LinkedIn като ключов инструмент за бизнеса в 21 век - SoftUni Digital
Loading...

LinkedIn като ключов инструмент за бизнеса в 21 век

avatar Катерина Костадинова 3 минути
LinkedIn като ключов инструмент за бизнеса в 21 век

LinkedIn събира функционалностите на една малка маркетинг вселена. Собствен Analytics, Campaign Manager, различни опции за бюджетиране и офериране, оптимизиране на резултати за търсене и много други. Нека не забравяме полезната и приятна среда, която насърчава споделянето на стойностна информация и know-how.

Защо LinkedIn е ключов маркетингов инструмент в 21 век и каква е ролята му в бизнеса?

Определено LinkedIn носи слава на един от най-добрите маркетингови инструменти. Главната функционалност на социалната мрежа е изграждането на бизнес контакти и възможността да достигнем до правилните хора. Платформата събира професионалисти от цял свят и успешно подпомага развитието на собствени кариери и бизнеси. Много от компаниите го използват именно за намиране на нови служители.


Със сигурност няма да сгрешите, ако започнете формална работна комуникация точно там, а не в друга социална мрежа.


LinkedIn безспорно заема изключително важна роля в бизнеса. Това е една пресечна точка между отлични професионалисти, мениджъри и предприемачи, които могат да бъдат взаимно полезни помежду си.


Важно е да споменем, че платформата има специално обособена секция, в която можем да разгледаме обяви за работа. Там идва и една специфична функционалност, която съпоставя вашите умения и посочените в дадена обява (съответно виждате колко от тях притежавате). Ако сме от другата страна и търсим нови таланти за екипа си, бихме могли да публикуваме свободни работни позиции, също и да получаваме кандидатури за тях. Друго голямо предимство тук се явяват и подробните потребителски профили. Така можете да разгледате спокойно образованието, опита, доброволните дейности, уменията и препоръките (от колеги и работодатели) на кандидата.


Също така, можем да рекламираме бизнеса си, да поддържаме страница на бранда и това да бъде наш канал.

Какви възможности разкрива пред бизнеса, ако избере LinkedIn като маркетинг канал?


В това отношение LinkedIn има едно ключово качество, което не трябва да забравяме. Това е реалната възможност за по-висок процент конверсии. Платформата ни дава възможност за изключително детайлно третиране. Когато определяме аудиториите си, можем да избираме сред вид длъжност, нужни компетенции, индустрия, мащаб на компанията, професионално ниво, възраст, пол и много други критерии. Това предоставя уникалната възможност да достигнем до професионалисти, които да се превърнат в перфективните нови попълнения на екипа ни. Друга любопитна функционалност е рекламата чрез лични съобщения.


Интересна възможност е опцията за оптимизация на страници за търсене. Можем да оптимизираме бизнес страниците си чрез ключови думи и фрази. Също така, добавянето на линкове дава тежест, спрямо резултатите в класирането и това къде ще се покаже нашата страница.


Не е невъзможно да достигаме и до нови клиенти, напротив – това е част от възможностите на платформата. Създаването на страница на компанията ви е напълно безплатно. В нея можем спокойно да разказваме за продуктите или услугите си, както и да представим екипа си. Можем да използваме страницата и като комуникационен канал, където да създаваме и споделяме релевантно съдържане. Това една допълнителна опция за взаимодействаме с потенциални клиенти. Добра възможност е  да направим бранда  ни още по-разпознаваем.


Когато поддържаме бизнес профил, е добре да не забавяме, че LinkedIn обича споделянето на съдържание. Хубаво е то да бъде релевантно за нашия бранд и аудиторията ни, както и наистина да носи стойност.

Какво предстои да научим в курса LinkedIn Marketing - август 2020?

За създаването на достатъчно добра основа, в началото ще се разгледа как правилно се създават и изграждат, лични и бизнес профили. Също така, ще се премине през основните менюта и функционалности, които притежава платформата. Горещата тема относно работата на алгоритъма също няма бъде подмината.

 Спрямо ефективно управление на рекламите, ще се обърне специално внимание на LinkedIn Campaign Manager и LinkedIn Analytics. Както и на опциите за бюджетиране и офериране.


По традиция няма да бъдат пропуснати и добрите практики и съвети от професионалисти.

Какви умения са необходими, за да се включим?


Хубавата новина тук е, че LinkedIn не спира да оптимизира своя Campaign Manager. Към днешна дата това е много интуитивен инструмент, който не изисква твърде специфични технически познания.


За много маркетолози и собственици на бизнес, първия опит за създаване на рекламна кампания може да изглежда като предизвикателство. Със сигурност обаче, всичко е въпрос на малко отделено време и желание. Като повечето инструменти, възможностите за маркетинг в LinkedIn биха могли да се усвоят лесно и достъпно, когато сме достатъчно мотивирани да използваме пълноценно платформата.


Резултатите които можем да постигнем за бизнеса, чрез правилната си работа в тази мрежа, опредено си заслужават инвестираните време и усилия.


Включете се в своето LinkedIn приключение още днес с предстоящия през август курс! Обучението е с цялостна практическа насоченост, за да усвоявате максимално най-ефективно всички нови знания, а преподавателите са топ-практици с години опит в областта и в готовност да предадат най-ценното на своите студенти. Очакваме ви!


Автор: Нелина Жекова

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.