6 водещи направления в дигиталния маркетинг - SoftUni Digital
Loading...

6 водещи направления в дигиталния маркетинг

avatar Мария Вълчева 7 минути
6 водещи направления в дигиталния маркетинг

Дигиталният маркетинг е практическо начинание, което изисква постоянна грижа и внимание. Като цвете, което отглеждаш от семенце до цвят. Ако се чудиш дали този процес на грижа и подхранване си струва усилията и нямаш търпение да обереш плодовете, не се колебай и започни пътя си в дигиталния маркетинг още днес. Подхрани почвата с цялостната програма на SoftUni Digital, която ще ти помогне да се докоснеш до всеки аспект на дигиталния маркетинг, така че да придобиеш широки умения и компетенции, привични за комплексните експерти в сферата.

Именно за водещите направления на сферата ще си говорим днес. Те са фундаментални, работят в синергия и са в основата на сочните плодове, които всеки бизнес иска да обере с дейността си. Ето и кои са:

1. Съдържанието като основа на дигиталния маркетинг

Съдържанието е семенцето, което посяваш в съзнанието на целевата си аудитория. От блог постове до инфографики и TikTok видеа, това е инструментът, с който достигаш аудиторията, ангажираш я и мотивираш да си взаимодейства с бранда ти.

Съдържанието се създава целенасочено, носи стойност и трябва да резонира с аудиторията. Целта ти е да образоваш, забавляваш и вдъхновяваш потребителите – настоящи и потенциални, така че да преминат към следващата стъпка от пътешествието си и, с малко късмет, да направят конверсия. Ето и пет причини защо съдържанието е фундаментално за дигиталния маркетинг:

1. Качественото съдържание подпомага усилията ти за активиране и ангажиране на аудиторията, така че хората да са заинтересовани от бранда ти.

2. То е основополагащо за всяка успешна SEO стратегия и спомага за подобряване на видимостта на марката в търсачките.

3. Ценното, релевантно съдържание, което носи стойност на потребителите и отговаря на въпросите или директно решава проблемите им, спомага да изграждане на авторитет и експертна позиция в индустрията, в която предлагаш продукти или услуги.

4. Спомага за по-плавното придвижване на потребителя от един на следващ етап в потребителското му пътешествие, а това увеличава и конверсиите.

5. Изгражда устойчиви и качествени взаимоотношения с целевата аудитория, която знае, че може да почерпи стойност от съдържанието ти, а съответно и от продуктите или услугите ти.

Източник: MailChimp

2. SEO-то като инструмент за подобрена видимост

Т.нар. оптимизация за търсачки често е трън в очите на бизнеса, заради технологичната взискателност на дисциплината. В действителност, това е слънчевата светлина, която ще подхрани съдържанието и ще го направи по-видимо. А в резултат – ще увеличи видимостта на самата марка и нейните продукти и услуги.

Независимо какво съдържание създаваш и къде ще го публикуваш за първи път, то е хубаво да бъде оптимизирано. Без качествено SEO, усилията ти ще останат в сянка. Google обаче не е единственото място, където SEO-то има значение.

Платформи като TikTok и търсачки като YouTube също се влияят от оптимизация на съдържанието и имат своите специфики, с които можеш да надградиш познанията си, разбереш ли веднъж що е то SEO. А ето и пет причини защо си струва да обърнеш внимание на дисциплината:

1. Качественото SEO подобрява видимостта на бизнесите сред наситената и настървена конкуренция и не позволява на съдържанието ти да остане в сянка.

2. Спомага за привличането на целеви трафик – ако предлагаш услуги за аранжиране на цветя, ще избегнеш хора, които се интересуват от закупуването на семена и контейнерчета за разсад.

3. Търсачките имат за цел да отговорят бързо и точно на потребителски въпроси и често приоритизират най-посещаваните резултати. Колкото по-високо се класира твоето съдържание, толкова по-добри са шансовете да обере повече трафик и да продължи да се изкачва в резултатите. За целта обаче трябва да е оптимизирано.

4. Технологичната страна на SEO-то се грижи и за по-доброто потребителско преживяване, обръщайки внимание на аспекти като навигация на сайта и скорост на зареждане. А по-доброто потребителско преживяване води и до по-добри крайни резултати.

5. SEO-то спомага и за оптимизиране на разходите, тъй като подобрената видимост повишава органичния трафик, а той е на практика безплатен, за разлика от рекламата.

Източник: MailChimp

3. Social media marketing за създаване на общност

За да достигне съдържанието пълния си потенциал, трябва да бъде разпространено и подхранено с вниманието на аудиторията. Тук водеща роля играе именно маркетингът в социалните мрежи. Чрез платформи като Facebook и TikTok можеш да общуваш директно с целевата аудитория, създавайки условия за осъществяване на двустранна комуникация. А именно тази комуникация е безценна за репутацията на марките.

