Денят на Digital експерта: Ирина Ганчова – Digital Marketing Manager
Ако следиш рубриката, вече знаеш колко динамичен и вълнуващ е денят на дигиталните експерти. Чрез разказите на вече реализирали се маркетолози можеш да надникнеш в кухнята на тяхната дейност, кипяща в най-разнообразни сфери от маркетинг. “Денят на digital експерта” ти показва какво е да си дигитална нинджа и как да постигаш успехи като такъв всеки ден.
Днес ще те срещна с Ирина Ганчова – Digital Marketing Manager, посветена на дигиталния маркетинг и онлайн търговията вече 8 години.
Здравей, представи се на читателите ни!
Здравейте, казвам се Ирина Ганчова. Работя в сферата на Дигиталния маркетинг и E-commerce от 2014 г. насам. Кариерата ми се развива в големи брандове, за които създаваме дигитално съдържание, реклами и кампании за онлайн магазините им.
За СофтУни разбрах преди повече от 5-6 години. Избрах курсовете тъй като се запознах отблизо с професионализма на лекторите в отделните модули. Още след първата лекция в първия модул , разбрах че поднесеното съдържание и начин на преподаване са идеалният начин за мен да усвоявам новата информация в сферата.
През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?
Обученията ми преминаха точно както в училище. От основите към върха. Стартирах с модули в SoftUni Creative, тъй като ми се налагаше да работя с графични реклами и трябваше бързо и качествено да вляза в бранша. След това продължих с Brand Building и обученията в SoftUni Digital.
Advance модулите ми бяха изключително полезни за допълване на познанията ми, за да повиша качеството и контрола в отчетите от екипа ми за различни кампании. Споделеният опит от лекторите и нагледните примери много бързо се имплементират в текущата работа за справяне с дадени казуси.
С какво е изпълнен денят на маркетолога?
Денят се състои от таскове в ASANA :) До обяд работата ми е да прегледам кампаниите в дигиталните канали дали спазват зададените метрики, мейлинг репортите и казуси на екипа, свързани с проектите. Разпределяне на задачи в екипа за нови кампании и акции по нови проекти със зададени таргет метрики.
След това продължаваме с онлайн срещи или мейли с партньори, на които трябва да им бъде разписан план за следващите им кампании, да се обяснят резултатите от предходните кампании. Тъй като е важно за мен да подхождам индивидуално към всеки проект, почти винаги давам персонални предложения за увеличение на продажбите, или популярността на бранда/продукта.
Тези предложения доста често включват и промени по уебсайтовете им, затова е важно маркетологът или digital специалистът да има опит и умения в E-commerce сферата, за да бъде максимално полезен в работата си. Маркетологът трябва да подходи много обосновано към клиентите си или работодателите си, за да се обясни правилно взаимовръзката Добър уебсайт - Добри кампании - Успешни продажби - Лоялни клиенти. Много от тях разчитат 100% за продажби само на кампания в Google и Facebook, без да са се погрижили какво потенциалният клиент ще намери в уебсайта, след като види рекламата.
Коя е най-предизвикателната част от работата ти?
Основното предизвикателство в работата ми е да убеждавам хората какво може да се случи сега и в бъдеще с брандовете и продуктите им с ресурсите, които предоставят. На шега понякога започвам разговора с "Ти ми кажи какво искаш, аз ще ти кажа как ще стане!". Разбира се желанията на партньорите не винаги са изпълними в зададените срокове, но предизвикателството е да ги убедиш, че с тези ресурси, може да се постигне тази цел, за ето това време. И след това да развиеш бизнеса им така, че и двете страни да са доволни от резултатите.
Убеждавайте хората в екипа си, клиентите или работодатели те си, че дигиталният маркетинг включва дългосрочни устойчиви усилия за обучение на търсачки и алгоритми на социалните мрежи, така че да разпознават съдържанието което публикувате, инвестициите в реклама и постоянно анализиране на резултатите.
Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?
Най-удовлетворяващата част от работата ми е, когато клиентът или партньорът ти кажат, че си надминал очакванията им. Така и аз, и екипът се чувстваме още по-мотивирани да правим "чудеса" с проектите. Имайте предвид всяка обратна връзка, критика, разочарование, или похвала от клиенти и потенциални клиенти. Приемайте ги с благодарност и надграждайте работата си.
Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!
Постижения в маркетинга се постигат чрез екипност. Гордея се, че съм работила и работя с хора, с чийто труд и знания всеки проект и кампания са в графа Успешни, както за нас, така и за партньорите.
Какви качества притежава успешният маркетолог?
Според мен успешният маркетолог е съвкупност от няколко професии. За да си наистина успешен е необходимо да си 50% маркетолог, 25% психолог и 25% търговец. Уменията и преценките в тези три професии може да те превърнат в един успешен експерт в областта.
Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?
Имайте предвид всяка обратна връзка, критика, разочарование или похвала. Бъдете благодарни за тях и се предизвикайте с тях, за да се развивате като експерти. Всички курсове, споделен опит от колеги и литература, от които учите, ще ви помогнат за обогатяване на знанията, за да отговаряте бързо и адекватно на всеки казус.
---
Ако разпознаваш себе си като 25% психолог и 25% търговец, добави останалите 50% маркетолог с цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Запиши се още днес за безплатния курс Marketing Basics и започни да градиш от основите към върха точно като Ирина. Още истории „от кухнята“ прочети в блога, а за да споделим и твоята там, пиши ни на content@softuni.bg!