LinkedIn маркетинг checklist: изграждане на стратегия за 2023 - SoftUni Digital
Loading...

LinkedIn маркетинг checklist: изграждане на стратегия за 2023

avatar Мария Вълчева 4 минути
LinkedIn маркетинг checklist: изграждане на стратегия за 2023

Ако все още не знаеш как да се позиционираш успешно в LinkedIn – не се притеснявай, на точното място си! Скоро ще се проведе и практически курс LinkedIn Marketing – март 2023, в който ще се научиш как по-успешно да управляваш лични и професионални профили в платформата.

По този повод, днес съм ти подготвила насочващ checklist, който да ти помогне да планираш по-добре стратегията и подхода си към маркетинга в най-голямата професионална мрежа.

Защо да се позиционираш в LinkedIn през 2023?

Създадена преди близо 20 години, към момента, в който правя този checklist, днес LinkedIn е една от най-динамично развиващите се социални мрежи. Нови функционалности и възможности биват добавяни непрекъснато, услугите се подобряват, а потенциалът за генериране на лийдове и създаването на ползотворни бизнес взаимоотношения расте.

Източник: LinkedIn

Днес мрежата има над 850 милиона потребители, а ad reach потенциалът ѝ е над 808 милиона души. При това рекламите не са единственият инструмент, с който ефективно да достигаш до аудиторията си. Като бизнес социална мрежа, LinkedIn се превърна в източник на огромно количество полезно съдържание, което професионалисти споделят с професионалисти.

С други думи, платформата ти позволява да създаваш смислени взаимоотношения и с лекота да достигаш аудиторията си органично. Това е чувствителен контраст, когато сравниш тези възможности с фийдовете на Facebook и Instagram. Е, факт е, че е много по-силно ориентирана към B2B модела, но все повече B2C брандове успяват да привлекат вниманието на своите клиенти и да се възползват от възможностите за employer branding в платформата.

Не е за подценяване и фактът, че близо 60% от потребителите в LinkedIn са между 25 и 34 години, следвани от тези между 18 и 24 години. С други думи, ако искаш да градиш професионален облик, експертен профил, или просто да развиваш персоналния си бранд, ще си в компанията на амбициозни съмишленици и най-вероятно – връстници. Не са за подценяване и над 65-те милиона decision-makers, които могат да бъдат достигнати там – златна мина за B2B бизнеси.

Източник: Statista

Напълно ясно е, че LinkedIn отдавна надскочи ролята си на модерен сайт за обяви. Днес е водеща социална платформа с огромен потенциал за личен и корпоративен брандинг и подпомагане на крайните резултати. Фокусиран е повече върху генерирането на лийдове и контакти, отколкото на фактически продажби, а от контактите следват и резултатите.

А ето и част от ключовите моменти, на които да обърнеш внимание в стратегията си за 2023 година, ако искаш да се позиционираш успешно в LinkedIn:

1. Ясни цели

Запитай се защо искаш да се позиционираш успешно в LinkedIn:

• B2B компаниите търсят контакти и лийдове;

• B2C компаниите използват платформата основно за employer branding и търсене на кандидати;

• Личният си профил ли ще развиваш или корпоративна страница? Или и двете?

2. LinkedIn профил

Обърни специално внимание на профила си и се възползвай от всеки елемент максимално:

• Използвай професионална снимка и истинското си име;

• Сложи корица, която да те представя, и headline, оптимизиран така, че да те представя ясно;

• Резюмирай информацията за себе си в About секцията, така че да се представиш цялостно, да покажеш характер и да накараш хората да продължат да разглеждат профила ти.

Ако тези елементи не са добре направени, никой няма да продължи към останалото съдържание на профила ти, в което можеш да представиш опита, знанията и уменията си.

3. Аудитория и съдържание за LinkedIn

Когато изчистиш целите си и създадеш представителен профил, по-лесно ще разбереш:

• Коя е аудиторията, с която искаш да се свържеш?

• За каква информация идват в LinkedIn?

• Как да им говориш – винаги е добре да се държиш професионално, но като човек, а не като корпоративен робот, въпреки че LinkedIn е професионална мрежа.

• Какво е съдържанието, с което ще можеш да достигнеш аудиторията си по най-ефикасния начин?

• Кои хаштагове ще са ти от най-голяма полза?

Източник: HootSuite

Щом изясниш тези моменти, време е да започнеш да говориш на аудиторията си.

4. Планиране и публикуване

Ключово при публикуването на съдържание в LinkedIn е да си консистентен. Няма нужда да присъстваш във фийда всеки ден, още по-малко – по няколко пъти, но е важно да си редовен, тъй като контактите ти ще привикнат към това да получават съдържание от теб в даден момент. За целта:

• Създай си график на публикуване;

• Планирай съдържанието предварително;

• Заложи го предварително.

Ако нямаш възможност да публикуваш веднъж на ден, наложи ритъм от поне 2 до 5 поста на седмица. Как да нагодиш ритъма си ще можеш да разбереш, анализирайки представянето на постовете си чрез инструментите на LinkedIn.

Предстоящият практически курс ще те запознае с тънкостите на съдържанието за LinkedIn, доброто изграждане на профил, както и управлението на корпоративни страници. Ще откриеш тайните на професионалната мрежа и как да се позиционираш успешно в нея. Ако LinkedIn е комуникационен канал, който има място в маркетинговия ти микс (или просто за целите на личния ти брандинг), не се колебай и се запиши за LinkedIn Marketing – март 2023 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.