"Благодарение на знанията от SoftUni Digital, знанията ми са по-обширни и клиентите са доволни" - интервю с Тони Банков - SoftUni Digital
Loading...

"Благодарение на знанията от SoftUni Digital, знанията ми са по-обширни и клиентите са доволни" - интервю с Тони Банков

avatar Мария Вълчева 5 минути
"Благодарение на знанията от SoftUni Digital, знанията ми са по-обширни и клиентите са доволни" - интервю с Тони Банков

Днес ще те запозная с Тони Банков, който съчетава фрийланс проектите, бащинството и редовна работа с обучението си в SoftUni Digital, за да осъществи плановете си да се реализира успешно в дигиталния маркетинг. И днес вече го е постигнал, като social media manager за датска компания. За да последваш примера му, не се колебай да кандидатстваш в цялостната програма по дигитален маркетинг.

A в следващите редове можеш да се запознаеш и с пътя, който Тони извървява към успеха!

Здравей, представи се на читателите!

Здравейте, казвам се Тони Банков и съм завършил Международни Икономически Отношения в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. В момента работя като Digital Marketing Manager в StepUp Horse (датска компания, която предлага устройство и апликация, които помагат на собствениците на състезателни коне в реално време да следят показателите на животното, интензитета на тренировката и други).

Как изглеждаше професионалният ти път преди SoftUni Digital?

Още от завършването на университета знаех, че ще се занимавам по един или друг начин с продажби/маркетинг. Работих доста години като търговски представител, но започнах все повече и повече да се интересувам от дигитален маркетинг и започнах да търся какви са вариантите за обучения в тази сфера. Разгледах из университетите, но търсех нещо с гъвкаво учебно време и така попаднах на перфектния вариант – СофтУни!

Как се спря на SoftUni Digital?

Научих от публикация на приятел във Фейсбук. След това започнах да ровя онлайн – мнения, курсове, да говоря с приятели, завършили СофтУни и реших, че това е правилното място за мен. Нещата, които ми харесаха най-много са няколко – първо, че учебното време е гъвкаво и мога да гледам лекциите по всяко едно време.

Другото нещо, което изигра важна роля, са лекторите. Според мен е много по-полезно да приемаш уроци и съвети от хора, които са постигнали много в сферата, по която преподават, извървяли са целия път и могат да предадат личния си опит на другите, отколкото old-school професори, които преподават по 40 години в университетите, знаят материала на хартия перфектно, но нямат практиката.

Хареса ми, че всички лектори са млади, свежи хора и са топ в сферите си.  Цялата идея на СофтУни, според мен, е много по-полезна в днешно време и много по-приложима на практика, отколкото нормалните университети.

Какви обучения завърши при нас и какви са впечатленията ти от тях?

Завърших Marketing Fundamentals, а след това и модула Social Media Marketing Expert. Материалът беше достатъчен, че да ти даде една стабилна основа. Естествено, няма как такава материя да бъде вкарана в 20-30-40 часа, но имаш ли основата – зависи от теб дали ще надградиш с по-задълбочени обучения, практика, четене, ровене онлайн и т.н.

Най-много ми хареса, че информацията е много добре структурирана – кратко, точно, ясно. Всички лектори бяха много отзивчиви, отговаряха на абсолютно всички въпроси, дори и да се повтарят вече. Цялостното отношение на екипа на СофтУни към курсистите е страхотно.

Какъв беше личният ти подход към обучението?

Съчетавах работата по фрийланс проекти, друга работа, която имам, лекциите в СофтУни и гледането на едногодишно бебе. :D Ако трябва да бъда искрен, не беше лесно, но гъвкавостта, която СофтУни предлага, беше супер полезна за мен и съм сигурен, че ако беше нормален университет и лекции, няма абсолютно никакъв вариант да се справя.

Намирах по час, час и нещо всеки ден да гледам лекции, да правя домашни и упражнения. Когато идваше време за курсовия проект отделях цял уикенд за него. Докато учех в СофтУни, продължавах да се занимавам с фрийланс дигитален маркетинг (правя го от 2017) и това също е добро упражнение.

Като цяло, докато карах курсовете, времето ми беше разпределено час по час, нямах много свободно такова, но това не беше проблем за мен, защото за мен дигиталният маркетинг е нещо супер интересно и не го приемам като работа!

Какви практически съвети ще дадеш на бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Моят съвет е да започнат да търсят стаж възможно най-рано. В момента, в който разберат с кое направление искат да се занимават, да започнат да кандидатстват за стажове в LinkedIn, TheHub и всички други подобни сайтове. Има много възможности за неплатен стаж, който обаче дава безценен опит.

И да не се отказват! На 90% от местата, където кандидатстват, ще получат отказ, но това е съвсем нормално. В един момент ще попаднат на правилните хора и ще намерят мястото си.

Лично аз в момента, в който разбрах, че искам да се занимавам със social media marketing, започнах да отделям по 30-40 минути всеки ден да кандидатствам в различните сайтове и след няколко седмици ежедневно кандидатстване и мнооооого откази, намерих първия си стаж.

Как се развива пътят ти, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

СофтУни доразви много знанията ми в областта. Както споменах, аз и преди СофтУни се занимавах с фрийлансинг в тази сфера, но сега нещата стават много по-лесно, знанията ми са много по-обширни и клиентите са доволни.

Работил съм с клиенти от всякакви сфери и по всякакви проекти – от newsletter с новини, който успяхме чрез Facebook leads да разраснем до над 300 човека за 2 месеца и то с минимален бюджет, до Инстаграм страница за мотивационни цитати и мисли, която за 4 месеца достигна 800 последователя, над 5% engagement rate и то с бюджет от $20-30 на месец, и още много други.

Колкото до сегашната ми работа (започнах в компанията в началото на 2024), над 80% от нещата, които научих в СофтУни, са ми полезни и приложими.

В момента се готвим за навлизане на пазара, продуктът е във финална техническа фаза и моята задача беше да започна да развивам социалните мрежи (Facebook, Instagram, LinkedIn) от нулата. Също така подготвям блог за уебсайта, създавам и следвам календар на социалните мрежи и работя заедно с графичен дизайнер по визуалната част.

Другото нещо, което прави задачата доста трудна, е, че продуктът, който предлагаме, е много нишов. А за капак на всичко – в заложения бюджет в момента всичко отива за довършването на продукта и реално за социални мрежи и реклама не е отделено нищо. Изцяло органично успяваме да растем – бавно, но сигурно. В края на Q2 – началото на Q3 получихме още малко финансиране, за да започнем да залагаме на реклами.

Главната ни цел в момента е да изградим бранд идентичност, да сме постоянни в постовете си, да са добре изглеждащи и да са смислени. В момента правим и проучване да намерим перфектния клиент за да можем да стесним кръга при пускането на рекламите до максимум. Може да разгледате социалните мрежи тук:

Facebook

Instagram

LinkedIn

Какво планираш за бъдещото си развитие?

Планирам да продължа да се уча и развивам в сферата на дигиталния маркетинг! Искам да придобивам нови знания (набелязал съм още няколко курса в СофтУни), да надграждам сегашните и да се опитвам да ставам все по-добър професионалист!

---

Ако и ти искаш да реализираш уменията и амбициите си в дигиталния свят, програмата по дигитален маркетинг е точно за теб – кандидатствай още днес и направи първите си стъпки към дигиталните върхове!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.