Дигиталният маркетинг като ключов инструмент за бизнеса с Василена Вълчанова
Василена Вълчанова е специалист по маркетинг и комуникации вече повече от 12 години. Работила е с клиенти като BMW, LG Electronics, DELL, ASUS, Razer. Реализирала е комуникационни кампании и е разработвала маркетинг стратегии за марки в различни индустрии, включително енергетика, фармация, технологии, електронна търговия. От 2006 г. води блога за маркетинг и комуникации “Васи ли?!”, а с content marketing се занимава от 7 години. Живее на кръстопът между любовта към театъра, интереса към науката, любопитството към технологиите и убеждението, че маркетингът сближава марките и техните аудитории. Какво разказа Васи за дигиталния маркетинг, цялостната програмана SoftUni Digital и още любопитна информация – вижте в следващите редове:
Защо дигиталният маркетинг е така важен за бизнеса?
В днешно време потребителите прекарват много от времето си онлайн. Целта на маркетинга винаги е била да комуникира с аудиторията в нейната естествена среда. В този смисъл, да питаме днес „Защо дигитален маркетинг?“ е равносилно на това да питаме „Защо въобще маркетинг?“
Какви са предимствата на дигиталния пред традиционния маркетинг?
Първото е неговата измеримост – почти за всяка маркетингова цел в различни бизнес-индустрии могат да се въведат конкретни метрики, които показват дали кампанията ни днес е по-ефективна от вчера. Големият плюс е, че това могат да бъдат така наречените „forward-looking metrics” – т.е. измерители, които предсказват какъв ще бъде ефектът от кампанията върху приходите на компанията.
На второ място, в дигитална среда работим с много по-висока скорост. Ако за телевизионна кампания са ни необходими 8-12 седмици от бриф до реализация, то при дигиталните канали можем да разработим стратегия за по-малко от половината на това време. Това позволява на брандовете да правят много повече тестове и да са по-смели при реализация на нови проекти.
Още един позитив е възможността за оптимизация и адаптация на дигиталните кампании. Една печатна реклама се подава към медиите и тя вече е фиксирана, непроменлива. Дигитален банер може да бъде променян и обновяван постоянно в хода на кампанията – в зависимост от резултатите, постоянно създаваме версии, които резонират по-добре с таргет аудиторията.
Какви умения са необходими, за да станем експерти в тази сфера?
Необходимо е да имате усет за правилния подход към аудиторията и аналитичен ум, който ще ви позволи да оцените обективно кампаниите си. Добре е да можете да смесвате традиционните комуникационни умения с най-новите дигитални тактики. Също така е необходимо регулярно да зареждате “запасите” си с креативност, като следите най-добрите в индустрията, знаейки, че дигиталната среда е инструмент. Крайната цел са хората отвъд.
Кое за теб е най-ценното в цялостната програма по дигитален маркетинг?
Програмата е създадена от настоящи за бъдещи практици. Тя постоянно се променя и надгражда, за да отрази динамиката на дигиталния маркетинг. Курсистите, записали се в нея, ще получат най-актуалните знания, поднесени по начин, който им позволява да ги приложат буквално на следващия ден в работата си.“
Впуснете се в своето дигитално приключение още днес с новия сезон на цялостната програма по дигитален маркетинг, където Василена, заедно с редица други специалисти и практици ще предаде с желание и всеотдайност най-важните съвременни знания и техники, наситени с примери и практически проекти, по които да работите. Заредете се с ключовите умения, които ще са ви необходими, за да развиете собствен бизнес или да се превърнете в истински дигитални нинджи! Очакваме ви!