Instagram маркетинг - кога на какво съдържание да заложиш? - SoftUni Digital
Loading...

Instagram маркетинг - кога на какво съдържание да заложиш?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Instagram маркетинг - кога на какво съдържание да заложиш?

Да пробиеш в Instagram, особено ако започваш с Instagram маркетинг от нулата, днес може да е огромно предизвикателство. А за марките и бизнесите е важно да имат поне някакво присъствие в тази социална мрежа, ако искат да достигат потребителите си. Ако и ти искаш да постигнеш точно това, при това с лекота, не пропускай предстоящия изцяло обновен курс Instagram Marketing - юни 2024, който ще ти разкрие всички тънкости на платформата:

Платформата изисква време и усилия, добре обмислено съдържание и непрекъснато следене на промените и тенденциите, за да можеш да вземеш максимума от нея. Това е мястото, на което да развиваш присъствието си, ако целевата ти аудитория се състои от представители на поколенията Gen Z и Millennials.

Това са и основните потребителите на мрежата според последния доклад Global State of Digital 2024 Report.

Ако искаш да развиваш Instagram маркетинг в компанията си, да го използваш успешно за собствен проект или просто искаш да откриеш тайните към успех в платформата, на точното място си. В следващите редове и по повод предстоящия курс ще разгледаме някои идеи и подходи:

1. За това на какво съдържание да заложиш;

2. Как да запълниш content календара си за Инстаграм;

3. Кога трябва да заложиш на количество за сметка на качество.

Да започваме!

Instagram маркетинг от нулата

Инстаграм започва като платформа за създатели на качествено, привлекателно за окото и увлекателно съдържание. Въпреки конкуренцията на TikTok, това си остава мястото, на което можеш да се откроиш с креативност, да създаваш стойност за потребителите си и ефективно да се свържеш с аудиторията си.

Ако тепърва ти предстои да развиваш акаунт, не е лоша идея да започнеш ударно. Много хора отделят огромни ресурси, за да създадат най-красивите изображения и най-полезното съдържание, на което са способни, в самото начало.

Предвид това, че никой не познава теб и бранда ти, има голям шанс тези усилия да бъдат пропилени. Затова помисли дали да не заложиш първо на количеството, а след това на качеството.

По този начин:

- Не губиш време в създаване на минимално количество постове;

- Можеш да експериментираш и да се ориентираш какво съдържание работи по-добре за теб, за да фокусираш енергията си върху него;

- По-бързо ще стигнеш до стила, който искаш да градиш и да представлява бранда ти;

- Не на последно място, ще натрупаш т.нар. backlog от постове, така че когато пристъпиш към следващия етап и хората започнат да се стичат към акаунта, който развиваш, ще видят, че редовно публикуваш съдържание.

А ако все още се чудиш дали да развиваш акаунт в Инстаграм си струва – да сложим край на въпросите. Последният доклад на HubSpot – Instagram Engagement Report, показва, че това все още е един от водещите комуникационни канали за марките, а времето и усилията си струват:

Източник: HubSpot

Качество и ангажираност в Инстаграм

Когато вече си набрал задоволително количество последователи, можеш вече да преминеш към качественото съдържание и да вкараш в действие engagement стратегията за своя Инстаграм маркетинг. Вече няма нужда да публикуваш толкова интензивно. Концентрирай усилията си върху:

- Създаване на качествени постове, които да придадат стойностен вид на фийда ти още при първото посещение на профила;

-  Взаимодействие с аудиторията, да оставяш коментари и отговори на въпроси под постове на други акаунти в твоята ниша и с последователи, близки до твоята целева аудитория;

- Укрепване на взаимоотношенията със собствените ти последователи. Сега е моментът да започнеш да обръщаш много повече внимание на новите си последователи – активно да отговаряш на коментари и DM-и, ако получаваш такива;

- Създаване на ангажиращо съдържание, което целевата ти аудитория харесва и иска да запомни. То обикновено образова, решава проблеми, отговаря на нуждите им и ги оставя доволни от факта, че са посетили профила, който стопанисваш.

Източник: HubSpot, Instagram

3 цели на съдържанието за Инстаграм маркетинг

Съдържанието, което създаваш за целите на своя Instagram маркетинг, имат три основни цели:

1. Увеличаване на аудиторията – това е съдържание, което грабва вниманието и има силно ангажиращ ефект за публиката, като анкети, въпроси, ексклузивни новини и новости и т.н.

2. Укрепване на връзката с аудиторията – всеки бранд се нуждае от общност около себе си. Такъв тип съдържание разказва историята на бранда, ангажира общността и придава човешки облик на марката. Можеш да споделяш behind-the-scenes reels, сторита и снимки, забавни миймове, любопитни факти за бранда и т.н.

3. Промотиране и конверсии – това е полезното, образователно съдържание, което напомня на потребителя, че твоят бранд и ти в частност, предоставяте експертно знание, полезност и способност да решите проблемите им. Това е съдържание, което ги приканва да направят покупка, да се абонират и т.н.

Уникалното и качествено съдържание е само малка част от една цялостна стратегия за Instagram маркетинг. По време на курса Instagram Marketing - юни 2024 ще се научиш как да изграждаш цялостна стратегия, да управляваш успешно профили, да създаваш ефективни рекламни кампании и още много.

Ако целта ти е да овладееш Instagram като комуникационен канал за личния ти бранд или фирмен такъв, то това е курсът за теб. Запиши се още днес,очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.