на промените.

Източник: StoneCreate

За да се справя с всичко това, един експерт по оптимизация за търсачки изгражда редица спомагащи дейността му навици. В следващата секция ще се запознаеш с някои от отличаващите се за SEO специалистите – открадни идеи и за себе си, ако целта ти е реализация в професията!

Навиците на експертите

Успешната реализация като SEO специалист не се изчерпва с притежаването на ключови умения. Тя изисква навици, които да подкрепят всеки аспект от дейността ти. Това включва:

1. Следене за промени – документацията на Google, сайтове като Search Engine Journal и блогове като тези на Semrush и Ahrefs са безценен източник на актуална информация за промени в търсачките и начина, по който сайтове и съдържание се класират в тях. Като експерт, трябва да следиш актуалната информация и непрекъснато да търсиш такава, тъй като промените в сферата настъпват бързо.

2. Приоритизиране на дългосрочни цели – както вече споменах, SEO-то е маратон, а не спринт. Експертите работят с ясно дефинирани дългосрочни цели, за чието постигане следят регулярно – всеки месец, например. Постигането на резултати чрез оптимизация за търсачки може да отнеме шест месеца, година, а понякога и повече. Целите трябва да са ясни и да се преследват фокусирано.

3. Търсене на нестандартни решения – освен ключовите думи с най-много търсене, SEO експертите винаги търсят варианти за по-нестандартни ключови думи, които също имат търсене в достатъчен обем (експертът решава какво означава достатъчен на база анализ на индустрията, търсенето и конкуренцията).

4. Ежеседмична комуникация със заинтересовани страни – в по-голямата си част, ефектите от доброто SEO са невидими. Освен това постигането на резултати отнема много време. Винаги ще има заинтересовани страни – мениджъри, управители, хората, които разпределят бюджетите и очакват резултатите, които трябва да информираш за напредъка.

5. Проактивен подход – следенето за новости ги е научило да планират и действат изпреварващо, ако е необходимо. Изключително важно е да развиеш подобен навик и да планираш всичко предварително, за да не бъдеш неприятно изненадан от някой update на

6. Организиране на дейността – както споделя и Павлина Георгиева, SEO експертът на СофтУни, SEO-то обича таблици. Самата тя разказва, че е много лесно да се изгубиш в количеството информация, с която боравят специалистите по оптимизация за търсачки. Затова мнозина организират работата си в Excel-ски таблици, така че всичко да е лесно за проследяване и управление.

Какво още споделя SEO експертът на СофтУни?

Павлина Георгиева е в основата на успешното класиране на СофтУни на челни позиции в търсачките. Първият навик, който тя ми сподели, касае воденето на т.нар. дневник на SEO активностите. Дейностите по оптимизация, които могат да се предприемат, са разнообразни и това може да доведе до объркване какво точно е сработило в дадена ситуация.

Затова е важно да знаеш какво точно си правил по целевите страници. Това може да включва промяна на т.нар. title tag, на meta описанието, редакция на първите няколко изречения в даден текст, така че да включват ключовата дума, промяна на подзаглавията и т.н. Дневникът също може да е под формата на таблиците, които вече ти споменах.

Ако организираш работата си по подобен начин, можеш много по-лесно да осъществяваш дейността си по проследяване на позиции по ключови думи. Регулярното проследяване е друг ценен навик на SEO специалистите. Но както Павлина споделя, „не проверявам всеки ден дума по дума дали сме се появили над логото на Google. Правя го достатъчно често спрямо динамиката на нишата, за да можем да реагираме, ако е необходимо подобряване на класирането.“

И накрая, но не на последно място, Павлина споделя и за любознателността и внимателното наблюдаване на резултатите като ключови навици за успех. „Дори липсата на резултат може да те научи на нещо, стига да наблюдаваш внимателно и да си правиш изводи в движение.“

А за да си способен да стигаш до заключения в движение, трябва непрекъснато да се развиваш и да усъвършенстваш знанията и уменията си. По думите на Павлина, „както всичко дигитално, и SEO се променя твърде динамично, за да си позволя лукса да стоя задълго на едно и също място. Затова следя ежедневно както новини и публикации от водещи SEO експерти, така и споделен опит от колеги в социалните медии.“

За теб ли е SEO сферата?

Професия в областта на оптимизацията за търсачки е предизвикателна и изискваща, но в същото време – много удовлетворяваща, особено когато видиш своя целева страница над конкуренцията. SEO експертите са архитекти, които изграждат пътищата, по които се движим в мрежата. Като такива, те са основен източник на конкурентно предимство за марките, по отношение присъствието им в мрежата.

Ако си решил да преследваш реализация в сферата, надявам се, че споделеният опит и навиците, които разгледахме, ще ти помогнат да стартираш уверено. За да направиш първите си стъпки, кандидатствай за цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital, в която ще се учиш от SEO експерти с дългогодишен опит. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.