Денят на Digital експерта: Марин Йорданов – Freelance Email Marketing Specialist - SoftUni Digital
Loading...

Денят на Digital експерта: Марин Йорданов – Freelance Email Marketing Specialist

avatar Мария Вълчева 6 минути
Денят на Digital експерта: Марин Йорданов – Freelance Email Marketing Specialist

Искаш ли да бъдеш digital marketing нинджа, която може да практикува дигиталната си магия от всяка точка на света? Чудиш ли се как би изглеждало ежедневието ти, когато работиш с клиенти, с които те дели 7 часа разлика? В рубриката “Денят на Digital експерта” повдигаме завесата към света на дигиталните магьосници, включително и тези, които са избрали работата на свободна практика. В нея ще откриеш любопитни моменти, детайли и ще видиш как работят зъбните колелца.


Днешната история от кухнята е на Марин Йорданов, който успешно се справя с предизвикателствата на страховития имейл маркетинг и постига невероятни резултати!

Здравей, Марин, представи се на читателите!

Здравейте! Казвам се Марин Йорданов и помагам на бизнеси за определянето и постигането на техните имейл маркетинг цели. Занимавам се професионално с дигитален маркетинг на свободна практика от няколко години, като фокусът ми винаги е бил върху имейл маркетинг. В момента предлагам различни услуги в сферата, като сред най-търсените са създаване на имейл темплейти, анализ и одит на съществуващия имейл маркетинг, изготвяне на имейл маркетинг стратегия и осъществяването й.


СофтУни е главната причина да се занимавам с това – разбрах за организацията чрез Фейсбук реклама през 2018, записах се и постепенно, курс след курс, се убедих, че искам да се занимавам с дигитален маркетинг дългосрочно.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Реших да се запиша в СофтУни, защото по това време учех Международен бизнес в университет в Берлин, Германия, който не предлагаше предмети, свързани с дигитален маркетинг. Курсовете по маркетинг там просто споменаваха, че съществува „дигитален маркетинг“. В училище ми бяха интересни информационните технологии и графичния дизайн и това ме подтикна да науча повече за дигиталния маркетинг.


Завърших дистанционно цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни, която включваше множество обучения в различни направления – маркетинг в социалните медии, Google, копирайтинг, e-commerce, SEO, имейл маркетинг и много други. Допълнително се записах на две обучения – LinkedIn Marketing и Digital Law, защото ми бяха интересни и ги счетох за особено практични за дейността, с която се занимавам. Практичност е думата, с която бих описал обученията на СофтУни – имаш възможност да получиш знания и умения от най-добрите експерти в България, които да приложиш веднага.


По време на обученията работех в кариерния център на университета, започнах да прилагам наученото и резултатите се появиха. Самият процес на провеждане на курсовете в СофтУни също беше много удобен, защото лекциите се излъчваха онлайн на живо, а на следващия ден записите бяха качвани в платформата, до която имаш достъп от цял свят. Искам да използвам възможността да благодаря на екипа на СофтУни и на лекторите – без вас нямаше да се занимавам с дигитален маркетинг днес.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

Всеки работен ден е различен, интересен и изпълнен с нови предизвикателства. Работата ми е структурирана на отделни проекти. Клиентите се свързват с мен с определено задание или въпрос, проектът бива обсъден, следва уточнение на детайлите, поставя се краен срок и тогава започва реалната работа. След като съм готов, изпращам резултата, получавам обратна връзка от клиента и проектът е приключен или подлежи на промени.


Понякога клиентите си купуват директно предоставена дигитална услуга и комуникацията се случва след това. Голяма част от работния ми ден се състои в комуникация с клиенти и работа по текущи имейл проекти. Останалата част от времето се старая да фокусирам върху по-мащабни или лични задачи, като работа по сайта ми и представянето на услугите ми, усъвършенстване на уменията ми и запознаване с новостите в полето на имейл маркетинга.


