Защо дигиталният маркетинг е сред перспективните професии на бъдещето? - SoftUni Digital
Loading...

Защо дигиталният маркетинг е сред перспективните професии на бъдещето?

avatar Мария Вълчева 6 минути
Защо дигиталният маркетинг е сред перспективните професии на бъдещето?

Вероятно си наясно в колко гореща тема са се превърнали дигиталните професии. Последните няколко години показаха, че хората с дигитални умения са най-гъвкавите и приспособими, а техните сфери на развитие не просто оцеляват, а и процъфтяват във времена на кризи и предизвикателства. Ако доскоро дигиталният маркетинг се смяташе за твърде абстрактно поле, днес е една от най-перспективните области, изискващи редица меки и технически умения, аналитични способности и качества, необходими за създаването на успешни стратегии.


Днес маркетолозите не просто са сред най-търсените специалисти, а и имат едни от най-широките и разнообразни полета за развитие. Бизнесът се нуждае от тях, за да му помагат да достига до клиентите си и да расте. Марките са все по-фокусирани върху прилагането на инструменти за дигитален маркетинг, увеличават бюджетите си, надпреварват се за специалисти и подхождат все по-внимателно към цялата си комуникационна стратегия.


Ако все още се чудиш дали това е сферата за твоето развитие, независимо дали за първи път поемаш по професионален път, или искаш да промениш настоящия си, ще си поговорим по-подробно какво прави точно тази професия толкова перспективна и съответно – защо без колебание да се запишеш в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital.

Потребителите са онлайн

Цифрите стоят твърдо зад факта, че дигиталният маркетинг бележи възход. По данни от първото тримесечие на 2022 година, над 88% от населението в Европа, конкретно, използва интернет – това са близо 750 милиона души, само на Стария континент. Ръстът от последните 22 години е над 600% и сме вторите по използване на световната мрежа след Азия (с население от близо 4.5 милиарда души, почти 55% от световната популация).


С други думи, на практика всеки демографски сегмент може да бъде открит онлайн. Нищо чудно, че по данни от LinkedIn, най-търсените маркетолози в Европа са специалистите по дигитален маркетинг. Дигиталните умения стават все по-ценни, а ако започнеш да се обучаваш в областта, ще имаш едно водещо предимство – търсенето на специалисти е много по-сериозно от предлагането, не само в България, дори Европа, а и в световен мащаб.

Дигитализацията разкрива нови възможности

Бурните темпове, с които се развиват технологиите, и ускорената дигитализация водят до развитието на нови и нови аспекти на маркетинга. Един от последните примери е проникването на изкуствения интелект в процесите по персонализация онлайн, която води до по-голяма удовлетвореност у потребителите.


Днес не съществува пазарна ниша, която да не се нуждае от дигитална маркетинг комуникация. Областите на изкуството, търговията на дребно, образованието, корпоративните услуги, IT, дизайн и медии бележат ръст в търсенето на специалисти. Благодарение на всички тези възможности, можеш да избираш не само индустрията, в която искаш да се потопиш, а и компанията, на която да отдадеш времето и уменията си.


Освен това, имаш все повече опции за remote работа и с плаващо работно време, а си струва да споменем и възможностите за работа на свободна практика (freelance) като консултант или по конкретни проекти. Затова, ако си решил да кандидатстваш за цялостната програма на SoftUni Digital, за да преследваш кариера като маркетолог, знай, че взимаш правилното решение.

Бърз старт и гъвкава реализация

Дигиталните маркетолози се нуждаят от онлайн присъствие. Управлението на социални мрежи, създаването на качествено и ангажиращо съдържание, способността да поддържаш релевантни дискусии онлайн – това е най-доброто портфолио, което можеш да предложиш. От друга страна, в програмата на SoftUni Digital имаш на разположение високо качество и актуално образование, предадено на достъпен език, комбинирани с много практически дейности, които да те подготвят за кариера като дигитална нинджа.

Източник: Digital Marketing Institute


Можеш да се фокусираш върху развитието на много специфичен набор от умения, или да изградиш по-широка гама от компетентности. При всички случаи ще имаш възможност да направиш завой към определен аспект на маркетинга във всеки един момент, повишавайки квалификацията си и отдавайки се на онези дейности, от които се вълнуваш най-много. А кои могат да са те? Нека видим!

