10 грешки при маркетинг чрез съдържание: как да ги избегнеш? - SoftUni Digital
Loading...

10 грешки при маркетинг чрез съдържание: как да ги избегнеш?

avatar Мария Вълчева 6 минути
10 грешки при маркетинг чрез съдържание: как да ги избегнеш?

Представи си маркетинга чрез съдържанието като жизнен, цветен свят с много възможности и преливащ от вдъхновение. Курсът Content Marketing - септември 2023 ще ти помогне по-успешно да се ориентираш в него и предизвикателствата му, особено ако за първи път се сблъскваш с концепцията за маркетинг чрез съдържание.

Сред пъстротата на съдържанието се крия много подводни камъни и предизвикателства. Сега си представи, че можеш да видиш тези предизвикателства още преди да са се изпречили на пътя ти, така че да намериш начин да ги заобиколиш. Това е и целта на днешната статията, а и на курса по същество.

В следващите редове ще ти представя основни грешки в осъществяването на content маркетинг, заедно със съвети как да не ги допускаш. А ако искаш да придобиеш и практически опит в успешното използване на съдържанието за целите на маркетинга, не пропускай курса!

Защо маркетингът чрез съдържание е съществен за успеха?

Съдържанието и маркетингът чрез съдържание ти осигуряват стратегически подход за привличане и задържане на целева аудитория, посредством осигуряването на допълнителна стойност. Не става дума за самоцелното писане на статии или заснемане на безцелни видеа, а за създаване на ценно съдържание, което е способно да стимулира аудиторията да направи следващата стъпка в потребителското си пътешествие. Стъпка, която ще отведе потребителя по-близо до конверсията, която преследваме като маркетолози.

При съдържанието рекламните съобщения и бомбастичните обещания са фон. Те отстъпват място на ценна информация, която по някакъв начин обогатява аудиторията. Понякога е по-важно съдържанието да реши проблема, заради който аудиторията те търси, отколкото продуктите или услугите ти. Целевото съдържание отговаря на интереси и нужди и решава проблеми.

Именно това създава и много предизвикателства, особено за по-неопитни маркетолози и създатели на съдържание. Нека видим основните грешки, които се допускат в content маркетинга!

1. Неразбиране на аудиторията

Липсата на опит при използването на съдържание за целите на маркетинга може да доведе до създаването на голямо количество content, от който аудиторията не се интересува. Освен че не е ефективно, такова съдържание хаби време и ресурси.

Съвет: Важно е да разполагаш с buyer и audience persona и да си наясно с водещите проблеми, които искаш да решиш чрез съдържанието си. Само така ще създаваш релевантно съдържание, което резонира с аудиторията и я ангажира.

Източник: Content Marketing Institute

2. Съдържание без стратегия

Самоцелното съдържание също пилее ресурси и усилия. То не носи резултати, особено ако се създава в капсула, без оглед на цялостната маркетингова стратегия и като неин елемент.

Съвет: Пред съдържанието трябва да се залагат ясни, постижими, ограничени във времето и специфични цели. Трябва да се изберат подходящи KPI, съобразени с бизнеса, които ще покажат колко е ефективно.

3. Съдържание без оптимизация

Една от основните цели на съдържанието е да подобри видимостта на марките. То генерира органичен трафик и е способно да намали разходите по придобиване и задържане на потребителите, тъй като качественото съдържание изгражда лоялност. Но ако не е оптимизирано, ще остане незабелязано.

Съвет: Работи отблизо с колегите от SEO екипа. А ако работиш сам и по собствени проекти, запознай се с основни концепции от оптимизацията за търсачки като ключови думи, дължина на текста, насищане с ключови думи, оформление на SEO съдържание, meta описание, title тагове и т.н.

4. Съдържание, което не се преизползва

Аудиторията ти е активна на различни платформи. Да пишеш единствено статии или да правиш само TikTok видеа ограничава достъпа ти до различните сегменти и не се съобразява с това как те предпочитат да консумират съдържание.

Съвет: Както ще научиш и по време на content маркетинг курса, един e-book със съвети и туториъли може да се превърне в поредица от статии, които могат да станат на инфографики, които да се форматират като Twitter теми или LinkedIn документи, от които могат да се направят TikTok видеа с бързи съвети, идеи и насоки. Виждаш как съдържанието, което създаваш, може да се преформатира, за да се преизползва, така че да достигнеш всичките си целеви потребители, при това там, където са.

