7 факта за Google Ads
Наясно сте какво представлява Google Ads, но все още не ви дава покой въпросът колко точно е полезен този канал и дали си струва инвестирането на време и средства в рекламни кампании? Отговорът можете да намерите в следващите 7 статистики, които онагледяват популярността и ползата от рекламни кампании в Google Ads.
Влияят ли се потребителите от рекламата в търсачките?
Да. Най-вече защото потребителите ги използват, за да намерят отговор на конкретен проблем. Много по-вероятно е да вземат решение за покупка на дадена стока/услуга, след като са видели реклама в търсачката, тъй като резултатът ще отговаря много повече на тяхната нужда, от колкото някоя случайна реклама. Ето някои статистики в подкрепа на тези твърдения:
- 86% от потребителите използват интернет, за да намерят информация относно локален бизнес;
- 72% от потребителите предпочитат да намират информация за магазини и търговци наблизо, чрез интернет;
- 29% от потребителите търсят поне веднъж седмично нещо свързано с местен бизнес.
Тези статистики ни показват, че потребителите активно извършват търсения с търговска цел чрез онлайн търсачките. Чрез кои от тях обаче?
Google Ads срещу другите търсачки
Всяка една от по-известните търсачки (Google, Yahoo!, Bing) предлага и реклами като услуга - т.е. търсейки нещо през нея, в нейните топ резултати вие ще видите определени реклами, свързани с обекта на вашето търсене. Пазарното присъствие на тези търсачки обаче е изключително непропорционално разпределено:
- Google притежава 71% пазарен дял. Само този факт ви е достатъчен, за да сте наясно за мащабите на търсенията, които минават през Google;
- Google притежават най-развитата рекламна мрежа в света. Най-голямата потребителска база съответно е предпоставка и за най-успешна рекламна платформа, като Google са оползотворили тази възможност на максимум, тъй като рекламните кампании на Google достигат до 80% от потребителите в световен мащаб;
- Потребителите, които са обект на рекламна кампания в Google, е със 155% по-вероятно да потърсят брандови или сегментно-специфични термини;
- Около 97% от приходите на Google идват от тяхната рекламна услуга.
Последната статистика е от изключителна важност. Тя ни дава поглед върху това какво е значението на Google Ads за приходите на компанията. Респективно Google развиват максимално своята рекламна платформа, така че нейната полезност да нараства непрекъснато. Това превръща Google Ads в едно от най-добрите места за онлайн маркетинг и реклама, които една компания може да използва. А с това и отговор на въпроса защо си струва да развиете още повече уменията си с Google Ads. Най-надеждният начин да постигнете това е чрез курса „Google Ads Advanced - октомври 2020“. Не го пропускайте!