Удовлетворението от споделянето на знания и силата на дигиталния маркетинг с Василена Вълчанова - SoftUni Digital
Loading...

Удовлетворението от споделянето на знания и силата на дигиталния маркетинг с Василена Вълчанова

avatar Катерина Костадинова 3 минути
Удовлетворението от споделянето на знания и силата на дигиталния маркетинг с Василена Вълчанова

Василена Вълчанова е един от лекторите в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Занимава се с маркетинг вече над 12 години и днес ще ни разкаже повече за професионалния си опит, успехите, интересни случки от практиката и като преподавател, и още:

Сподели с нас повече за професионалния си опит

Занимавам се с маркетинг и комуникации от над 12 години. Много бързо в началото на кариерата си се ориентирах към дигиталния маркетинг, който тогава тепърва прохождаше у нас. Социалните медии точно тогава започваха да стават по-масови и популярни. Често се шегувам, че просто съм била на точното място в точното време – все още нямаше много изградени специалисти в digital-сектора у нас, което ми позволи да навляза в тази сфера и да опитам много неща. Започнах да се интересувам от дигитални практики, защото бързо се убедих в техния потенциал – способността им да сближават марките и аудиториите, да ги въвличат в общ диалог.

Онлайн маркетингът се превърна в основа на повечето проекти, по които работех – от брандинг-проекти за LG Electronics, през цялостната маркетинг стратегия на онлайн магазина Ozone.bg, до кампании със SaaS платформата Enhancv. Днес се фокусирам в разработването на стратегии за дигитално присъствие на мои клиенти в различни сфери и в споделяне на знанията от практиката ми със студенти и на множество български и международни конференции.

Кое от своя професионален път отчиташ като най-голям успех?

Мисля, че именно споделянето на знания ме кара да се чувствам успешна. Защото то е свързано с доста повече усилия – не само трябва да си планирал, приложил и успял с даден маркетинг-подход, но и да извлечеш неговата есенция и да го представиш по разбираем начин на аудитория с различни опит и знания. Радвам се, че обратната връзка от моята аудитория е положителна и това ми дава желание да продължавам да споделям.

Разкажи ни малко повече за успехите на твоите студенти

В блога на SoftUni Digital често се споделят много успешни студентски истории, затова ще оставя читателите да видят какъв е резултатът от следване на програмата ни в тях. Моите любими истории са свързани със случайни срещи с курсистите. За жалост, като преподаватели няма как да се запознаем лице в лице с всички участници, но регулярно се засичам с нови и нови – в заведения, на улицата, на други събития. Радвам се, когато някой дойде до мен и сподели какво му е харесало, кои техники вече прилага в ежедневието си.
А понякога това има и приятни странични ефекти – преди няколко седмици бях на музикално събитие и на нашата маса просто нямаше достатъчно място, затова попитах съседите ни дали може да оставя чашата си при тях. Момичето се усмихна и каза „Да, няма проблем – още повече, че ми писахте шестица на изпита.“

Какво, според теб, е уникалното в дигиталния маркетинг, което го прави наука на бъдещето?

Дигиталният маркетинг ни дава максимално директна връзка с голяма част от аудиторията ни. Това е и начинът да участваме в пълноценен диалог и наистина да получим обратна връзка от потребителите. Много брандове се страхуват от това – но ако целта на бизнеса наистина е да създава стойност, то директната обратна връзка е най-ценният капитал.

Допълнителният плюс на дигиталния маркетинг е че получаваме много повече обратна връзка. Имаме данни за типа аудитории, които се ангажират най-активно със съдържанието ни. Можем да следим поведението им на сайта и да открием начини да оптимизираме преживяванията онлайн. Можем и да говорим с клиенти на друг континент и да разберем как да отговорим по-добре на техните нужди. Дигиталният маркетинг скъсява разстоянията и позволява на умните марки да постигат повече.

Сподели с нас любима презентация или case study

Едно от нещата, които студентите в курса Copywriting Secrets харесаха много, е своеобразно “case study” върху собствения ми процес за писане на съдържание. Оказва се, че съм създала над 750,000 думи онлайн съдържание през годините и постепенно съм стандартизирала процеса до 11 стъпки, които описвам в детайл тук.

Какво е отличителното в програмата на СофтУни, заради което си струва хората да се запишат в нея?

SoftUni Digital е програма, създадена от настоящи за бъдещи практици. Програмата постоянно се променя и надгражда, за да отрази динамичното развитие на дигиталния маркетинг. Реализираме проекти през деня, за да ги представим на студентите по време на лекции вечер. Когато се запишат, курсистите могат да са сигурни, че ще получат най-актуалните знания и те ще бъдат поднесени по начин, който им позволява да ги приложат още на следващия ден в работата си.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.