Горещите сфери на дигиталния маркетинг

Независимо дали те привличат творческите индустрии, търговията на дребно, или IT сферата, можеш да поемеш към онзи аспект на маркетинга, който те вълнува най-силно. Сред най-горещите направления в момента са:

1. Създаване и управление на съдържание

Качественото съдържание (постове в социалните медии, инфографики, блог постове, case studies, видео материали и т.н.) е водещо за изграждане на доверие и позициониране на марките като експерти. Ролята изисква не само качество, а и оптимизация на съдържанието, позволява много креативност и нетрадиционно мислене и подходи.


От теб ще се очаква да можеш да генерираш и изпълняваш идеи, дори да изграждаш цялостни content стратегии, да разчиташ на набор от инструменти за анализ и оценка, за да прецениш ефективността на работата си, както и да развиеш способности за създаване на съдържание, предназначено за различни платформи.

2. SEO & SEM специалист

Това е една от най-предизвикателните области, тъй като съчетава много експериментиране с технологични изисквания. И не, не си представяй програмиране, но оптимизацията за търсачки има своите специфики. В същото време, тя е изключително важна за позиционирането на бизнеса пред конкурентите му и увеличаване не само на трафика към търговското предложение, но и реализацията на този трафик.


По данни на SEOBasics, търсенето на SEM експерти расте с по 100% на година. Това лесно може да се обясни с желанието на бизнеса да се позиционира по-напред и да повиши възвръщаемостта на инвестициите си. От друга страна, сериозен е недостигът на SEO експерти, което създава изключителни възможности за растеж и развитие в областта.

3. Performance Marketing експерт

Ако си ориентиран към резултати, то performance маркетингът е твоето нещо. Като експерт ще си ангажиран с управлението на рекламни кампании и тяхното оптимизиране за постигане на по-високи резултати. Ще работиш в най-големите дигитални платформи за онлайн реклама и ще боравиш с различни бюджети, от които ще трябва да извлечеш най-доброто.

Източник: Oberlo


Една от най-привлекателните характеристики на направлението е това, че резултатите са лесно измерими и почти мигновено можеш да разбереш дали кампанията ти работи. Това не важи за много други области, като оптимизацията за търсачки и създаването на съдържание, където ефективността може да се отчете след месеци и разчита на много повече експерименти.

4. Social Media Marketing експерт

Подобно на Performance специалистите, като SMM експерт ще си фокусиран върху ефективното управление на кампании в популярните социални мрежи като Facebook и Instagram. Освен това, ще трябва да създаваш много и ангажиращо съдържание. Именно по тази причина, за да си успешен SMM специалист, трябва наистина да харесваш да прекарваш време в социалните мрежи, да общуваш с последователите си, да се научиш как да привлечеш вниманието и интереса им, а и да ги задържиш.


Социалните мрежи разполагат с множество инструменти, с които да достигнеш до целевата аудитория по най-ефективния начин. Също така, създават опция за непосредствен контакт с потребителите и редица възможности за повишаване на доверието им и ангажираността с бранда.

5. Email Marketing специалист

Въпреки че се числи към по-класическите методи за комуникация, имейл маркетингът днес е все така един от най-мощните инструменти на дигиталния маркетинг. Той е и един от най-добре развитите аспекти, тъй като е познат и се използва от десетилетия. Използва се масово за генериране на лийдове, които да водят до продажби, и ангажиране на аудиторията.

Източник: HubSpot


Като специалист по имейл маркетинг, ще си отговорен за разработването на цялостни стратегии за придобиване на контакти, правилното им сегментиране и таргетиране с разнообразно съдържание, подходящо за имейл формата. Работи се тясно в съдействие със създатели на съдържание, така че да пасва на имейл кампаниите.


Освен тези основни направления, в областта те очакват и други предизвикателства – продуктови мениджъри, афилиейт маркетолози, маркетинг мениджъри, мърчъндайзери, event мениджъри, анализатори са все част от сферата.

За теб ли е дигиталният маркетинг?

Адаптираш ли се добре към динамиката на средата и промените? Обичаш ли да научаваш нови неща, да надграждаш уменията си, да следиш трендове и да комуникираш с много и различни хора? Тогава отговорът е да. Ако си абсолютно начинаещ, който тепърва започва развитието си, или търсиш начин да преобърнеш кариерата си, на точното място си. Кандидатствай още днес за цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital и започни с безплатен курс, който да затвърди решението ти да преследваш кариера на дигитална нинджа!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.