Когато напускането на дългогодишната работа с цел преквалификация си струва - Иван Кузманов - SoftUni Digital
Loading...

Когато напускането на дългогодишната работа с цел преквалификация си струва - Иван Кузманов

avatar Катерина Костадинова 5 минути
Когато напускането на дългогодишната работа с цел преквалификация си струва - Иван Кузманов

Представяме ви Иван Кузманов – той е един от успешно завършилите цялостната програма на SoftUni Digital студенти, но в професионален план е много повече. Днес ще можем да научим за пътя на неговото развитие и как е успял да се преквалифицира, защо е избрал SoftUni Digital и какво е успял да постигне след завършването си. Вижте отговорите на тези и още интересни въпроси в интервюто, което проведохме с него:

Разкажи ни малко повече за себе си и професионалния си опит

Казвам се Иван Кузманов, женен съм, имам 2 дечица и съм дипломиран инженер-мениджър от ТУ-София. Зад гърба си имам 17 години професионална история в голяма производствена печатна база на различни длъжности. От 1 година се занимавам с дигитален маркетинг и администрация на сайтове и онлайн магазини. В момента работя в издателство, което има собствена печатница, верига книжарници и онлайн магазин за книги и музика. Там изцяло съм поел маркетинга в дигитална среда, както стратегически, така и оперативно.

В тази сфера ме привлече желанието ми за промяна в професията към нещо ново и актуално. Оказах  се обаче тотално неподготвен и незнанието ме принуди да търся варианти. Мечтата ми 4 години назад беше да създам дигитален продукт, който да е полезен за хората и някога евентуално да ми носи и приходи. Пролетта на 2017 година това стана факт и успях да реализирам първата си идея, а именно - платформата с класации и рейтинг от потребители на големите фирми и брандове в България - www.fairchart.bg. Предстоеше ми да я популяризирам, рекламирам и да създавам съдържание, което привлича посетители да влизат и да се завръщат отново. Главната цел беше реални хора да се регистрират и отделят време да гласуват, но реалността ми показа, че няма да е лесно. Дори родителите ми и приятелите ми не разбираха, какво е това и не намираха време да разгледат, така че в сайта си висях само аз и от време на време програмистът 😊. Опитах да уча сам, да пробвам различни похвати и стратегии, научени от интернет, но се оказа съвсем недостатъчно и много бавно. Явно ми трябваше структурирана теория.

Какво те накара да потърсиш широкообхватна програма по дигитален маркетинг и как точно се спря на SoftUni?

Всичко започна от нужда (голяма при това) и желание да се науча. По това време се бях впечатлил от един уникален човек, покрай общи приятели във Фейсбук – Георги Малчев. Разбрах от участието му в подкаст, че се занимава с онлайн маркетинг, представих му се и го помолих за съдействие, без изобщо да се познаваме. Видяхме се много рано една сутрин, поговорихме си повече от час и разбрах, че от обща култура няма как да развия бързо дигитален продукт. Той естествено ме пусна по потребителската пътека на SoftUni Digital, като ми даде материали за самообучение (бяха част от лекции по дигитален маркетинг), които прегледах и разбрах, че съм мноооого далеч от истината. Така през Септември 2017-та година вече бях отново студент, на стари години, за което съм супер благодарен на Жоро! Дефакто програмата не знаех, че съществува, тя ме сполетя по месинджър, търсейки активно решение на моя проблем. Разгледах програмата, видях, че Малчев е лектор в нея, хареса ми, че и другите лектори са опитни, че е добре структурирана по модули и че първият е входящ и безплатен. При тези обстоятелства не ми трябваше много, за да взема решение и да се включа.

Какви са най-големите предимства на програмата, според теб?

Предимствата на програмата видях още в описанието, преди да кандидатствам. Лектори бяха практици в различни онлайн бизнеси и сфери на дейност. Някои от тях вече следвах в социалните мрежи и даже се бях включвал в техни уебинари. Впоследствие, минавайки през цялостната програма, видях абсолютно съвпадение между очакванията ми и това, което получих от лекторите като знания, споделен опит и добри практитки, които директно да приложа. Много стойност ми даде и самото комюнити, което се създаде в процеса на обучение в затворените фейсбук групи.

Можеш ли да споделиш някой интересен момент/преживяване от обучението ти в SoftUni Digital?

Интересни моменти имаше много, въпреки че бях онлайн, защото имах новородено детенце и нямах възможност да присъствам. В затворените групи на всеки отделен модул беше мега забавно и полезно. Запознах се онлайн и лично с много колеги, с които и до ден днешен се подкрепяме и си помагаме. Също така се запознах с всички лектори, докоснах се до техните знания и се бях превърнал в абсолютна гъба – попивах възможно най-големи количества структурирана информация.

В този период се научих да ставам рано (в 5 ч.) и на свежа глава да слушам лекции и подготвям домашни. Това си беше моето време и все още е – стана ми навик вече 2 години. Ползвах и времето до работа също да слушам лекциите онлайн. Голямо предимство е, че достъпът до тях е лайфтайм и до ден днешен си ги пускам, за да преговоря нещо или просто за доза вдъхновение и нови идеи. Малко съжалявам, че не можех да бъда в присъствената форма на лекциите, но онлайн формата ми беше достатъчна да взема нужното за мен.

Какво се промени за теб след приключване на програмата?

Промениха се мисленето ми, възможностите ми и видях ясната пътека за смяна на професията си. Вече бях уверен, че искам точно това да правя и че мога да развия моята платформа успешно. По-конкретно от Цялостната програма получих теоретична подготовка във всички сфери на онлайн бизнеса и това ми помогна да я надграждам с практика и още теория. В крайна сметка се престраших, напуснах дългогодишната си работа и започнах като маркетинг специалист в издателството. Вече имам опита, знанията и самочувствието да предлагам наученото като услуга и често съм търсен и препоръчван за консултации, което ми носи допълнителни приходи. Това ме кара да синтезирам и структурирам знанията, за да ги поднеса на разбираем език. Вече получих и първото си предложение да бъда лектор на конференция по дигитален маркетинг.

Какъв съвет би дал на бъдещите курсисти?

На първо място, бъдещи колеги, имайте предвид, че специалистите в онлайн маркетинга ще се търсят и ценят все повече. Също така, придобиването на знания за тази сфера вече е съвсем достъпно и евтино, откакто съществува програмата на СофтУни. Тя е един отличен старт, ако сте решили да се насочите към Digital! Така че, записвайте се смело, бъдете фокусирани, постоянни, учете със желание и вие ще сте следващите дигитални нинджи😊

Определено СофтУни е мястото, на което аз лично продължавам да надграждам своите знания и да записвам допълнителни advanced курсове, което е неизбежно, поради динамиката на бранша. Успех от мен!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.