Денят на Digital експерта: Ирина Ганчова – Digital Marketing Manager - SoftUni Digital
Loading...

Денят на Digital експерта: Ирина Ганчова – Digital Marketing Manager

avatar Мария Вълчева 4 минути
Денят на Digital експерта: Ирина Ганчова – Digital Marketing Manager

Ако следиш рубриката, вече знаеш колко динамичен и вълнуващ е денят на дигиталните експерти. Чрез разказите на вече реализирали се маркетолози можеш да надникнеш в кухнята на тяхната дейност, кипяща в най-разнообразни сфери от маркетинг. Денят на digital експерта” ти показва какво е да си дигитална нинджа и как да постигаш успехи като такъв всеки ден.


Днес ще те срещна с Ирина Ганчова – Digital Marketing Manager, посветена на дигиталния маркетинг и онлайн търговията вече 8 години.

Здравей, представи се на читателите ни!

Здравейте, казвам се Ирина Ганчова. Работя в сферата на Дигиталния маркетинг и E-commerce от 2014 г. насам. Кариерата ми се развива в големи брандове, за които създаваме дигитално съдържание, реклами и кампании за онлайн магазините им.

За СофтУни разбрах преди повече от 5-6 години. Избрах курсовете тъй като се запознах отблизо с професионализма на лекторите в отделните модули. Още след първата лекция в първия модул , разбрах че поднесеното съдържание и начин на преподаване са идеалният начин за мен да усвоявам новата информация в сферата.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Обученията ми преминаха точно както в училище. От основите към върха. Стартирах с модули в SoftUni Creative, тъй като ми се налагаше да работя с графични реклами и трябваше бързо и качествено да вляза в бранша. След това продължих с Brand Building и обученията в SoftUni Digital.


Advance модулите ми бяха изключително полезни за допълване на познанията ми, за да повиша качеството и контрола в отчетите от екипа ми за различни кампании. Споделеният опит от лекторите и нагледните примери много бързо се имплементират в текущата работа за справяне с дадени казуси.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

Денят се състои от таскове в ASANA :) До обяд работата ми е да прегледам кампаниите в дигиталните канали дали спазват зададените метрики, мейлинг репортите и казуси на екипа, свързани с проектите. Разпределяне на задачи в екипа за нови кампании и акции по нови проекти със зададени таргет метрики.


След това продължаваме с онлайн срещи или мейли с партньори, на които трябва да им бъде разписан план за следващите им кампании, да се обяснят резултатите от предходните кампании. Тъй като е важно за мен да подхождам индивидуално към всеки проект, почти винаги давам персонални предложения за увеличение на продажбите, или популярността на бранда/продукта.


Тези предложения доста често включват и промени по уебсайтовете им, затова е важно маркетологът или digital специалистът да има опит и умения в E-commerce  сферата, за да бъде максимално полезен в работата си. Маркетологът трябва да подходи много обосновано към клиентите си или работодателите си, за да се обясни правилно взаимовръзката Добър уебсайт - Добри кампании - Успешни продажби - Лоялни клиенти. Много от тях разчитат 100%  за продажби само на кампания в Google и Facebook, без да са се погрижили какво потенциалният клиент ще намери в уебсайта, след като види рекламата.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Основното предизвикателство в работата ми е да убеждавам хората какво може да се случи сега и в бъдеще с брандовете и продуктите им с ресурсите, които предоставят. На шега понякога започвам разговора с "Ти ми кажи какво искаш, аз ще ти кажа как ще стане!". Разбира се желанията на партньорите не винаги са изпълними в зададените срокове, но предизвикателството е да ги убедиш, че с тези ресурси, може да се постигне тази цел, за ето това време. И след това да развиеш бизнеса им така, че и двете страни да са доволни от резултатите.


Убеждавайте хората в екипа си, клиентите или работодатели те си, че дигиталният маркетинг включва дългосрочни устойчиви усилия за обучение на търсачки и алгоритми на социалните мрежи, така че да разпознават съдържанието което публикувате, инвестициите в реклама и постоянно анализиране на резултатите.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Най-удовлетворяващата част от работата ми е, когато клиентът или партньорът ти кажат, че си надминал очакванията им. Така и аз, и екипът се чувстваме още по-мотивирани да правим "чудеса" с проектите. Имайте предвид всяка обратна връзка, критика, разочарование, или похвала от клиенти и потенциални клиенти. Приемайте ги с благодарност и надграждайте работата си.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Постижения в маркетинга се постигат чрез екипност. Гордея се, че съм работила и работя с хора, с чийто труд и знания всеки проект и кампания са в графа Успешни, както за нас, така и за партньорите.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

Според мен успешният маркетолог е съвкупност от няколко професии. За да си наистина успешен е необходимо да си 50% маркетолог, 25% психолог и 25% търговец. Уменията и преценките в тези три професии може да те превърнат в един успешен експерт в областта.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Имайте предвид всяка обратна връзка, критика, разочарование или похвала. Бъдете благодарни за тях и се предизвикайте с тях, за да се развивате като експерти. Всички курсове, споделен опит от колеги и литература, от които учите, ще ви помогнат за обогатяване на знанията, за да отговаряте бързо и адекватно на всеки казус.

---

Ако разпознаваш себе си като 25% психолог и 25% търговец, добави останалите 50% маркетолог с цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Запиши се още днес за безплатния курс Marketing Basics и започни да градиш от основите към върха точно като Ирина. Още истории „от кухнята“ прочети в блога, а за да споделим и твоята там, пиши ни на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.