Какво представлява дигиталният брандинг?
Дигиталният брандинг е техника за управление на бранда, която използва комбинация от интернет брандинг и дигитален маркетинг, за да развие/популяризира вашия бранд в редица онлайн места, да създаде и развие онлайн връзки с потенциалните клиенти, приложения за различните устройства, както и разнообразно съдържание. Дигиталният брандинг се опитва да изгради връзка между клиента и продукта/услугата, които представя и в крайна сметка да създаде една разпознаваема в дигиталния свят марка.
Въпреки, че дигиталният брандинг не е основна движеща сила при продажбите, ако е добре реализиран повишава потребителското внимание към вашата стока, прави я по-разпознаваема, създава усещане за близост на потребителите с вашите продукти, а всичко това вече оказва влияние у клиента и го кара да закупи предлаганата от вас услуга или продукт.
Успешното изграждане на дигитален бранд се състои в следните четири стъпки:
- Създаване на история за вашия дигитален бранд;
- Креативност по отношение на дигиталните медийни канали и дигиталния маркетинг;
- Разпространението на съдържанието по дигиталните канали трябва да е съобразено с данните за потребителските навици;
- Изграждане на дигитална връзка с вашия продукт/услуга;
Какво е влиянието на дигиталния маркетинг върху изграждането на бранда?
Изграждането на брандинг в дигитална среда има редица предимства. Ето някои от тях:
- Информационният хаос по отношение на компании, потребители, продукти и услуги е съпътствал икономиката от векове. Дигиталната ера слага край на това, позволявайки да се събират данни за потребителите и техните предпочитания. Тези данни се обработват и от тях се извлича полезна информация за потребителите, тяхното географско положение, навици, нужди. Това е от огромна полза за компаниите, които тепърва пристъпват към изграждане на бранд, защото по този начин могат да достигнат до конкретна аудитория.
- Компаниите днес имат мощни инструменти, с които да придадат по-голяма идентичност и стойност на бранда си в иновативни и ефективни форми. Дигиталната ера предостави нови възможности за привличане на потребителското внимание, от компаниите се изисква само да подходят внимателно и с постоянство към изграждането на своя бранд.
- Дигиталната ера направи контакта между потребителите и компаниите изключително непосредствен и лесен. По-непосредствения контакт между вас и вашите клиенти спомага за еволюцията на вашият продукт или услуга, а от там и на вашия бранд. По този начин се изгражда една по-дългосрочна връзка с клиентите. Черпете идеи от тях, въплъщавайте ги в своя продукт или услуга и потребителите ще започнат да виждат себе си във вашия бранд.
- Връзката с потребителите е ключова разбира се, но това далеч не означава, че е единственото нещо, което е от значение. Не неглижирайте т.нар. “B2B” отношения: партньорства, съвместни проекти и прочее. Те ще ви дадат усещане за преднина пред конкурентите, по-голяма увереност на пазара и в резултат – ще рефлектира върху вашите потребителите, които ще видят, че вашият бранд се подкрепя и от други сериозни бизнес играчи. Чудесен пример за това е партньорството между Кока-Кола и Хайнц, което имаше за цел създаване на по-екологични опаковки (PlantBottle инициативата на Кока Кола, към която се присъединиха и H.J. Heinz Company).
Изобщо въпреки, че изглежда лесна и неособено трудна за овладяване материя, дигиталният брандинг има своите тънкости. С курса „Building Digital Branding“ ще имате възможността да се запознаете с всички основни неща при изграждането на вашия дигитален бранд. Очакваме ви!