Лекторите на SoftUni Digital: Благовест Йорданов и Google Analytics 4 - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital: Благовест Йорданов и Google Analytics 4

avatar Мария Вълчева 4 минути
Лекторите на SoftUni Digital: Благовест Йорданов и Google Analytics 4

Благовест Йорданов е основател и управляващ съдружник в дигитална агенция ID Consult. Той има над 10 години опит в дигиталния маркетинг и 20 години в бизнес развитието.

Благовест вярва, че данните са основен фактор за оценка на всеки бизнес аспект – от цялостната стратегия до конкретната кампания. Той ще бъде твой водач във все още неизследваните територии на Google Analytics 4. Ако тепърва ще развиваш уменията си, или искаш да надградиш вече съществуващи такива, но релевантни към Universal Analytics, запиши се още днес за Google Analytics – юни 2023, подходящ за начинаещи.

По време на курса, Благовест ще ти сподели безценния си опит в имплементацията на Google Analytics и в извличането и рапортуване на данни. Срещнахме се с него, за да разберем какво ни готви предстоящата миграция към GA4 и съответно – какво да очакваш в курса на SoftUni Digital. Ето какво ни сподели той!

Защо е важно да измерваме резултатите от нашите маркетинг дейности и как Google Analytics ни помага да го правим?

Количествената оценка на резултатите от всички наши дейности (в частност - маркетинг такива) и сравнението им с предварително заложените цели и очаквания и предприемане на коригиращи действия е абсолютно задължителна за нашия успех като хора и маркетолози.

Съвсем скоро Google Analytics 4 ще замени добре познатия Universal Analytics. Готови ли сме за тази промяна и очакват ли се сериозни сътресения сред маркетолозите?

Според мен, немалко предизвикателства ще съпътстват миграцията. Причините са различни, като бих откроил следните:

• GA4 е все още в процес на развитие, за разлика от добре улегналия Universal Analytics, което означава, че част от нещата все още липсват, други се променят в движение, трети – не са направени както трябва.

Имаме налице значителна промяна както в парадигмата на събиране на данните, така и в изразните средства – GA4 UI. Това затруднява разбирането на данните, като очаквам адаптацията да отнеме някакво време.

• Достъпът и разбирането до данните стана по-сложно – от една страна това са промени, наложени от търговската политика на Google (напр. ограниченията за GA4-Looker Studio конектора), от друга – усложняващото се измерване на данните, в което се появяват вероятностни елементи (Apple ITP/iOS14 промени, рестрикции за бисквитките, налагащи преминаване към вероятностни оценки за случването на дадени събития) и бурното навлизане на AI, от трета – анализът на данните се развива и се появяват все повече абстрактни решения, надстрояващи Google Analytics, които обаче ни откъсват от възможността да валидираме суровите данни.

В това се крие и чарът на професията ни като маркетолози – налага ни се да бъдем много адаптивни към всякакви промени, а това прави и работата ни динамична. По време на лекционния Google Analytics курс, ще работим изключително с парадигмите на GA4 и спецификите на данните и интерфейса му, като ще правим и необходимите препратки и сравнения с Universal Analytics.

Кой е любимият ти отчет в Google Analytics и как ти е помагал в практиката?

Любимият ми отчет е на първо място верният/точният и на второ – информативният.

Няма универсално решение кой е най-полезният отчет, включително и заради различните разрези, които могат да бъдат приложени към един и същ набор данни. Неслучайно наблюдаваме възход на AI базирани решения, които са способни да правят мултифакторен анализ.

Какво предстои да научим в курса Google Analytics и за какви хора е подходящ?

По време на курса ще научим следните неща:

1. Основи на събирането на данните в WEB. За мен това е ключова тема, която ще ви даде стабилна основа и разбиране как работи целият механизъм на подаване на данните към GA или към всяка една рекламна платформа.

2. Специфики на WEB измерването в Google Analytics – схема на данните, дешифриране на истинското значение на основните дименсии и метрики, какво показват данните и какви бизнес казуси можем да решаваме с тях.

3. Специфики на GA4, с ретроспективно сравнение с Universal Analytics. Фокус – новата схема на данните и пояснения на абстрактно ниво как работят различните аналитични слоеве.

4. Конфигуриране на GA4 – step-by-step настройки, с обяснения. В практически урок ще покажем как да конфигурирате GA4, като обясним всяка стъпка.

5. GA4 интерфейс – практическо занятие за запознаване с всички елементи от GA4 интерфейса. Ще получите детайлно обяснение как работи всеки елемент от него.

6. GA4 данни – специфика на работата с тях. Защо не можем (и не трябва) да комбинираме различни дименсии и метрики? Практически ориентирана лекция, по време на която ще видим как можем да работим с Explorations и вградените отчети (Library). Ще дискутираме как може да използвате тези отчети за извличане на необходимите ви данни и как да правите заключения, анализирайки ги.

7. Различни полезни неща – ще ви дадем базова информация за ключови инструменти и следващи стъпки, които да са полезни за вашето бъдеще развитие на познанието за събирането и анализа на данните от WEB сайтовете.

Какво би посъветвал бъдещите курсисти?

Да вложат необходимото усилие да усвоят техническите основи на материята. От опит знам, че основният проблем пред разбирането на темата е преодоляването на прага за техническото разбиране.

Успешно израстване като специалист в областта на анализа на данните минава неизбежно през определено ниво на техническа компетентност. Ние ще ви помогнем да го постигнете с максимална ефективност.

---

Ако искаш да подобриш уменията си за събиране и анализ на данни и да направиш следващата си стъпка в развитието си като маркетолог, или пък управляваш бизнес и искаш да знаеш как се представя, да умееш да анализираш постигнатите резултати, запиши се още днес за курса Google Analytics – юни 2023. Обучението е практическо и ще се фокусира върху връхлитащия Google Analytics 4. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.