Тъй като работя на свободна практика, имам голяма степен контрол над протичането на деня. Това има своите плюсове като голяма гъвкавост, както и негативи – ако не си структурирам графика правилно, няма да успея да свърша всички задачи. Постепенно успях да открия кога съм най-продуктивен и кога ми е най-приятно да работя. Свободната професия ми позволява да работя изцяло от вкъщи или от всяко място, на което имам достъп до интернет и лаптоп.


Това е голям плюс за мен, защото не ми се налага да си планирам отпуски или отсъствия от работа. На практика нося цялата си работа в раница или джоб. Все повече самолетни компании предлагат интернет по време на полет и наскоро имах такава възможност да довърша проект, чийто краен срок наближаваше. Доста често комуникирам с клиенти през телефона ми, което е много удобно, но понякога води до претоварване. Старая се да си почивам достатъчно и да разграничавам работата от личния ми живот, доколкото е възможно.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Най-голямото предизвикателство е дисциплината – качеството и количеството на работа зависи от мен. Графикът ми трябва да е съобразен с текущите задачи, които предстоят да бъдат завършени. Лесно е човек да се разсее или да реши да си направи по-дълга почивка на обяд, особено когато не работи в офис. Свободната професия води до много отговорности.


Друг по-малък проблем е часовата разлика с клиентите, с които работя. Голяма част от тях са базирани в Северна Америка и Австралия, което води до получаване на работни имейли и съобщения през нощта и понякога закъснения при комуникацията. Старая се да отговарям максимално бързо и винаги вземам предвид потенциалното изчакване за отговори при определянето на краен срок за определен проект.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Безспорно доволните клиенти и резултатите, които постигаме заедно. С някои клиенти работим дългосрочно, или те ме търсят отново за нов проект или във връзка с друг бизнес, който притежават, което винаги е приятно. Удовлетворяващо е да видиш как това, което правиш, работи и помага на някого.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Преди малко над два месеца (бел. ред. февруари) клиент в сферата на онлайн търговията в Канада, с когото работим заедно от няколко месеца, успя да постигне четирикратно увеличение на резултатите си от автоматизирани имейли, в сравнение с месеца преди да започнем работа, без да се променят други фактори като трафик към сайта. Имейл маркетингът работи, когато нещата се случват правилно.


Това е един от най-успешните маркетинг канали, който води до изключителни резултати и ниски разходи, въпреки че понякога нещата се случват малко по-бавно в сравнение с други канали. Имейл маркетингът като цяло, подобно на свободните професии, изисква търпение и дисциплина.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

Трудно ми е да кажа за необходимите качества на всеки маркетолог, защото всеки маркетолог е специализиран в определена област. Наскоро клиент се пошегува и сравни специализацията в дигиталния маркетинг със специализацията в медицината – „лекарят“ по маркетинг в социалните медии е различен от този по SEO. Макар и смешно, според мен е правилно, че всеки бизнес има нужда от различни консултанти и специалисти. Често твърденията, че един специалист може да ръководи всички дигитални канали напълно сам, са необосновани.


Всеки специалист се нуждае от различни качества, за да бъде успешен. Разбира се, някои от нещата са общи – според мен се изисква от всеки маркетолог да следи детайлно за новостите в своето поле и в дигиталната сфера като цяло. Важно е човек да доразвива и надгражда уменията си, да търси нови подходи и решения. Добрата комуникация и търпение са също неизменна част от професионалния път на всеки маркетолог.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Да продължават да се развиват и да бъдат дисциплинирани в това, което правят. Да не се отказват, ако резултатите не идват веднага (особено в имейл маркетинга). И да разгледат обученията на СофтУни, ако вече не са, защото в дигиталния маркетинг няма понятие като „твърде квалифициран“. :)

---

Сферата на дигиталния маркетинг отдавна се е доказала като благодатна за всички ентусиасти, желаещи да работят за себе си и на свободна практика. Ако искаш да се развиваш в дигитален свят с много възможности, запиши се сега за безплатния курс Marketing Basics и открий всички аспекти на дигиталния маркетинг, които го правят толкова мощен и перспективен. В блога ще откриеш тайни от кухнята, споделени от други експерти в областта, а за да споделим и твоите съвети там, пиши ни на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.