Instagram маркетинг - кога на какво съдържание да заложиш?
Да пробиеш в Instagram, особено ако започваш с Instagram маркетинг от нулата, днес може да е огромно предизвикателство. А за марките и бизнесите е важно да имат поне някакво присъствие в тази социална мрежа, ако искат да достигат потребителите си. Ако и ти искаш да постигнеш точно това, при това с лекота, не пропускай предстоящия изцяло обновен курс Instagram Marketing - юни 2024, който ще ти разкрие всички тънкости на платформата:
Платформата изисква време и усилия, добре обмислено съдържание и непрекъснато следене на промените и тенденциите, за да можеш да вземеш максимума от нея. Това е мястото, на което да развиваш присъствието си, ако целевата ти аудитория се състои от представители на поколенията Gen Z и Millennials.
Това са и основните потребителите на мрежата според последния доклад Global State of Digital 2024 Report.
Ако искаш да развиваш Instagram маркетинг в компанията си, да го използваш успешно за собствен проект или просто искаш да откриеш тайните към успех в платформата, на точното място си. В следващите редове и по повод предстоящия курс ще разгледаме някои идеи и подходи:
1. За това на какво съдържание да заложиш;
2. Как да запълниш content календара си за Инстаграм;
3. Кога трябва да заложиш на количество за сметка на качество.
Да започваме!
Instagram маркетинг от нулата
Инстаграм започва като платформа за създатели на качествено, привлекателно за окото и увлекателно съдържание. Въпреки конкуренцията на TikTok, това си остава мястото, на което можеш да се откроиш с креативност, да създаваш стойност за потребителите си и ефективно да се свържеш с аудиторията си.
Ако тепърва ти предстои да развиваш акаунт, не е лоша идея да започнеш ударно. Много хора отделят огромни ресурси, за да създадат най-красивите изображения и най-полезното съдържание, на което са способни, в самото начало.
Предвид това, че никой не познава теб и бранда ти, има голям шанс тези усилия да бъдат пропилени. Затова помисли дали да не заложиш първо на количеството, а след това на качеството.
По този начин:
- Не губиш време в създаване на минимално количество постове;
- Можеш да експериментираш и да се ориентираш какво съдържание работи по-добре за теб, за да фокусираш енергията си върху него;
- По-бързо ще стигнеш до стила, който искаш да градиш и да представлява бранда ти;
- Не на последно място, ще натрупаш т.нар. backlog от постове, така че когато пристъпиш към следващия етап и хората започнат да се стичат към акаунта, който развиваш, ще видят, че редовно публикуваш съдържание.
А ако все още се чудиш дали да развиваш акаунт в Инстаграм си струва – да сложим край на въпросите. Последният доклад на HubSpot – Instagram Engagement Report, показва, че това все още е един от водещите комуникационни канали за марките, а времето и усилията си струват:
Източник: HubSpot
Качество и ангажираност в Инстаграм
Когато вече си набрал задоволително количество последователи, можеш вече да преминеш към качественото съдържание и да вкараш в действие engagement стратегията за своя Инстаграм маркетинг. Вече няма нужда да публикуваш толкова интензивно. Концентрирай усилията си върху:
- Създаване на качествени постове, които да придадат стойностен вид на фийда ти още при първото посещение на профила;
- Взаимодействие с аудиторията, да оставяш коментари и отговори на въпроси под постове на други акаунти в твоята ниша и с последователи, близки до твоята целева аудитория;
- Укрепване на взаимоотношенията със собствените ти последователи. Сега е моментът да започнеш да обръщаш много повече внимание на новите си последователи – активно да отговаряш на коментари и DM-и, ако получаваш такива;
- Създаване на ангажиращо съдържание, което целевата ти аудитория харесва и иска да запомни. То обикновено образова, решава проблеми, отговаря на нуждите им и ги оставя доволни от факта, че са посетили профила, който стопанисваш.
Източник: HubSpot, Instagram
3 цели на съдържанието за Инстаграм маркетинг
Съдържанието, което създаваш за целите на своя Instagram маркетинг, имат три основни цели:
1. Увеличаване на аудиторията – това е съдържание, което грабва вниманието и има силно ангажиращ ефект за публиката, като анкети, въпроси, ексклузивни новини и новости и т.н.
2. Укрепване на връзката с аудиторията – всеки бранд се нуждае от общност около себе си. Такъв тип съдържание разказва историята на бранда, ангажира общността и придава човешки облик на марката. Можеш да споделяш behind-the-scenes reels, сторита и снимки, забавни миймове, любопитни факти за бранда и т.н.
3. Промотиране и конверсии – това е полезното, образователно съдържание, което напомня на потребителя, че твоят бранд и ти в частност, предоставяте експертно знание, полезност и способност да решите проблемите им. Това е съдържание, което ги приканва да направят покупка, да се абонират и т.н.
Уникалното и качествено съдържание е само малка част от една цялостна стратегия за Instagram маркетинг. По време на курса Instagram Marketing - юни 2024 ще се научиш как да изграждаш цялостна стратегия, да управляваш успешно профили, да създаваш ефективни рекламни кампании и още много.
Ако целта ти е да овладееш Instagram като комуникационен канал за личния ти бранд или фирмен такъв, то това е курсът за теб. Запиши се още днес,очакваме те!