7 факта за ползата от Facebook и Instagram маркетинг кампаниите
Ролята на социалните мрежи в нашето ежедневие нараства непрекъснато. От тях ние черпим много и най-разнообразна информация: от информация за приятели/близки, събития с местен характер, през по-мащабни събития, новини и други. Това е така защото количеството хора в социалните мрежи нараства непрекъснато и те през по-голямата част от времето са буквално на една ръка разстояние където и да отидем. Всички тези техни качества превръщат социалните мрежи в една изключително продуктивна среда за маркетингови кампании. Не вярвате? Представяме ви няколко интересни факта за рекламата във Facebook и Instagram!
- През 2015 г. Facebook е оказал въздействие на 52% от потребителските покупки общо онлайн и офлайн, спрямо 36% за 2014 г. Тези обобщени данни показват ползата от правилно управление на каналите за дигитален маркетинг през тези платформи.
- Към днешна дата повече от 50 милиона малки бизнеса използват Facebook страници, за да се свържат със своите клиенти. 4 милиона от тези бизнеси плащат за реклама във Facebook. Проучванията сочат, че малките по размер компании трябва да помислят за платени реклами във Facebook, за да придобият популярност и да получат предимство пред своите конкуренти по един лесен и бърз начин.
- Видеоклиповете в социалната мрежа също са един добър способ за популяризирането на стока или услуга. Само за един месец през 2016 г. са качени над 4.4 милиона видеа директно във Facebook, а проучване на потребителските предпочитания през 2018 г. сочат че 71% от потребителите намират видеата за релевантни на техните нужди и интересни. Не подценявайте и възможностите за излъчване на живо.
- Топ брандовете в Instagram отбелязват ниво на ангажираността на последовател от 4.21%, което е около 58 пъти по-високо от това във Facebook. Instagram еволюира в изключително благоприятна среда за маркетинг кампании и неговата роля не може да бъде неглижирана повече.
- Медийните брандове са сред най-активните в Instagram, докато бизнес и финансовите услуги, както и различни куриерски услуги имат най-ниския процент представяне в социалната мрежа. Що се касае до Instagram видеата, проучване показва че 41% от маркетьорите използват видео, а 44% възнамеряват да използват видеа в своите Instagram кампании.
- 17.9% от Instagram потребителите са по-млади от 35 години. Ако вашата аудитория са лицата в тази възрастова категория, имайте в предвид, че 32% от тийнейджърите считат Instagram за най-важната социална мрежа. Интернет потребителите от женски пол е по-вероятно да използват Instagram спрямо мъжете, като процентите са 38% срещу 26%.
- Публикации в Instagram, в които е тагнат друг потребител или локация имат значително по-високи нива на ангажираност.
Бих могъл да ви посоча още факти за Facebook и Instagram маркетинг, но и тези дават ясна представа за мащабите и значението на маркетинга в тези платформи. Ако искате да се запознаете с тънкостите при организацията и провеждането на такава кампания, можете да направите това на курса „Facebook and Instagram Essentials - февруари 2019“. Запишете се още днес!