Мястото на копирайтинга в маркетинга - SoftUni Digital
Loading...

Мястото на копирайтинга в маркетинга

avatar Мария Вълчева 3 минути
Мястото на копирайтинга в маркетинга

Когато чуеш (е, в случая – прочетеш) репликата “Just Do It!” или пък “I’m loving it!”, със сигурност веднага се сещаш за какво става дума. Това е мощта на добрия копирайтинг – дори няколко думи могат да събудят асоциация, да предизвикат емоция и да доведат до действие. В практическия курс Copywriting Secrets - септември 2024 ще откриеш тайните на всеки добър копирайтър, оставил трайна след в съзнанието на своята целева аудитория.

Именно копирайтърите са тези, които създават думите, които ни вълнуват, слоганите, които помним, и текстовете, които ни убеждават и пробуждат у нас доверие. Разликата между успеха и провала на един текст с поставените му цели се определя от това дали е създаден от добър копирайтър.

Вярно е, че всеки може да създава текстове, а и днес всички пишем, но не всеки може да го прави ефективно. Затова и маркетинг отделите и техните маркетингови стратегии разчитат на подобни специалисти.

Къде ще се впишеш като копирайтър?

Като копирайтър можеш да бъдеш част както от маркетингова агенция, така и от in-house маркетинг екипа на компанията си. При всички положения, ще трябва да облечеш в правилните думи редица послания. Текстовете ти ще намерят място на sales страници, в онлайн рекламите, дори в печатни медии.

Копирайтърите са ключови при процеси на брандиране и ребрандиране, създаването на рекламни материали, текстово съдържание за уебсайтове, постове за социални медии. Според нуждите и целите на компанията, може да се специализираш в разработването на кратки или по-дълги текстове.

Едно нещо обаче е сигурно – ще се нуждаеш от фантазия и грамотност. Трябва да обичаш думите, за да можеш да предаваш посланията по възможно най-добрия начин.

Специфики на стила на писане

Дигитализацията създаде редица допълнителни канали, в които компаниите могат да разпространяват посланията си. А всеки комуникационен канал си има своите специфики. Ще трябва да се запознаеш с тях отблизо, за да можеш да създаваш ефективни послания за различните среди.

Ще използваш един тон, когато пишеш текстове за дисплейни реклами, флаери и рекламни имейли, вероятно по-промоционално ориентиран. Когато пишеш за социални медии, ще използваш друг тон – може би забавен или будещ доверие.

Техническите копирайтъри пък трябва да опишат за целите на продажба технически продукт, а това изисква усилена подготовка по отношение на терминологията.

Ако пишеш PR-и, ще трябва да се научиш да звучиш професионално, почти журналистически. И нека не забравяме, че понякога (а може би често) ще ти се налага да пишеш текстове за целите на SEO, а това значи да си станеш близък с ключовите думи, които ти трябват.

Възможности пред копирайтърите

Както вече споменах, можеш да бъдеш копирайтър на няколко фронта:

1. Като част от маркетингова агенция – това ще ти даде възможност да работиш за повече от един бранд, работата е динамична и ще изисква да превключваш тона на текстовете си спрямо конкретния бранд.

2. In-house в маркетингов екип – макар и да се ограничаваш само с един бранд, това ще ти позволи да се специализираш в тона, който използваш за текстовете си, и типа послания, които създаваш, което от своя страна ти дава възможност да постигнеш максимална ефективност.

3. Freelance – много копирайтъри стават фрийлансъри, тъй като това им дава най-голяма свобода на избор. Ще можеш да решиш за какви компании да работиш, както и в каква посока да специализираш стила си на писане. Но имай предвид, че конкуренцията сред фрийланс копирайтърите е свирепа.

Тайните за успешно „копи“

Създаването на текстове за целите на маркетинга е забавен и творчески процес. И ти със сигурност си го правил поне веднъж, макар и не професионално. Замисли се за последното мотивационно писмо, което написа. Нима това не е начин да рекламираш самия себе си?

Като копирайтър работата ти е да представиш даден продукт или услуга или посланията на марките по такъв начин, че хората да поискат да станат клиенти (или в случая на мотивационното писмо – да те наемат). Когато създаваш такива текстове, трябва да мислиш за кого ги пишеш.

Ще трябва да разбираш потребителите, да можеш да правиш независимо проучване по редица теми. Ще трябва да се научиш да пишеш едно и също нещо по различни начини неизброимо много пъти.

Курсът Copywriting Secrets - септември 2024 ще ти разкрие всички тайни на успешното копи. За да се включиш, запиши се още днес! Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.