Какви са прогнозите за ролята на гласовото търсене?
Всички сте чували постулатите от типа на „Гласовото търсене е новото органично търсене“, “Гласовото търсене означава край за доста традиционни за дигиталния маркетинг способи и похвати” и т.н. Какви са реалностите пред гласовото търсене в действителност? Нека прегледаме малко статистики.
В действителност гласовото търсене нараства и очакванията са към 2020 г. 50% от всички търсения да са гласови. Други по-драстични цифри посочват, че догодина близо 30% от търсенията ще се извършват без помощта на дисплей.
Гласовото търсене не се ограничава само до мобилните технологии. 13% от домакинствата в САЩ притежават гласови асистенти през 2017 г. Очакванията са този брой да скочи до 55% до 2022 г., а още догодина приблизителната бройка на този тип технологии се очаква да е около 21,4 милиона броя устройства.
Към днешна дата, обемът на пазара на гласово търсене възлиза на приблизително $601 млн. Гласовото търсене вече заема значителен дял по време на празничните пазарувания. За коледните и новогодишни празници през 2017 г. приблизително 1 от 4 пазаруващи в САЩ са използвали гласово търсене. Пак за същата година 35,6 млн. американци са използвали гласово търсене поне веднъж месечно. Според Google 72% от собствениците на гласови асистенти, споделят че използват устройствата рутинно в ежедневието си.
Могат да се приведат още много статистически резултати, но изводът е, че гласовото търсене вече осезаемо навлиза и в нашето ежедневие. За да разберете как правилно да проучвате и прилагате гласовото търсене за нуждите на маркетинга сме ви приготвили специален курс „Voice Search for Beginners - август 2019“. Очакваме ви!