8 грешки в дигиталния маркетинг, които да избягваш - SoftUni Digital
Loading...

8 грешки в дигиталния маркетинг, които да избягваш

avatar Пламен Тотев 4 минути
8 грешки в дигиталния маркетинг, които да избягваш

Светът на дигиталния маркетинг понякога прилича на лабиринт от данни, трендове и алгоритми. Когато тепърва навлизаш в „дигиталната джунгла“, всичко непознато може да изглежда страшно. И да, най-вероятно ще допускаш много грешки. Но именно те са ключът към това да продължиш уверено напред и да се превърнеш в истински професионалист.

Ако не те е страх от това да опитваш нови неща и вярваш, че всяка грешка може да е урок, то тогава си една стъпка по-близо до успеха в дигиталния маркетинг. Кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital, за да добиеш основните познания и практически умения, които са ти необходими да се реализираш.

Ето и някои от грешките, които можеш да допуснеш в началото на пътя си в дигиталния маркетинг:

Игнорираш или не анализираш данните

Данните са твоя GPS в пътуването ти из дигиталния маркетинг. Без тях караш на сляпо. Данните предлагат ценна информация за това какво работи и какво не. Пренебрегвайки ги, пропускаш възможност да усъвършенстваш стратегиите си и да постигнеш по-добри резултати. Понякога числата, които виждаме в отчетите от кампаниите ни, са неочаквани или пък не ни харесват. Но трябва да ги приемем и да се адаптираме спрямо тях, защото те най-ясно ни показват как реагира целевата ни аудитория и какво предпочита да вижда.

Забравяш за потребителите на мобилни устройства

Към септември 2023 година, по данни на statcounter, хората, използващи мобилни устройства, допринасят за 55,5% от целия уебсайт трафик. Сега си представи, че прекараш часове и дни да оптимизираш уебсайта си за десктоп, но не обръщаш внимание на това как ще изглежда на мобилно устройство. Това означава, че автоматично губиш огромна аудитория. Затова трябва да се увериш, че съдържанието, което предлагаш, независимо дали става дума за реклама, или за уебсайт, трябва да бъде достъпно и визуално атрактивно на всички устройства, особено на телефони и таблети.

Не взаимодействаш с аудиторията

Дигиталният маркетинг е двупосочна улица. Ако само публикуваш съдържание, без да взаимодействаш с аудиторията си, пропускаш шанса да изградиш ценни взаимоотношения. Отговаряй на коментари, търси обратна връзка и създавай интерактивно съдържание, за да развиеш лоялна общност.



Източник:
iStock

Преследваш всеки тренд

Трендовете идват и си отиват, но автентичността е трайна. Въпреки че е полезно да бъдеш в крак с най-новите дигитални тенденции, важно е да разбереш кои от тях съответстват на твоя бранд. Много е трудно да се овладее всяка нова тенденция, а дори и да успееш, аудиторията ти вероятно ще е наясно с това, което правиш. Да, това може да е добър начин да се свържеш с потребителите, но е и много лесно да отблъснеш хората, ако се опитваш твърде усърдно да им се харесаш.

Затова проучването на аудиторията е важна първа стъпка за постигане на успех в онлайн трендовете. Като познаваш състава на аудиторията си - пол, възраст, населено място и т.н. - можеш по-лесно да следваш тенденциите, които са доказано атрактивни за основната ти демографска група.

Усложняваш работата си излишно

Най-простите послания имат най-добро въздействие. Често се стремим да бъдем новатори и премисляме и усложняваме стратегиите си, за да бъдем „най-добрите“. Но истината е, че не е нужно да откриваме топлата вода – не е нужно една стратегия да бъде сложна, за да бъде успешна. Понякога е достатъчно да бъдем кратки и ясни.

Залагаш само на един канал

Дигиталната сфера е необятна, с многобройни платформи и средства за анализ. Ограничаването само до една от тях може да стесни обхвата и потенциала ти. Това, разбира се, не означава да се разпръснеш възможно най-много и задължително да използваш всички възможни канали и инструменти едновременно. Но когато фокусираш целия си ресурс само във Facebook, например, рискуваш да не достигнеш до голяма част от целевата си аудитория, ако тя например използва повече Instagram. Което отново ни отвежда до това колко важно е проучването и сегментирането на различните аудитории.

Имаш нереалистични очаквания

Всички сме попадали на видеа, които стават viral за отрицателно време. Но истината е, че това са изключения. Успехът в дигиталния маркетинг не се постига за една нощ. Помни, че това е маратон, а не спринт. Амбицията е необходимо качество, но е добре да бъде подкрепена с постижими цели. Празнувай малките победи и разбери, че упоритостта винаги се отплаща.

Не се усъвършенстваш

Дигиталният маркетинг е изключително динамичен и предполага постоянни промени, които експертите трябва да следят. Тази динамика може да се окаже предизвикателна, ако не отделяш необходимото време да се запознаваш с новостите в различните платформи. Затова, ако искаш да успееш в тази сфера, трябва да се подготвиш за непрестанно учене и развитие.

Източник: 99Designs

Ако това, че постоянно трябва да надграждаш знанията си и да се усъвършенстваш не те плаши, а те мотивира, то тогава кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. В нея ще получиш всички необходими знания и практически умения да стартираш кариерата си на дигитален маркетолог. А сега, когато си наясно от кои грешки да се пазиш, си още една стъпка по-близо до това да бъдеш истински професионалист. Какво чакаш? Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.