"Благодарение на знанията от SoftUni Digital, знанията ми са по-обширни и клиентите са доволни" - интервю с Тони Банков
Днес ще те запозная с Тони Банков, който съчетава фрийланс проектите, бащинството и редовна работа с обучението си в SoftUni Digital, за да осъществи плановете си да се реализира успешно в дигиталния маркетинг. И днес вече го е постигнал, като social media manager за датска компания. За да последваш примера му, не се колебай да кандидатстваш в цялостната програма по дигитален маркетинг.
A в следващите редове можеш да се запознаеш и с пътя, който Тони извървява към успеха!
Здравей, представи се на читателите!
Здравейте, казвам се Тони Банков и съм завършил Международни Икономически Отношения в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. В момента работя като Digital Marketing Manager в StepUp Horse (датска компания, която предлага устройство и апликация, които помагат на собствениците на състезателни коне в реално време да следят показателите на животното, интензитета на тренировката и други).
Как изглеждаше професионалният ти път преди SoftUni Digital?
Още от завършването на университета знаех, че ще се занимавам по един или друг начин с продажби/маркетинг. Работих доста години като търговски представител, но започнах все повече и повече да се интересувам от дигитален маркетинг и започнах да търся какви са вариантите за обучения в тази сфера. Разгледах из университетите, но търсех нещо с гъвкаво учебно време и така попаднах на перфектния вариант – СофтУни!
Как се спря на SoftUni Digital?
Научих от публикация на приятел във Фейсбук. След това започнах да ровя онлайн – мнения, курсове, да говоря с приятели, завършили СофтУни и реших, че това е правилното място за мен. Нещата, които ми харесаха най-много са няколко – първо, че учебното време е гъвкаво и мога да гледам лекциите по всяко едно време.
Другото нещо, което изигра важна роля, са лекторите. Според мен е много по-полезно да приемаш уроци и съвети от хора, които са постигнали много в сферата, по която преподават, извървяли са целия път и могат да предадат личния си опит на другите, отколкото old-school професори, които преподават по 40 години в университетите, знаят материала на хартия перфектно, но нямат практиката.
Хареса ми, че всички лектори са млади, свежи хора и са топ в сферите си. Цялата идея на СофтУни, според мен, е много по-полезна в днешно време и много по-приложима на практика, отколкото нормалните университети.
Какви обучения завърши при нас и какви са впечатленията ти от тях?
Завърших Marketing Fundamentals, а след това и модула Social Media Marketing Expert. Материалът беше достатъчен, че да ти даде една стабилна основа. Естествено, няма как такава материя да бъде вкарана в 20-30-40 часа, но имаш ли основата – зависи от теб дали ще надградиш с по-задълбочени обучения, практика, четене, ровене онлайн и т.н.
Най-много ми хареса, че информацията е много добре структурирана – кратко, точно, ясно. Всички лектори бяха много отзивчиви, отговаряха на абсолютно всички въпроси, дори и да се повтарят вече. Цялостното отношение на екипа на СофтУни към курсистите е страхотно.
Какъв беше личният ти подход към обучението?
Съчетавах работата по фрийланс проекти, друга работа, която имам, лекциите в СофтУни и гледането на едногодишно бебе. :D Ако трябва да бъда искрен, не беше лесно, но гъвкавостта, която СофтУни предлага, беше супер полезна за мен и съм сигурен, че ако беше нормален университет и лекции, няма абсолютно никакъв вариант да се справя.
Намирах по час, час и нещо всеки ден да гледам лекции, да правя домашни и упражнения. Когато идваше време за курсовия проект отделях цял уикенд за него. Докато учех в СофтУни, продължавах да се занимавам с фрийланс дигитален маркетинг (правя го от 2017) и това също е добро упражнение.
Като цяло, докато карах курсовете, времето ми беше разпределено час по час, нямах много свободно такова, но това не беше проблем за мен, защото за мен дигиталният маркетинг е нещо супер интересно и не го приемам като работа!
Какви практически съвети ще дадеш на бъдещите курсисти на SoftUni Digital?
Моят съвет е да започнат да търсят стаж възможно най-рано. В момента, в който разберат с кое направление искат да се занимават, да започнат да кандидатстват за стажове в LinkedIn, TheHub и всички други подобни сайтове. Има много възможности за неплатен стаж, който обаче дава безценен опит.
И да не се отказват! На 90% от местата, където кандидатстват, ще получат отказ, но това е съвсем нормално. В един момент ще попаднат на правилните хора и ще намерят мястото си.
Лично аз в момента, в който разбрах, че искам да се занимавам със social media marketing, започнах да отделям по 30-40 минути всеки ден да кандидатствам в различните сайтове и след няколко седмици ежедневно кандидатстване и мнооооого откази, намерих първия си стаж.
Как се развива пътят ти, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
СофтУни доразви много знанията ми в областта. Както споменах, аз и преди СофтУни се занимавах с фрийлансинг в тази сфера, но сега нещата стават много по-лесно, знанията ми са много по-обширни и клиентите са доволни.
Работил съм с клиенти от всякакви сфери и по всякакви проекти – от newsletter с новини, който успяхме чрез Facebook leads да разраснем до над 300 човека за 2 месеца и то с минимален бюджет, до Инстаграм страница за мотивационни цитати и мисли, която за 4 месеца достигна 800 последователя, над 5% engagement rate и то с бюджет от $20-30 на месец, и още много други.
Колкото до сегашната ми работа (започнах в компанията в началото на 2024), над 80% от нещата, които научих в СофтУни, са ми полезни и приложими.
В момента се готвим за навлизане на пазара, продуктът е във финална техническа фаза и моята задача беше да започна да развивам социалните мрежи (Facebook, Instagram, LinkedIn) от нулата. Също така подготвям блог за уебсайта, създавам и следвам календар на социалните мрежи и работя заедно с графичен дизайнер по визуалната част.
Другото нещо, което прави задачата доста трудна, е, че продуктът, който предлагаме, е много нишов. А за капак на всичко – в заложения бюджет в момента всичко отива за довършването на продукта и реално за социални мрежи и реклама не е отделено нищо. Изцяло органично успяваме да растем – бавно, но сигурно. В края на Q2 – началото на Q3 получихме още малко финансиране, за да започнем да залагаме на реклами.
Главната ни цел в момента е да изградим бранд идентичност, да сме постоянни в постовете си, да са добре изглеждащи и да са смислени. В момента правим и проучване да намерим перфектния клиент за да можем да стесним кръга при пускането на рекламите до максимум. Може да разгледате социалните мрежи тук:
Какво планираш за бъдещото си развитие?
Планирам да продължа да се уча и развивам в сферата на дигиталния маркетинг! Искам да придобивам нови знания (набелязал съм още няколко курса в СофтУни), да надграждам сегашните и да се опитвам да ставам все по-добър професионалист!
---
Ако и ти искаш да реализираш уменията и амбициите си в дигиталния свят, програмата по дигитален маркетинг е точно за теб – кандидатствай още днес и направи първите си стъпки към дигиталните върхове!