"5 ключови причини да развиеш профил на бизнеса си в Instagram" с Кристин Радоилова
Днешният материал оставяме изцяло в ръцете на Кристин Радоилова! Тя е Business Development Specialist в СофтУни, като решава да се развива в тази посока, заради любовта ѝ към бизнесите, които дават реална стойност. Занимава се с корпоративните партньорства, account management и нови B2B възможности за брандовете на СофтУни. Нестихващ обаче е и интересът ѝ към дигиталния маркетинг, защото върви ръка за ръка с бизнеса и за нея представлява ценен инструмент, с който борави всеки ден в работата си. За себе си още споделя: “Обичам да си снимам храната и да я качвам в Инстаграм! Обичам да тренирам и се интересувам от fitness, health, mental health и wellness. Сред топ хобитата ми обаче определено се нарежда и любовта ми към четенето на книги и блогове!”
Ето и любопитните факти, които Криси има да ни каже за развитието на бизнес профил в Инстаграм:
10 години след създаването си, през 2010, Instagram има над 1 милиард регистрирани потребители и се нарежда на шесто място сред най-използваните социални мрежи в света. От приложение за лесно споделяне на снимки, платформата бързо прераства в това, което е днес - поле за изява за създатели на съдържание, основен източник на приходи за инфлуенсъри и нов канал за реклама и продажби за бизнеси. Ако все още не сте убедени, че трябва да развиете профила на бизнеса си в Инстаграм, ето ви още 5 причини да го направите сега:
1. Storytelling
Хората обичат истории. Доказано е, че немалка част от потребителите са готови да направят покупка, след като са повлияни от история по правилния начин, в правилния момент. Подобен подход има силата да доближи и най-студения и корпоративен бранд по-близо до аудиторията и да превърне неговите текущи и бъдещи потенциални клиенти в приятели.
Instagram ви дава редица възможности да бъдете креативни: създавайте интерактивно визуално съдържание, редовно задържайте вниманието върху вас със сторита, ангажирайте аудиторията си с анкети, въпроси, giveaway-и и дискусии, оформете feed-а си по интересен начин и се възползвайте от всички възможности на платформата, които подхождат на вашата бранд идентичност, за да разкажете нейната история по впечатляващ и ангажиращ начин. Като споменахме “ангажиращ”, Инстаграм е идеален и за постигане именно на това...
2. Engagement
Ако трябва да запомните едно нещо от тази статия, то нека е това - Instagram is all about engagement (или всичко в Instagram се върти около ангажирането на аудиторията). За разлика от други платформи, алгоритъмът в тази не иска потребителите ви само да видят съдържанието ви или просто да натиснат “лайк”. Целта му е те да “направят нещо” с него - да оставят коментар, да swipe-ват карусел с изображения, да отговорят на анкетата в сторито ви, да кликнат върху хаштаг или да ви изпратят съобщение. Това се нарича “точка на контакт”. Когато някой се ангажира с вашето съдържание, това дава сигнал на Инстаграм, че този човек иска да вижда повече от вас и ще се ранкирате по-високо в неговия feed. По този начин ще създадете връзка на потребителя с вашия бранд, а това е безценна възможност.
3. Инфлуенсър маркетинг
Направено по правилен начин, партньорство с релевантен инфлуенсър може да изстреля бизнеса ви на съвсем друго ниво, само с няколко поста. Дори и да сте в една индустрия, шансът да имате еднакви последователи е малък. Споделяйки на своите последователи за вашия продукт, услуга или бизнес, инфлуенсърът ще ви помогне лесно и естествено да достигнете до правилните за вас хора, които е по-вероятно да имат интерес към вас и това, което правите. Това са и причините инфлуенсър маркетингът да стане толкова популярен: работи и има висок ROI (return on investment или възвращаемост на инвестицията).
4. Instagram Stories
Използването на инструмента “Stories” може да донесе толкова много ползи, че си заслужава само заради тях да развиете бизнес профил в Инстаграм. Буквално. На първо място, сторитата заемат 100% от екрана на потребителите, докато нормалните постове във фийда - около 60%. Това означава, че разполагате с пълното внимание на потребителя, макар и само за няколко секунди. Активни са 24 часа, което кара потребителите да се връщат отново и отново, но можем и да ги запазим в Highlights и да построим цяла история с тях в профила си (отново се връщаме на Storytelling-a).
Бележка: ако имате над 10 000 последователи, можете да се възползвате от Swipe Up бутона в Instagram историите, като сложите линк към сайта ви или към лендинг страница на ваш продукт.
5. 1:1 vs. 1:много
Инстаграм дава възможност на брандовете да комуникират с аудиторията си по съвсем нов и различен начин. Общуването с бранда наподобява общуването с човек. Да си пишеш с бранд в direct messages не е нещо необичайно, а напротив - очаквано е и би било странно, ако не се случва. Прякото общуване и връзката с клиентите помагат на бранда както да подобри своите продукти или услуги, така и да създава по-добро съдържание, което да “говори” на аудиторията. С правилна стратегия за развитие на профила, всеки бизнес може да бъде успешен и да постига резултати в Инстаграм, дори и с екип от 1 човек.
Въпреки всичко това, може би най-важната причина да започнете да изграждате своето присъствие в Инстаграм са всички потенциални клиенти, които прекарват време в платформата всеки ден.
Откъде да започнете? Курсът Instagram Marketing, който предстои през месец март, е идеалната отправна точка. Обучението е със засилена практическа насоченост и ще ви доближи до някои от най-добрите практики и техники за развитие на успешен бизнес профил в платформата. Побързайте да се запишете, присъствените места се изчерпват бързо! :)