Това е инструментът, който ще подсили създаваното съдържание. А ето и още пет причини защо си струва да овладееш социалните медии поне на базово ниво:

1. Социалните мрежи са един от най-сигурните начини да достигаш съществуващи и потенциални аудитории.

2. Директната комуникация повишава ангажираността на целевата аудитория с марката ти, а това спомага и за създаването на общност от почитатели и дори посланици на марката.

3. Активното присъствие в социалните мрежи повишава разпознаваемостта на марката и може да спести от парите за awareness рекламни кампании.

4. Възможността за двупосочно общуване създава още един шанс да окажеш съдействие на потребителите на продуктите и услугите при нужда, а това спомага и за по-добрата репутация.

5. Социалните мрежи са ценен източник на допълнителен трафик, посредством споделяне на съществуващото съдържание.

Източник: MailChimp

4. Email маркетинг за персонализация и грижа

Имейл маркетингът е най-подценяваният, но може би най-ценният канал за комуникация. Грешно се смята за инструмент на старата школа в дигиталния маркетинг. Това всъщност е най-удачният канал за персонализация на комуникацията.

С други думи, имейл маркетингът ти позволява да обгрижиш потребителите, да им донесеш допълнителна стойност, а най-вече – да направиш комуникацията максимално релевантна. Той ти дава възможност да подхранваш и изграждаш устойчиви взаимоотношения с потребителите. Ето и петте водещи причини защо да не подценяваш имейл маркетинга:

1. Осигурява най-лесния и ефективен начин за директна комуникация с аудиторията.

2. Създава най-добрите условия за персонализация, базирана на интересите и нуждите на потребителите.

3. Генерира сред най-високите нива на възвръщаемост – не е за подценяване фактът, че можеш да използваш безплатна версия на много платформи за имейл маркетинг.

Източник: MailChimp

4. Доказан е като ефективен канал за придвижване на потребителите към следващия етап от тяхното пътешествие.

5. Дава възможност за прилагане на разнообразие от тактики за задържане на клиенти, възстановяване на изоставени колички и повишаване на потребителската лоялност.

5. PPC реклама за разширяване на обхвата

Платената реклама е един от предпочитаните инструменти на дигиталния маркетинг днес. Да, струва пари, но осигурява моментални резултати с добра възвръщаемост, ако умееш да създаваш качествени и работещи платени реклами.

Платената реклама подхранва всички останали усилия и може да увеличи квалифицирания трафик към сайта, за който са. А ето и пет причини защо PPC дейностите са важен елемент от маркетинговата стратегия на всеки бизнес, който присъства онлайн, и е необходимо да си запознат с принципа им на работа, ако искаш да си успешен дигитален маркетолог:

1. Подобно на SEO-то, платените реклами повишават видимостта на брандовете, както в търсачките, така и в социалните мрежи – зависи къде се пускат реклами.

Източник: MailChimp

2. Платените реклами много да бъдат внимателно таргетирани, което спомага за привличането на по-подходящ трафик и интереса на хора, които е по-вероятно да реализират конверсия.

3. Правят бизнеса независим от промените в алгоритмите на Google и социалните медии.

4. Възможни са за осъществяване и с малки, и с големи бюджети.

5. Осигуряват бързи резултати и дават възможност на по-малки бизнеси да се съревновават с по-големи свои конкуренти.

6. Анализ и измерване на резултати

След като обереш плодовете на труда си, идва момент, в който да установиш дали реколтата е добра или изостава в сравнение с предходни. С помощта на уеб анализа, можеш да следиш за здравето и устойчивостта на всеки бизнес, как се развива той, как и да идентифицираш заплахи и проблеми, така че да бъдат отстранени навреме.

Всеки аспект на дигиталния маркетинг борави с различни метрики и ще ти подскаже различни неща. А ето и защо уеб анализа е от критична важност за всеки бизнес:

1. Уеб анализът ти помага да вникнеш в потребителското поведение и да си направиш изводи, които да спомогнат оптимизацията на други аспекти от дейността ти.

2. Чрез него можеш да проследяваш представянето на различните си кампании и да прецениш кои комуникационни канали, както платени, така и органични, носят най-добри резултати.

Източник: MailChimp

3. Помага ти в процеса по взимане на решение, тъй като носи подкрепена с данни информация от стратегическо значение.

4. Улеснява процеса по оптимизация на конверсиите, благодарение на възможността за проследяване на осъществените реализации.

5. Позволява ти да създадеш конкурентно предимство за бизнеса, тъй като чрез уеб анализ по-лесно ще идентифицираш пропуски в съдържанието и цялостните маркетингови дейности.

Както сам виждаш, основните направления в дигиталния маркетинг са тясно свързани. Затова и цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital ти помага да придобиеш знания и умения, касаещи всички тези аспекти. Това е необходимо, за да си създадеш цялостна представа за сферата и как работи всичко в нея.

Ако си готов да поемеш на това пътешествие и да се сдобиеш с всички умения на комплексните маркетинг експерти, учейки се от хора с дългогодишен опит и звездна кариера в сферата, кандидатствай още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.