Дигиталният маркетинг като ключов инструмент за бизнеса с Василена Вълчанова - SoftUni Digital
Loading...

Дигиталният маркетинг като ключов инструмент за бизнеса с Василена Вълчанова

avatar Катерина Костадинова 2 минути
Дигиталният маркетинг като ключов инструмент за бизнеса с Василена Вълчанова

Василена Вълчанова е специалист по маркетинг и комуникации вече повече от 12 години. Работила е с клиенти като BMW, LG Electronics, DELL, ASUS, Razer. Реализирала е комуникационни кампании и е разработвала маркетинг стратегии за марки в различни индустрии, включително енергетика, фармация, технологии, електронна търговия. От 2006 г. води блога за маркетинг и комуникации “Васи ли?!”, а с content marketing се занимава от 7 години. Живее на кръстопът между любовта към театъра, интереса към науката, любопитството към технологиите и убеждението, че маркетингът сближава марките и техните аудитории. Какво разказа Васи за дигиталния маркетинг, цялостната програмана SoftUni Digital и още любопитна информация – вижте в следващите редове:

Защо дигиталният маркетинг е така важен за бизнеса?

В днешно време потребителите прекарват много от времето си онлайн. Целта на маркетинга винаги е била да комуникира с аудиторията в нейната естествена среда. В този смисъл, да питаме днес „Защо дигитален маркетинг?“ е равносилно на това да питаме „Защо въобще маркетинг?“

Какви са предимствата на дигиталния пред традиционния маркетинг?

Първото е неговата измеримост – почти за всяка маркетингова цел в различни бизнес-индустрии могат да се въведат конкретни метрики, които показват дали кампанията ни днес е по-ефективна от вчера. Големият плюс е, че това могат да бъдат така наречените „forward-looking metrics” – т.е. измерители, които предсказват какъв ще бъде ефектът от кампанията върху приходите на компанията.


На второ място, в дигитална среда работим с много по-висока скорост. Ако за телевизионна кампания са ни необходими 8-12 седмици от бриф до реализация, то при дигиталните канали можем да разработим стратегия за по-малко от половината на това време. Това позволява на брандовете да правят много повече тестове и да са по-смели при реализация на нови проекти.


Още един позитив е възможността за оптимизация и адаптация на дигиталните кампании. Една печатна реклама се подава към медиите и тя вече е фиксирана, непроменлива. Дигитален банер може да бъде променян и обновяван постоянно в хода на кампанията – в зависимост от резултатите, постоянно създаваме версии, които резонират по-добре с таргет аудиторията.

Какви умения са необходими, за да станем експерти в тази сфера?

Необходимо е да имате усет за правилния подход към аудиторията и аналитичен ум, който ще ви позволи да оцените обективно кампаниите си. Добре е да можете да смесвате традиционните комуникационни умения с най-новите дигитални тактики. Също така е необходимо регулярно да зареждате “запасите” си с креативност, като следите най-добрите в индустрията, знаейки, че дигиталната среда е инструмент. Крайната цел са хората отвъд.

Кое за теб е най-ценното в цялостната програма по дигитален маркетинг?

Програмата е създадена от настоящи за бъдещи практици. Тя постоянно се променя и надгражда, за да отрази динамиката на дигиталния маркетинг. Курсистите, записали се в нея, ще получат най-актуалните знания, поднесени по начин, който им позволява да ги приложат буквално на следващия ден в работата си.“


Впуснете се в своето дигитално приключение още днес с новия сезон на цялостната програма по дигитален маркетинг, където Василена, заедно с редица други специалисти и практици ще предаде с желание и всеотдайност най-важните съвременни знания и техники, наситени с примери и практически проекти, по които да работите. Заредете се с ключовите умения, които ще са ви необходими, за да развиете собствен бизнес или да се превърнете в истински дигитални нинджи! Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.