“Най-ценният урок, който научих в SoftUni Digital е, че адаптивността e най-прекият път към успеха.“ – среща с Виолета Кирова - SoftUni Digital
Loading...

“Най-ценният урок, който научих в SoftUni Digital е, че адаптивността e най-прекият път към успеха.“ – среща с Виолета Кирова

avatar Пламен Тотев 7 минути
“Най-ценният урок, който научих в SoftUni Digital е, че адаптивността e най-прекият път към успеха.“ – среща с Виолета Кирова

Днес ще те запозная с вдъхновяващата история на Виолета Кирова, която преминава през цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital и създава своя агенция.

Ако и ти искаш да направиш първи стъпки в дигиталния свят, кандидатствай в SoftUni Digital.

 

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Здравейте! Казвам се Виолета Кирова - накратко Вили/Вил. Завърших бизнес мениджмънт в Glasgow Caledonian University през 2019г., степен бакалавър, а този месец се дипломирах и от SoftUni Digital, получавайки диплома за професионална квалификация за Performance Marketing Expert.

В момента работата ми се разделя на 2 - от 8 до 17ч. работя като специалист по дигитален маркетинг в КBC Bank Bulgaria, където практикувам основно Performance Marketing дейности - оптимизация на клиентски пътеки, целеви страници, създаване на дигитални кампании за кредитни продукти, анализ на резултати и дигитални продажби и отчасти копирайтинг.

След 17ч. се отдавам на втората си работа, а именно в агенцията за дигитален маркетинг "Anonymous Digital", създадена от мен и двама приятели. В нея наблягам основно на Social Media marketing - развиване на Instagram & Facebook профили на клиенти, реклама в Instagram & Facebook, както и реклама в Google Display Network & Google Search.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Преди обучението си в SoftUni Digital съм се занимавала с много и разнообразни дейности, докато намеря "своето". Първата ми работа бе в Шотландия, работех около година като Fashion adviser в известен моден бранд (да кажем, че имах скромни планове да стана дизайнер, но уви не мога да зашия и копчето на ризата си, но пък мога да нарисувам красива рокля, да залепя пера на ръкава на ризата си, както и умело да продам почти всеки аутфит).

След това две години работих като Client Service Administrator във фирма за частно пенсионно осигуряване. След завършване на висшето ми образование и завръщането ми в България, заех позицията Production and Sales Support Administrator във фирма за изработка на алуминиеви багажници за товарни автомобили, като за кратко се занимавах и със счетоводство и финанси (противно на всичко чуто, това не ме научи да разпределям по-добре личните си финанси).

Преминах и през позиции на Office & Facility Мanager, както и през Старши асистент на СЕО-то и заместник СЕО-то на Райфайзенбанк България (тази позиция ме научи на дисциплина и екстремен мултитаскинг, както и да намирам адекватни и бързи решения и в най-нелепите ситуации). Смея да твърдя, че опитах от много, докато намеря "своето"!

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Това е една от най-често разказваните ми истории. Още със стартирането ми в банката, СЕО-то ми каза "очаквам да работиш на тази позиция година-две и да използваш времето да се запознаеш с различните отдели и да се насочиш в определена дисциплина - финанси, маркетинг, комуникации, продажби - каквото те влече".

Тези думи се запечатаха в съзнанието ми и така постепенно опознах дейността на всички отдели и създадох ценни връзки. Относно записването ми в SoftUni Digital, нека разкажа накратко: Действието се развива през месец май 2021-ва година, времето е слънчево, а аз лежа на люлката в задния ми двор, пия (по спомен) студено лате, скролвам из linkedin (редувайки с тикток, разбира се) и попадам на пост от колега със сертификат от SoftUni Digital. Зачитам се, гледам тагнат университета и редица лектори... интересно!

Много пъти, прибирайки се от работа съм минавала покрай сградата на SoftUni, виждала съм реклами в социалните мрежи за най-различни курсове по маркетинг, програмиране, дизайн и прочее... Най-добрата ми приятелка е минала през цялостната програма по дигитален маркетинг, разглеждала съм обученията, но все не ми е оставало време или по-скоро не съм си го поставяла за цел да запиша някое. Замислям се, дали пък този пост не е някакъв знак да започна да използвам пълноценно свободното си време?!

Краят на историята е ясен - влизам в сайта на SoftUni Digital, виждам безплатния курс Marketing Basics, който стартира през юли и веднага се записвам. Дори не се замислям за други алтернативи - имам достатъчно информация за SoftUni, пък и спонтанните решения, казват, са най-правилни!

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Стартирах с безплатния въввеждащ курс Marketing Basics, а веднага след него записах цялостната програма (специални благодарности на Даскал Алекс - няма по-зареждащ, надъхващ, мотивиращ, енергичен лектор от него, запали страстта по дигиталния маркетинг на редица колеги). Съответно преминах през модула Marketing Fundamentals (Google Ads, SEO, Google Analytics, Content Marketing, Facebook Marketing и E-mail Marketing). След това, за professional module избрах "Performance Marketing", като преминах през следните курсове - Facebook Marketing Advanced, Google Ads Advanced, Google Analytics Advanced, както и Conversion Rate Optimization and Automation.

