LinkedIn маркетинг checklist: изграждане на стратегия за 2023
Ако все още не знаеш как да се позиционираш успешно в LinkedIn – не се притеснявай, на точното място си! Скоро ще се проведе и практически курс LinkedIn Marketing – март 2023, в който ще се научиш как по-успешно да управляваш лични и професионални профили в платформата.
По този повод, днес съм ти подготвила насочващ checklist, който да ти помогне да планираш по-добре стратегията и подхода си към маркетинга в най-голямата професионална мрежа.
Защо да се позиционираш в LinkedIn през 2023?
Създадена преди близо 20 години, към момента, в който правя този checklist, днес LinkedIn е една от най-динамично развиващите се социални мрежи. Нови функционалности и възможности биват добавяни непрекъснато, услугите се подобряват, а потенциалът за генериране на лийдове и създаването на ползотворни бизнес взаимоотношения расте.
Източник: LinkedIn
Днес мрежата има над 850 милиона потребители, а ad reach потенциалът ѝ е над 808 милиона души. При това рекламите не са единственият инструмент, с който ефективно да достигаш до аудиторията си. Като бизнес социална мрежа, LinkedIn се превърна в източник на огромно количество полезно съдържание, което професионалисти споделят с професионалисти.
С други думи, платформата ти позволява да създаваш смислени взаимоотношения и с лекота да достигаш аудиторията си органично. Това е чувствителен контраст, когато сравниш тези възможности с фийдовете на Facebook и Instagram. Е, факт е, че е много по-силно ориентирана към B2B модела, но все повече B2C брандове успяват да привлекат вниманието на своите клиенти и да се възползват от възможностите за employer branding в платформата.
Не е за подценяване и фактът, че близо 60% от потребителите в LinkedIn са между 25 и 34 години, следвани от тези между 18 и 24 години. С други думи, ако искаш да градиш професионален облик, експертен профил, или просто да развиваш персоналния си бранд, ще си в компанията на амбициозни съмишленици и най-вероятно – връстници. Не са за подценяване и над 65-те милиона decision-makers, които могат да бъдат достигнати там – златна мина за B2B бизнеси.
Източник: Statista
Напълно ясно е, че LinkedIn отдавна надскочи ролята си на модерен сайт за обяви. Днес е водеща социална платформа с огромен потенциал за личен и корпоративен брандинг и подпомагане на крайните резултати. Фокусиран е повече върху генерирането на лийдове и контакти, отколкото на фактически продажби, а от контактите следват и резултатите.
А ето и част от ключовите моменти, на които да обърнеш внимание в стратегията си за 2023 година, ако искаш да се позиционираш успешно в LinkedIn:
1. Ясни цели
Запитай се защо искаш да се позиционираш успешно в LinkedIn:
• B2B компаниите търсят контакти и лийдове;
• B2C компаниите използват платформата основно за employer branding и търсене на кандидати;
• Личният си профил ли ще развиваш или корпоративна страница? Или и двете?
2. LinkedIn профил
Обърни специално внимание на профила си и се възползвай от всеки елемент максимално:
• Използвай професионална снимка и истинското си име;
• Сложи корица, която да те представя, и headline, оптимизиран така, че да те представя ясно;
• Резюмирай информацията за себе си в About секцията, така че да се представиш цялостно, да покажеш характер и да накараш хората да продължат да разглеждат профила ти.
Ако тези елементи не са добре направени, никой няма да продължи към останалото съдържание на профила ти, в което можеш да представиш опита, знанията и уменията си.
3. Аудитория и съдържание за LinkedIn
Когато изчистиш целите си и създадеш представителен профил, по-лесно ще разбереш:
• Коя е аудиторията, с която искаш да се свържеш?
• За каква информация идват в LinkedIn?
• Как да им говориш – винаги е добре да се държиш професионално, но като човек, а не като корпоративен робот, въпреки че LinkedIn е професионална мрежа.
• Какво е съдържанието, с което ще можеш да достигнеш аудиторията си по най-ефикасния начин?
• Кои хаштагове ще са ти от най-голяма полза?
Източник: HootSuite
Щом изясниш тези моменти, време е да започнеш да говориш на аудиторията си.
4. Планиране и публикуване
Ключово при публикуването на съдържание в LinkedIn е да си консистентен. Няма нужда да присъстваш във фийда всеки ден, още по-малко – по няколко пъти, но е важно да си редовен, тъй като контактите ти ще привикнат към това да получават съдържание от теб в даден момент. За целта:
• Създай си график на публикуване;
• Планирай съдържанието предварително;
• Заложи го предварително.
Ако нямаш възможност да публикуваш веднъж на ден, наложи ритъм от поне 2 до 5 поста на седмица. Как да нагодиш ритъма си ще можеш да разбереш, анализирайки представянето на постовете си чрез инструментите на LinkedIn.
Предстоящият практически курс ще те запознае с тънкостите на съдържанието за LinkedIn, доброто изграждане на профил, както и управлението на корпоративни страници. Ще откриеш тайните на професионалната мрежа и как да се позиционираш успешно в нея. Ако LinkedIn е комуникационен канал, който има място в маркетинговия ти микс (или просто за целите на личния ти брандинг), не се колебай и се запиши за LinkedIn Marketing – март 2023 още днес!