Какво представлява дигиталният брандинг? - SoftUni Digital
Loading...

Какво представлява дигиталният брандинг?

Какво представлява дигиталният брандинг?

Дигиталният брандинг е техника за управление на бранда, която използва комбинация от интернет брандинг и дигитален маркетинг, за да развие/популяризира вашия бранд в редица онлайн места, да създаде и развие онлайн връзки с потенциалните клиенти, приложения за различните устройства, както и разнообразно съдържание. Дигиталният брандинг се опитва да изгради връзка между клиента и продукта/услугата, които представя и в крайна сметка да създаде една разпознаваема в дигиталния свят марка.

Въпреки, че дигиталният брандинг не е основна движеща сила при продажбите, ако е добре реализиран повишава потребителското внимание към вашата стока, прави я по-разпознаваема, създава усещане за близост на потребителите с вашите продукти, а всичко това вече оказва влияние у клиента и го кара да закупи предлаганата от вас услуга или продукт.

Успешното изграждане на дигитален бранд се състои в следните четири стъпки:

  • Създаване на история за вашия дигитален бранд;
  • Креативност по отношение на дигиталните медийни канали и дигиталния маркетинг;
  • Разпространението на съдържанието по дигиталните канали трябва да е съобразено с данните за потребителските навици;
  • Изграждане на дигитална връзка с вашия продукт/услуга;

Какво е влиянието на дигиталния маркетинг върху изграждането на бранда?

Изграждането на брандинг в дигитална среда има редица предимства. Ето някои от тях:

  • Информационният хаос по отношение на компании, потребители, продукти и услуги е съпътствал икономиката от векове. Дигиталната ера слага край на това, позволявайки да се събират данни за потребителите и техните предпочитания. Тези данни се обработват и от тях се извлича полезна информация за потребителите, тяхното географско положение, навици, нужди. Това е от огромна полза за компаниите, които тепърва пристъпват към изграждане на бранд, защото по този начин могат да достигнат до конкретна аудитория.
  • Компаниите днес имат мощни инструменти, с които да придадат по-голяма идентичност и стойност на бранда си в иновативни и ефективни форми. Дигиталната ера предостави нови възможности за привличане на потребителското внимание, от компаниите се изисква само да подходят внимателно и с постоянство към изграждането на своя бранд.
  • Дигиталната ера направи контакта между потребителите и компаниите изключително непосредствен и лесен. По-непосредствения контакт между вас и вашите клиенти спомага за еволюцията на вашият продукт или услуга, а от там и на вашия бранд. По този начин се изгражда една по-дългосрочна връзка с клиентите. Черпете идеи от тях, въплъщавайте ги в своя продукт или услуга и потребителите ще започнат да виждат себе си във вашия бранд.
  • Връзката с потребителите е ключова разбира се, но това далеч не означава, че е единственото нещо, което е от значение. Не неглижирайте т.нар. “B2B” отношения: партньорства, съвместни проекти и прочее. Те ще ви дадат усещане за преднина пред конкурентите, по-голяма увереност на пазара и в резултат – ще рефлектира върху вашите потребителите, които ще видят, че вашият бранд се подкрепя и от други сериозни бизнес играчи. Чудесен пример за това е партньорството между Кока-Кола и Хайнц, което имаше за цел създаване на по-екологични опаковки (PlantBottle инициативата на Кока Кола, към която се присъединиха и H.J. Heinz Company).

Изобщо въпреки, че изглежда лесна и неособено трудна за овладяване материя, дигиталният брандинг има своите тънкости. С курса „Building Digital Branding“ ще имате възможността да се запознаете с всички основни неща при изграждането на вашия дигитален бранд. Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.