Макар и да получих дипломата си, реших, че искам да уча още и записах Instagram Marketing курс, както и Building Digital Branding. Освен познания по маркетинг, получих ценни знания за стартиране и развиване на бизнес, имах възможност да развия креативността си, да придобия базови умения за писане на код, правене на UX audit на сайт и прочее... Но най-ценният урок, който научих е, че адаптивността e най-прекият път към успеха.

Човек може да се адаптира към всичко и няма нищо "страшно" в това да си завършил едно, да работиш друго и да започнеш да учиш трето (често чувам как до 25г. трябва да си се насочил и да градиш кариерата си... колко потискащо и остаряло звучи това).

За да се развиваш в един бързо-променящ се и дигитализиран свят, независимо от възрастта, трябва да НЕ се страхуваш да излизаш от комфортната си зона! За да създадеш нещо смислено, е изключително важно да имаш ясно поставена цел, но и да си МНОГО дисциплиниран. Избирай правилно средата си - макар и пътят към успеха да е самотен, със сигурност е по-лесен и приятен, когато си заобиколен от интересни и предприемчиви хора, за да приемаш от тяхната енергия, да се вдъхновяваш и да "цъфтиш".

Какво смяташ за обучителния процес?

Мога да опиша обучителния процес със следните няколко думи: дигитално, структурирано, вдъхновяващо.

Дигитално - лекциите се провеждат на живо, но имаш и записи, за да ги гледаш в удобно за теб време (идеално за работещите курсисти), отделно има създадени групи във Facebook, в които можеш да интерактваш с колегите и лекторите (прекрасен начин за споделяне на идеи, задаване на въпроси и получаване на ъпдейти относно курса).

Структурирано - програмата за обученията е предварително качена в личния ти профил в SoftUni, чрез него получаваш достъп до материали (записи на лекции, презентации, помощни файлове, видеа и т.н.).

Вдъхновяващо - всеки курс ти представя най-добрите практики в дигиталния маркетинг, черпиш идеи и се вдъхновяваш от историите на лекторите.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Впечатлена съм от лекторския състав на SoftUni Digital, Даскал Алекс ме вдъхнови да запиша цялостната програма, но и да стартирам нещо свое. Богдан Богомилов е човекът с най-изчерпателните разяснения, който бе готов да се отзове и помогне на всеки курсист дори късно вечер и през уикенда. Василена Вълчанова е вдъхновител, с прекрасна и спокойна енергия, подправена с обилна доза креативност. Георги Кандев допринасяше за доброто настроение и успяваше да привлече вниманието ми дори и след дълъг работен ден. Жюстин Томс ни показа, че email marketing-ът е повече от жив и ни предаде от зареждащата си енергия, а Генадий Воробьов и Мартин Желязков направиха SEO-то разбираемо, което смятах за мисия невъзможна... И това са само част от лекторите, от които имах възможност да се уча. Всеки един от тях е доказал се професионалист, от когото успях да открадна доза вдъхновение и торба знания.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

Към края на обучението си в SoftUni реших да се впусна в едно смело начинание - а именно създаването на собствен бизнес, агенция по дигитален маркетинг. С помощта на придобитите знания по време на курсовете и множеството практически задачи и в комбинация със свежи идеи, мотивация и отдаденост, с двама добри приятели (copywriter и UX/UI designer) създадохме Anonymous Digital.

Стартирахме агенцията едва през декември месец, но вече развиваме бизнесите в социалните мрежи на двама клиенти, публикуваме реклами във Facebook и Instagram, както и в Google. Освен дигитален маркетинг, предлагаме изработка на лога, дизайн на уебсайт, както и копирайтинг услуги. Целта ни е разразстване до степен, в която да загърбим корпоративните си работи и да се отдадем изцяло на агенцията.

Следващата стъпка за агенцията е създаване на страница в социалните мрежи, както и собствен сайт, които с радост ще споделя веднага след като са готови. От друга страна, обучението ми помогна да се развивам и като специалист дигитален маркетинг в банковата сфера - сега смело анализирам резултати, оптимизирам целеви страници и участвам в изграждането на рекламни кампании за различни продукти. Благодарение на SoftUni Digital, успявам да внеса свежест и иновативност в един доста по-консервативен банков свят!

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Със сигурност от мен няма да чуете нещо от сорта на "гледайте лекциите си на живо, водете записки, задавайте въпроси, не изоставайте с материала"... Бих посъветвала всеки бъдещ курсист в началото на обучението да си постави ясна крайна цел и да използва всеки курс и времето на всеки един от лекторите за придобиване на знания и идеи, които ще му помогнат да се доближи до осъществяването ѝ. Изградете среда, давайте и взимайте максимално от нея. Бих добавила и нещо лично - не бъдете последователи, а се стремете да сте лидери, не се страхувайте да рискувате, да направите нещо смело, нещо креативно и различно.

В бизнеса и маркетинга няма правилна формула, която да последвате, няма теорема, която да приложите, за да постигнете правилния резултат... усвоете изкуството да вадите извод от всяка грешка, а не да се демотивирате. Успех!

---

Кандидатствай още днес в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital и стартирай дигиталното си приключение!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.