С какво ще ти помогне изучаването на дигитален маркетинг?
Loading...

Какво да очакваш от света на дигиталния маркетинг?

avatar Андреа Атанасова 4 минути
Какво да очакваш от света на дигиталния маркетинг?

Само преди няколко десетилетия дигиталният маркетинг беше част от ера, чието сбъдване изглеждаше немислимо. Днес той е завладял ежедневието ни до степен, в която го възприемаме като неизбежна даденост - съпътства обичайните ни навици и определя потребителското ни поведение. Начинът, по който взаимодействат производителите на стоки и услуги и техните потребители, все повече разчита на максимално отворена комуникация и прозрачност.

В тази публикация ще разгледаме някои от предимствата на дигиталния маркетинг, както и каналите, чрез които той успешно достига до потребителите. А ако вие имате желание да усвоите тънкостите на маркетинга в дигиталната ера, включете се още днес в практическите и достъпни обучения на SoftUni Digital.

Какво е дигитален маркетинг и какво го отличава от традиционния?

При дигиталния маркетинг са налице много повече и надеждни канали, с които ефективно да се измерят потребителските очаквания и реакции. Именно комуникационните и измервателни особености на дигиталния маркетинг го отличават от традиционния му побратим. Истината е, че двата не са в противоречие помежду си. Традиционният маркетинг дава основите, без които случването на дигиталния не би било възможно. От своя страна, онлайн маркетинговите принципи надградиха традиционните до едно по-ефективно ниво.

Кои са предимствата на онлайн маркетинга?

Различното в дигиталния маркетинг е това, че той разбира се изцяло се пренасочва през различни дигитални канали. Това му дава редица предимства пред традиционния маркетинг, най-вече:

  • Достъпност – съвременните инструменти за дигитален маркетинг не просто ви предоставят възможност за директна връзка с крайния клиент. Те на практика ви дават възможност да се съревновавате наравно с високобюджетните маркетинг кампании на големите компании, като единственото от което се нуждаете са вашите умения и постоянство.
  • Резултати, измерими в реално време – всяка една обобщена информация от събраните от вас данни е на един клик разстояние. По този начин вие можете в реално време да добиете представа къде вашата кампания е най-силна, къде има нужда от подсилване и точно кой аспект трябва да се подобри.
  • Персонализация на целевите групи – рекламирането „на сляпо“ (т.е. на всички) остава в миналото. Днес можете да настроите рекламите си така, че те да достигат до аудитория, за която вашият продукт би представлявал интерес, като по този начин драстично увеличите своите продажби.

Какви умения, свързани с използваните от дигиталния маркетинг канали, е полезно да имате?

Чрез умения в сферата на дигиталния маркетинг, вие сривате всички бариери, които стояха между маркетолозите и клиенти в близкото минало. Как да постигнете това?

Да се постигне тази цел е възможно благодарение на ускореното навлизане на технологиите във всеки аспект от нашия живот. Бързо се развиват и дигиталните инструменти, с които да измерваме различните аспекти на една дигитална маркетинг кампания:

  • Content Marketing – Вниманието на потребителите най-лесно може да бъде привлечено чрез качествено съдържание под формата на различни блог-материали. В зависимост от вашите предпочитания в тях можете да вплетете по-директно или по-индиректно послание към вашите клиенти и посетители. Имайте предвид, че „съдържание“ не се изчерпва само с текстови материали. Вие може да направите различни подкасти или влогове, които да разнообразите с различни графични елементи.
  • Search Engine Optimisation (SEO) – SEO представя една по-техническа страна на дигиталния маркетинг. Същността на SEO е оптимизацията на съдържанието, което предлагате, с цел то да бъде по-откриваемо от търсачките и съответно по-високо позиционирано по време на търсене. Не си мислете, че това е лесна работа – промените в сферата на SEO са изненадващи и често неочаквани, затова SEO специалистите са скъпо оценявани от компаниите.
  • Google Google Ads– Goodle Ads е най-обширната и мощна платформа за реклама, която съществува в момента. Тя позволява да персонализирате рекламите си не само чрез търсените от хората ключови думи, но и чрез характеристики на тяхното присъствие онлайн.
  • Google Analytics - е друг мощен инструмент, който ви позволява да следите и да обработвате данните от представянето на вашите кампании. Той е ключов за изработката на вашите бъдещи решения. Освен Google Analytics, ще имате възможност да получите знания за работата с Google Tag Manager и Google Data Studio. Включена е и информация за новите функционалности за "Задържане на данни" (Data Retention), които са доста популярни в последно време и са свързани с GDPR изискванията.
  • Social Media Marketing – Концентрирайки в себе си огромни количества потребители, социалните мрежи са благодатна почва за добре планираните маркетинг кампании. Всеки уважаващ себе си бизнес, без значение от неговия размер, трябва да си осигури трайно присъствие в редица социални мрежи, както и да успява да поддържа потребителския интерес към себе си.
  • Email Marketing – Мейлите са едни от най-използваните способи за комуникация. Чрез този способ вие можете да достигате буквално до отделния потребител. Един от най-важните детайли при e-mail маркетингът е да намерите границата между мейл с полезна информация и спам.
  • Digital Creative – Не е достатъчно да имате просто добра идея. Трябват и ясни стъпки, които да следвате при нейната реализация в различни канали. Също така трябва да разпознавате смислената, добрата и ангажиращата идея, която да направи различно и отличаващо се дигитално присъствие на брандовете, които управлявате.
  • E-Commerce – Да умеете да продавате убедително и ефективно ще ви послужи както в професионален, така и в личен план. Електронната търговия има множество аспекти, които трябва да имате в предвид, за да постигнете желания резултат. От значение е не само как комуникирате с хората, а всеки дребен детайл по отношение на това как хората достигат до продукта ви и как той самият представя себе си.

Дигиталният маркетинг е дълбока и необятна материя, с която имаме възможността да ви запознаем отблизо. Ако с написаното до тук не сме успели да отговорим на всичките ви въпроси за дигиталния маркетинг – не се колебайте, защото отговорите ви очакват в обученията по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Не пропускайте своя шанс, кандидатствайте още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.