Източник: Search Engine Journal

5. Нередовно създаване на съдържание

Съдържанието формира навици в аудиторията ти. Колкото по-рядко и нередовно създаваш такова, толкова по-лесно и бързо ще те забравят хората.

Съвет: Създай график и ритъм, в който ще публикуваш съдържание. За целта си направи content календар и график. Можеш да ги създадеш в елементарна Excel таблица или да използваш инструменти с повече функционалности като Trello. Изборът е изцяло твой и според нуждите ти. Важното е да разполагаш с план за публикуване – кога и какво.

6. Съдържание, което не се споделя

Дистрибутирането и промотирането на ново съдържание са тласъкът, от който то се нуждае, за да достигне аудиторията. Ако то остане само в един комуникационен канал, вероятността да достигне до повече хора е много малка, особено ако нямаш лоялно ядро от солиден брой последователи.

Съвет: Можеш да използваш откъси и т.нар. snippets, за да разпространяваш съдържанието си в различни комуникационни канали, с цел да изпратиш потребителите на мястото, където е публикуван оригиналът. Например, TikTok видео с откъс от семинар може да води към YouTube канал, или пък видео със съвети – към по-дълга статия в блога. Дистрибутирането на съдържание е друг тънък момент, който ще разгледаш по-подробно по време на курса.

7. Самоцелно съдържание без стойност

Когато сроковете ни притискат, а идеите са се поизчерпали, content маркетолозите с по-малко опит рискуват да се подхлъзнат по спиралата на количеството и да пренебрегнат качеството. Потребителите умеят да усещат това и ни наказват с безразличие.

Съвет: Старай се винаги да предлагаш стойност със съдържанието си. Независимо дали ще дадеш практически съвет, ще опиташ да отговориш на наболял въпрос, ще покажеш човешкото лице на компанията си, ще образоваш по темата, в която си експерт, или ще се опиташ да забавляваш аудиторията, запомни, че качественото съдържание е това, което носи допълнителна стойност и изпълнява някаква цел.

8. Пренебрегване на представянето

Ако представянето на съдържанието не се мери, съществуването му не е съвсем обосновано. Затова споменах необходимостта от залагане на KPI-и, спрямо които да оценяваш представянето. Само ако го измерваш, може да идентифицираш от какво се интересува аудиторията и да измислиш начин как да ѝ го осигуриш.

Съвет: Инструменти като Google Analytics и статистиките, достъпни в социалните медии, трябва да те интересуват, за да оценяваш успешно представянето на съдържанието си.

Източник: Portent

9. Еднопосочна комуникация

Съдържанието трябва да говори С аудиторията, а не НА нея. То не е монолог, но и няма нужда да е интерактивно (например quiz-ове), за да предизвика реакция.

Съвет: Взаимодействай си с потребителите, провокирай ги да коментират, да задават въпроси, да търсят още отговори и информация. Бъди на разположение в коментарите, а дори и съобщенията, ако такива се появят. Твоята ангажираност, в отговор на тяхната, е основополагаща за изграждането на общност около бранда.

10. Непознаване на тенденциите

Въпреки че най-удачните канали и формати на съдържание зависят от естеството на бизнеса и предпочитанията на аудиторията, тенденциите са показателни за това как повечето потребители консумират съдържание и какво съдържание ги вълнува. Да познаваш тенденциите ще ти помогне да останеш гъвкав и бързо да се адаптираш към промените в потребителските навици, във връзка със съдържанието.

Съвет: Освен че не трябва да се страхуваш от експерименти и дори грешки при създаването на съдържание, не забравяй да видиш как го прави конкуренцията ти. Не на последно място, вслушвай се в авторитетите по темата, търси проучвания и не спирай да се учиш, за да създаваш качествено и успешно съдържание.

Дори опитните маркетолози не са застраховани от допускане на грешки при създаването и използването на съдържание за целите на дигиталния маркетинг. По-важното е да се учим от тях. А ако искаш да придобиеш качествени умения и достатъчно знания, за да се учиш успешно от грешките си, не се колебай и се запиши за курса Content Marketing - септември 2023. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.