Три практики за по-добри SEO резултати - SoftUni Digital
Loading...

Три практики за по-добри SEO резултати

avatar Георги Кацаров 4 минути
Три практики за по-добри SEO резултати

Светът на SEO се променя непрекъснато, макар че определени, фундаментални принципи при оптимизацията на търсачките си остават непроменени. Например таргетирането на ключови думи с единственото намерение за подобряване на класирането в резултатите с търсения вече не е ефективна стратегия при търсачките, но в същото време самите ключови думи продължават да са основен компонент при search engine оптимизацията. Ето защо ви предлагаме три съвета за по-добра SEO оптимизация:

1. Премахнете всичко, което забавя вашия сайт

За щастие времената, в които за зареждането на един сайт бяха необходими минути са просто лош спомен. Но това не бива да ви кара да се отпускате, защото в наши дни летвата по отношение на това какво е „бързо зареждане“ е неимоверно висока – потребителят може да загуби интерес в рамките на броени секунди.

Именно поради тази причина вашият сайт трябва да се зарежда със скоростта на светлината. Ако не можете да постигнете това, рискувате потребителят да се изнерви, ядоса и да не достигне до вашите покупка на вашите продукти или услуги. Проучванията сочат, че при зареждането забавяне от 1 секунда може да доведе до 7% загуба на потребителите. В съзнанието на потребителите бавният сайт означава, че това е сайт, на който те не могат да се доверят.

Други проучвания сочат, че приблизително 40% от хората никога не влизат отново в сайт, на който са му били необходими повече от три секунди да зареди. Така че, преди да започнете да настройвате SEO кампании, бъдете сигурни, че крайната цел, където трябва да влязат всички потребители – вашият сайт – е оптимизирана на максимум и се зарежда със скоростта на светлината. В противен случай усилията ви биха били напразни. Още повече, че от 2010 г. от Google отчитат скоростта на зареждане на даден сайт и е един от водещите фактори, които определят класирането на вашия сайт в резултатите.

2. Свържете сайта си към други сайтове с релевантно съдържание

Поставянето на препратки към други сайтове е от значение за развитието на вашия сайт. На първо четене повечето хора биха погледнали на това с недоверие, тъй като привидно няма логика да отвеждате вашите потребители към чужди страници. Дяволът обаче се крие в детайлите. Според Ранд Фишкин (основател на Моз): „Линкването към външни сайтове създава един проследим трафик и по този начин вашият сайт се превръща в един по-ценен и гъвкав ресурс“. Как става това? Обяснението е логично и просто.

Всичко се върти около принципа „Не можеш да получиш, преди да си дал“. Когато залагате т.нар. „linkbuilding” подход в съдържанието на вашия сайт, правете го умерено, като линковете които слагате нека водят към заслужаващи доверие, уместни сайтове. Линкбилдингът е един от най-честите бартери, които можем да видим в дигиталната ера. Ако авторът на някой популярен блог види, че сте склонни да изграждате връзки към него, то той също би бил склонен да ви отговори със същото. По този начин вие споделяте потребители помежду си, като вие лично печелите от неговата по-голяма потребителска база.

Трябва да сте много внимателни към кои страници линквате и кои думи използвате за целта. Като цяло избирайте само съдържанието, което има най-голяма стойност за вас и вашият продукт/услуга. Това е добра SEO практика. Линкбилдингът е насочен към качеството, а не към количеството. Бихте имали много по-голяма полза, ако вашият линкбилдинг се базира на няколко добре подбрани думи, отколкото на множество произволни (говорим за текста, който преобразуваме в хиперлинк). Добре е да го свържете с думи, които съвпадат с ключовите думи, които използвате в своите SEO кампании. По този начин ще изградите по-стабилно присъствие и по-консистентен образ в съзнанието на вашите потребители.

3. Нуждите на хората са преди нуждите на SEO

Въпреки че процеса по оптимизация на резултатите от търсене е техническа и административна дейност, вие трябва да прецените ключовите думи по такъв начин, че те да са адекватни спрямо всеки един аспект от съдържанието на вашия сайт. Именно съдържанието ви трябва да е водещ критерий, а не случайния подбор на ключови думи, макар и имащи според вас някакво отношение към вашия продукт или услуга. Какво имам в предвид?

Ами най-напред това, че хората, които искате да посещават вашия сайт са и тези, които очаквате, че ще купят вашия продукт. Вие зависите от тях, вие искате да ги спечелите. Именно те ще ви донесат приходи, те ще влизат в интеракция с вас, вашия продукт и вашите идеи. За да постигнете този резултат – забравете изобщо ще има някакви инструменти за маркетинг и също така си представете, че пишете за дадена аудитория, пред която ще застанете с лист в ръка и просто ще представите творбата си. Потърсете свободна ниша, в която би ви било интересно да творите и да спомагате за решаването на проблеми. Ако хората почувстват, че вашите съвети са полезни – те ще изградят доверие към вас, към вашия сайт, към вашия продукт. Това се нарича SEO copywriting. Наберете хората, създайте аудиторията, а ролята на търсачките след това е просто да улесни достигането на хората до вашият продукт. SEO е просто набор от инструменти.

Тези три практики дават по-скоро косвени съвети към подобряване на вашето SEO представяне. Спазването им е желателно, но за да постигнете истински резултати трябва да разполагате и с адекватни технически знания. Нямате такива? Не се притеснявайте, точно за вас сме подготвили курса „Search Engine Optimisation (SEO) - март 2019“. Не пропускайте тази възможност!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.