Лекторите на SoftUni Digital – Ивелина Атанасова-Генчев и силата на стратегическия маркетинг - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital – Ивелина Атанасова-Генчев и силата на стратегическия маркетинг

avatar Мария Вълчева 4 минути
Лекторите на SoftUni Digital – Ивелина Атанасова-Генчев и силата на стратегическия маркетинг

Ивелина Атанасова - Генчев е старши бизнес консултант по пазарни стратегии, дигитална трансформация и маркетинг на растежа с над 20 години професионален опит и един от лекторите-експерти, които те очакват в SoftUni Digital. Срещнахме се с нея, за да може самата тя да ти разкаже повече за стратегическия маркетинг, по повод предстоящия професионален курс Marketing Strategy – април 2023.

Ивелина е собственик и управляващ директор на Newtrend Agency - бизнес клиника® за дигитална трансформация на бизнеса. Ментор в редица международни акселераторски програми за стартиращи компании. Автор на теорията за “дигиталните деца” и основен двигател на глобалната инициатива за трансформация на образованието DigitalKidZ: „Училище с отворен код”. Ивелина е и българският президент на световната организация Women in Tech.

Вярва, че житейската ѝ мисия е свързана със създаването и управлението на бизнес организации, които допринасят за икономическото овластяване на жените чрез информационно-комуникационните технологии и достъп до качествено образование от най-ранна детска възраст. В професионалната ѝ визитка присъстват отличия за „Жена на годината“ в категория „Иновации и технологии“, отличие от Президента на Република България за висок обществен принос в областта на компютърните науки – награди „Джон Атанасов“.

Ето какво ни сподели тя за сферата на стратегическия маркетинг.

За кого е стратегическият маркетинг като професионален избор? Какви качества трябва да имаш да започнеш да се занимаваш с него?

Стратегическият маркетинг, който наричаме още „маркетинг на растежа“, е много по-близо до бизнес развитието и оперативния мениджмънт на компанията, отколкото до оперативните маркетинг процеси в социалните мрежи и рекламата, например. Изпълнява ролята на диригент на всички маркетинг процеси и, ако е изпълнен правилно, ефективността му се измерва в съвсем конкретни цифри и статистически данни, в подкрепа на бизнес развитието, продажбите и растежа на компанията.

За мен лично, стратегическият маркетинг е висшият пилотаж и затова вероятно ми е толкова интересен. Съчетава всичко – креативност, творчество, анализи, копирайтинг, медия планиране, дизайн, SEO, продажбени и комуникационни умения, PR. Всичко, всичко.

От една страна, никой маркетинг екип не може да бъде ефективно управляван без стратег с маркетинг опит и познания, от друга страна, за да станеш добър стратег, е нужен много опит и експертиза. Именно това беше и моята амбиция, когато планирах курса по стратегически маркетинг в СофтУни – да разработя карта с много лесни за прилагане стъпки и формули, които да бъдат в помощ и подкрепа на всеки маркетолог, за да му дадат спокойствието и увереността, че знае какво прави и знае как да постигне своите бизнес цели.

На въпроса „кой е подходящ за тази професия“, бих казала всеки, стига да има желанието да учи през целия си живот, да мисли бързо и да е едновременно аналитичен и креативен като професионален подход. Да е добър лидер също помага много, защото често работата му ще зависи от цял екип колеги и подизпълнители, с които ще работи.

Важно е да подчертая, че всичко това се учи, не е дар и не е някакъв специален талант и съм готова да го покажа в своите курсове.

От къде да започне кариерата си един начинаещ маркетолог? Какви са стъпките, които трябва да предприеме?

Трябва да познава всеки елемент от маркетинг инструментариума до съвършенство. Да ги е учил, да ги е работил, да ги е планирал, да ги е счупил и да ги е овладял. Майсторството на стратегическия маркетинг се крие в опита, не в прочетената теория от учебниците. И човек трябва да е готов да си оцапа ръцете, преди да бъде готов да планира и управлява успешни маркетинг стратегии.

Това не означава, че не може да обърне реда на научаване – винаги можем да започнем да четем книгата отзад напред, понякога това ни помага да разберем по-ясно историята. Но, преди да напишем есе по книга, която сме прочели, препоръчвам да сме „преживели“ съдържанието ѝ от кора до кора. 

Кои 5 книги би препоръчала като най-базов ресурс за всеки, който иска да навлезе в сферата?

Моите топ избори са:

• „Започни със Защо“ на Саймън Синек;

• Negotiating the Nonnegotiable – Daniel Spiro;

• The Adweek Copywriting Handbook – Joseph Sugarman;

• The Catalys – How to Change Anyone’s Mind – Johan Berger.

И бих препоръчала който и да е учебник по корпоративни финанси, по възможност на някой от големите световни университети – Oxford, Cambrige или други… Не можеш да маркетираш който и да е бизнес, ако не разбираш как функционира организацията, бизнес процесите и преди всичко – паричните потоци.

Маркетингът има за цел да продава и е инструмент, който да развива и популяризира бизнеса – стратегическият маркетинг в още по-голяма степен, и мисля, че това е нюанс, който често се подценява.

Кои са 3те най-важни съвета, които би дала, вследствие на дългогодишния ти опит в маркетинга?

1. Никога не спирайте да учите.

2. Не се плашете от технологиите – колкото по-бързо ги разберете и интегрирате в маркетинга си, толкова по-успешни ще бъдете през перспективата на бъдещето.

3. Не се страхувайте да експериментирате и да се провалите, но и никога не влизайте в кампания без план B, та дори и план C и D, ако нещата не потръгнат така, както сте ги мислили.

Коя е най-предизвикателната/удовлетворяващата част в създаването на маркетингова стратегия?

Да надскоча себе си. Да реализирам успешна кампания или нов подход, които никога преди това не съм опитвала. Да (пре)изпълня KPI таргета си. :)

Стратегическият маркетинг е за хора, които обичат предизвикателствата и състезанията… най-вече със себе си.

Какво би посъветвала курсистите, които биха искали да се включат в курса “Marketing Strategy”?

Да бъдат подготвени с въпроси и казуси и да се възползват от възможността този курс да бъде жива консултация и да отговори на въпросите, които ги мъчат.

Теория могат да прочетат в достатъчно книги или да гледат образователни видеа в YouTube, но един мой консултантски час в момента струва 200 евро. Те могат да го получат напълно безплатно в рамките на курса – аз не бих пропуснала такава възможност, ако я имах в началото на собствената си кариера.

---

Ако и ти не искаш да пропускаш тази възможност, не се колебай и се запиши за курса още сега, за да откриеш тайните на стратегическия маркетинг. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.